beantwoord

Twee minuten cross platform overstap blijft problematisch

• 18 juni 2017
  • 5 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 4
De overstap van deze trein: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/3150/2017-06-16T14:56:00+0200
naar deze is niet mogelijk: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/850/2017-06-16T15:23:00+0200

Aankomst 15.21 IC 3150 spoor 5
Vertrek 15:23 IC 850 spoor 7

Het is gruwelijk irritant wanneer de conducteur van de "aansluitende trein" een fluitsignaal geeft wanneer de treindeuren van de aankomende trein net open gaan. Zoals in OV tijden is te zien is er geen vertraging geregistreerd, waarom is de overstap dan niet mogelijk.

Hoe gaat deze situatie verbeterd worden?

Blijft de NS deze gevaarlijke situatie behouden? Als de NS niet wil dat reizigers met de trein meegaan, laat de treinen dan van een ander platform vertrekken zodat er geen illusie is om een overstap te kunnen behalen.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 18 juni 2017, 11:27

Ik snap dat het vervelend is dat de overstap krap is niek2, vooral als hij soms gewoon echt niet mogelijk is. Ik zal je klacht doorzetten.

Bij een dienstregeling heb je natuurlijk altijd krappe overstappen, maar het is wel belangrijk om dit in het achterhoofd te houden bij het maken van een nieuwe.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik snap dat het vervelend is dat de overstap krap is niek2, vooral als hij soms gewoon echt niet mogelijk is. Ik zal je klacht doorzetten.

Bij een dienstregeling heb je natuurlijk altijd krappe overstappen, maar het is wel belangrijk om dit in het achterhoofd te houden bij het maken van een nieuwe.
Reputatie 4

In de voorgaande 6 jaren heb ik geen problemen gehad met dezelfde cross-platform overstap, totdat iemand van de NS besloot de overstaptijd naar 2 minuten te verkorten, waardoor de reiziger een kwartier langer onderweg is. Leuk op papier, maar werkt niet in de praktijk.

Fijn dat u het doorgegeven heeft.
Reputatie 6
Badge +1
Probleem is verder dat is deze dienstregeling de 3000/31000 twee minuten minder de tijd heeft om Utrecht te bereiken. Dat draagt ook niet echt bij aan het halen van de aansluiting!
Terecht toevoeging. Geen idee of dit bij een volgend wijzigingsblad mee te nemen is in de planning, maar we gaan dit duidelijk noteren.
Reputatie 3
@Keuzereiziger - Dat is het gevolg van de snelheidsverhogingen bij het binnenkomen en vertrekken te Utrecht Centraal. Qua saldo is daarin niks veranderd.

Reageer