beantwoord

Uitdiensttreding InterCity Materieel (ICMm)

• 10 december 2019
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

Heeft iemand enig idee wanneer de ICMm uit dienst gaat? Want ik vind het zeer fijne treinen. Ik heb geruchten gehoord dat ook deze gefaseerd uit dienst gaan. Wat opzich wel jammer is, want ik vind het zeer fijne treinstellen.

icon

Beste antwoord door ReizigerRijssen 10 december 2019, 10:47

Waarschijnlijk ergens vanaf 2025, dan gaat ie plaats maken voor de ICNG

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Oh oke, in ieder geval bedankt voor het snelle antwoorden

Badge

Waarschijnlijk gaat dat toch wel wat langer duren, de ICNG is in eerste instantie aangekocht voor op de HSL trajecten als vervanger van de Traxx treinstellen die er nu rijden. En daarna zullen ze de eerste serie ICMm treinstellen gaan vervangen, deze hebben de nummers 4011 t/m 4050 en is slechts een klein gedeelte van de ICMm treinstellen welke nu rondrijden. Voor de andere ICMm series is nog geen vervangend materieel besteld.

Reputatie 6
Badge

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik zie dat er al wat inhoudelijke reacties zijn gegeven Kevin de OV-Hobbyist. Ik ben op dit moment niet op de hoogte van het uitfaseren van deze treinen. Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet. 

Reputatie 2

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik hoop dat ze zullen terug keren naar treinen met wagons van 25 meter, vind dat soort treinen toch wel veel fijner en overzichtelijker qua instappen van de trein op stations

Reageer