beantwoord

Uitdiensttreding InterCity Materieel (ICMm)

  • 10 december 2019
  • 12 reacties
  • 455 Bekeken

Heeft iemand enig idee wanneer de ICMm uit dienst gaat? Want ik vind het zeer fijne treinen. Ik heb geruchten gehoord dat ook deze gefaseerd uit dienst gaan. Wat opzich wel jammer is, want ik vind het zeer fijne treinstellen.

icon

Beste antwoord door ReizigerRijssen 10 december 2019, 10:47

Waarschijnlijk ergens vanaf 2025, dan gaat ie plaats maken voor de ICNG

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Waarschijnlijk ergens vanaf 2025, dan gaat ie plaats maken voor de ICNG

Waarschijnlijk ergens vanaf 2025, dan gaat ie plaats maken voor de ICNG

Oh oke, in ieder geval bedankt voor het snelle antwoorden

Badge

Waarschijnlijk gaat dat toch wel wat langer duren, de ICNG is in eerste instantie aangekocht voor op de HSL trajecten als vervanger van de Traxx treinstellen die er nu rijden. En daarna zullen ze de eerste serie ICMm treinstellen gaan vervangen, deze hebben de nummers 4011 t/m 4050 en is slechts een klein gedeelte van de ICMm treinstellen welke nu rondrijden. Voor de andere ICMm series is nog geen vervangend materieel besteld.

Reputatie 6
Badge

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik zie dat er al wat inhoudelijke reacties zijn gegeven Kevin de OV-Hobbyist. Ik ben op dit moment niet op de hoogte van het uitfaseren van deze treinen. Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet. 

Reputatie 3

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik hoop dat ze zullen terug keren naar treinen met wagons van 25 meter, vind dat soort treinen toch wel veel fijner en overzichtelijker qua instappen van de trein op stations

Reputatie 3

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik hoop dat ze zullen terug keren naar treinen met wagons van 25 meter, vind dat soort treinen toch wel veel fijner en overzichtelijker qua instappen van de trein op stations

@Daniel Tesfaye Dat gaan ze niet doen want daar zijn de Jacobs draaistellen niet op gebouwd.

NS Hoop dat het DD mat wordt en dan word ook gelijk DDZ vervangen denk ik (event. Ook VIRMm 1)

Reputatie 7
Badge +3

DDZ wordt niet in 2025 vervangen, dat zal eerder rond 2030 zijn. Pas dan is het 40 jaar oud.

Reputatie 7
Badge +3

En VIRM-1 is nu recent gemoderniseerd, nog enkele stellen te gaan. Dat gaat dus ook nog wel even duren voor die uit dienst gaan. Volgorde uit dienst zal dan inderdaad wel ICM, DDZ, VIRM-1 zijn maar neem dan dat “vanaf 2025” maar lekker ruim voor die laatste 2.

Reputatie 6
Badge

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik hoop dat ze zullen terug keren naar treinen met wagons van 25 meter, vind dat soort treinen toch wel veel fijner en overzichtelijker qua instappen van de trein op stations


Ik kan mij niet indenken dat er voor- en nadelen zijn voor reizigers bij korte rijtuigen? Ik heb er nooit wat onoverzichtelijke aan gevonden. Voor mij geldt een trein met normale baklengte, of een verkorte lengte even veel.

@Momo Ze zijn nog niet klaar met VIRMm-1 hoor, er zijn nog iets van 8 stellen te gaan, en de VIRMm-2 is al in voorbereiding. Deze zal trouwens enigszins verschillen van de VIRMm-1 en heeft ook in de tweede klas stopcontacten.

Reputatie 7
Badge +3

 

@MomoZe zijn nog niet klaar met VIRMm-1 hoor, er zijn nog iets van 8 stellen te gaan, en de VIRMm-2 is al in voorbereiding. Deze zal trouwens enigszins verschillen van de VIRMm-1 en heeft ook in de tweede klas stopcontacten.

Vandaar dat ik ook aangaf “nog enkele stellen te gaan”. :blush:

Reputatie 3

Ik heb begrepen dat er de NS een nieuwe aanbesteding aan het voorbereiden is die binnenkort de deur uit gaat. Ik kan dit alleen niet met zekerheid zeggen.

Ik ben benieuwd of dit ook dubbeldekstreinen zullen zijn (gemengd met enkeldeks).

Ik hoop dat ze zullen terug keren naar treinen met wagons van 25 meter, vind dat soort treinen toch wel veel fijner en overzichtelijker qua instappen van de trein op stations


Ik kan mij niet indenken dat er voor- en nadelen zijn voor reizigers bij korte rijtuigen? Ik heb er nooit wat onoverzichtelijke aan gevonden. Voor mij geldt een trein met normale baklengte, of een verkorte lengte even veel.

@MomoZe zijn nog niet klaar met VIRMm-1 hoor, er zijn nog iets van 8 stellen te gaan, en de VIRMm-2 is al in voorbereiding. Deze zal trouwens enigszins verschillen van de VIRMm-1 en heeft ook in de tweede klas stopcontacten.

Er zijn veel minder zitplaatsen in een wagon dan in een normale trein. Plus de treinen zijn korter waardoor reizigers vaak verder moeten lopen om in te stappen. Zelf zie ik vaak mensen over dat probleem klagen. Ook is het vaak voor machinisten niet echt handig om te weten waar ze precies moeten stoppen en gaan ze alsnog uit van de blauwe borden. 

Reageer