beantwoord

Uitleg

Ik wil morgen met IC Direct van 09.10 van rdam centraal naar A'dam centraal. Zie dat hij niet rijdt. Maar de IC die wel aangegeven staat doet er ook maar 40' over een is volgens info met zo duur als IC Direct. Klopt info?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 februari 2018, 16:24

Goedemiddag csmvanthof en welkom op het NS Serviceforum!

Ik ben er even achteraan gegaan om te achterhalen wat er hier precies aan de hand is. De IC Direct is momenteel niet toeslagvrij in de spits als gevolg van de werkzaamheden. De reden dat dit niet wordt weergegeven in de Reisplanner is omdat de locatie waar er anders 'Intercity Direct' en 'Toeslag €2.40' wordt aangegeven, nu in beslag wordt genomen door de 'Werkzaamheden' boodschap. Helaas kan ik er niets anders van maken.

Op dit moment zul je dus tijdens de spits nog steeds een toeslag moeten aanschaffen voor het stuk Rotterdam - Schiphol (en v.v.) met de Intercity Direct.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Goedemiddag!

Voor zover ik kan zien rijdt de ICd van 09.11 van Rotterdam naar Amsterdam gewoon.
Er staat 'werkzaamheden' bij omdat er op dat traject minder ICd's rijden, maar deze trein valt niet uit.
Dank voor je snelle reactie. Ik zag dat dus ook maar raakte in de war omdat bij die trein van 09.11 a. er niet bij staat dat het een IC Direct is, b. er wel de prijs van de IC Direct bij gegeven wordt en c. het wel de reisduur van de IC Direct is.
Badge
Klopt, dat is inderdaad niet best aangegeven. Ook wel hinderlijk dat er met geen woord over de toeslag wordt gerept, want die moet ook in de daluren nog altijd worden geladen (ook al is 'ie €0,-). Of is ICd volledig toeslagvrij gedurende de werkzaamheden?
Goedemiddag csmvanthof en welkom op het NS Serviceforum!

Ik ben er even achteraan gegaan om te achterhalen wat er hier precies aan de hand is. De IC Direct is momenteel niet toeslagvrij in de spits als gevolg van de werkzaamheden. De reden dat dit niet wordt weergegeven in de Reisplanner is omdat de locatie waar er anders 'Intercity Direct' en 'Toeslag €2.40' wordt aangegeven, nu in beslag wordt genomen door de 'Werkzaamheden' boodschap. Helaas kan ik er niets anders van maken.

Op dit moment zul je dus tijdens de spits nog steeds een toeslag moeten aanschaffen voor het stuk Rotterdam - Schiphol (en v.v.) met de Intercity Direct.
Badge
Stijn, opgelet! :)
Niet alleen tijdens de spits, maar ook daarbuiten dient de toeslag te worden aangeschaft. Het enige verschil is dat de toeslag buiten de spits tijdelijk (tot 8 april) €0,- bedraagt.
Ik bedoelde meer dat de spits momenteel dus niet toeslagvrij is en dat er dus nog steeds €2.40 betaalt moet worden 😛 Misschien was mijn woordkeuze inderdaad niet geheel dekkend.

Reageer