Uitval Intercity Den Haag - Eindhoven

• 12 oktober 2017
  • 49 reacties
  • 1515 Bekeken

Toon eerste bericht

49 reacties

Loop 'nog wel eens' in Gvc boven en reis 'heel soms' daar met de 1100 ja 😉
Reputatie 7
Badge
Ik ben makkelijk te herkennen, ik zit voorin :P

De keer dat je achterin zat, was er "uncaught exceptions" LOL

Wat "telkens storing in Delft" betreft... aan (straling van) het TNO lab gedacht, daar? Bepaalde aparte frequentiebanden zijn niet in elk land gelijk.
Voor zover ik weet loopt het onderzoek naar de bron van het signaal door Prorail en NS (en via NS ook Bombardier) nog steeds, maar inderdaad, externe interferentie staat voor zover ik weet op nummer 1 als oorzaak.
Met het isoleren van de Memor-installatie wordt dus niet zozeer de oorzaak, maar het gevolg weggenomen tot duidelijk is wat er nu precies aan de hand is.
Hoe dan ook, als de operatie van het isoleren van Memor afgerond is, zouden de reizigers van de oorzaak geen last meer mogen hebben en dat is volgens mij op dit moment het belangrijkste.
Met de nieuwe software zou het niet meer mogen gebeuren dat Memor op de achterste locomotief geactiveerd wordt.
Reputatie 7
Badge
Voor zover ik weet loopt het onderzoek naar de bron van het signaal door Prorail en NS (en via NS ook Bombardier) nog steeds, maar inderdaad, externe interferentie staat voor zover ik weet op nummer 1 als oorzaak.Met het isoleren van de Memor-installatie wordt dus niet zozeer de oorzaak, maar het gevolg weggenomen tot duidelijk is wat er nu precies aan de hand is.
Het lijkt me geen RFI (radio frequentie interferentie) :? maar LFD (laag frequent detectie). Zo'n lange kabel van voorste naar achterste loc is een ideale antenne. Mainboards van PC's (en soortgelijk met Lunix, Windows of OS2 aan boord) zijn doorgaans nooit "beveiligd"tegen radioinstraling.
En volgens de Nederlandse wetgeving is de ontvanger (dus NS) verplicht LFD op te lossen, als de zender binnen de stralingsnormen blijft. De oplossing kan elke radiozendamateur je vertellen... ferrietkraaljes.🆒
Weet je, het zal me een zorg zijn welke software of welke frequenties of welke stralingen de oorzaak zijn van de ellende. Is mijn zaak niet. Ik wil gewoon op de beloofde wijze en volgens de beloofde dienstregeling van A naar B worden vervoerd, en niet om de haverklap onderweg blijven hangen. En dan heb ik al helemaal geen behoefte aan een aai over de bol van een moderator, alsof ik een kleuter ben die getroost moet worden na een val van de schommel. Néé, het is niet fijn elke week en elke dag weer geconfronteerd te worden met uren later thuis zijn, puur omdat de NS haar prestatie niet waar maakt. En dan houdt "Ah joh, wat rot voor je dat je later thuis was" een keer óp leuk te zijn.

En hoe idioot is het eigenlijk dat NS de treinen niet eens kan laten rijden zónder een extra locomotief vóór het stuurstandrijtuig? En dat het dán nog steeds niet werkt? Ofwel, je zet een extra locomotief vóór een met veel geld betaald stuurstandrijtuig, en nog steeds is het ellende. Net zo idioot als dat je een VIRM zou nemen, aan beide zijden een locomotief aan zou koppelen, en dat ze dan nog steeds om de haverklap uitvallen...

(En in een ander topic zou iemand dat een VIRM met een SGM gekoppeld niet mooi zou zijn, maar hoe belachelijk denk je dat een stuurstandrijtuig met en locomotief ervoor uitziet? En dan nóg niet werken...)
Die stuurstandrijtuigen zijn totaal niet gebouwd voor communicatie met deze locomotieven, er is korte tijd gesproken over het geschikt maken van de daar aanwezige apparatuur, maar dat zou een dermate groot circus worden dat daarvan is afgezien. De vergelijking met een VIRM waar locomotieven voor worden gehangen is een beetje flauw en gaat mank daardoor.
Die stuurstandrijtuigen zijn totaal niet gebouwd voor communicatie met deze locomotieven, er is korte tijd gesproken over het geschikt maken van de daar aanwezige apparatuur, maar dat zou een dermate groot circus worden dat daarvan is afgezien. De vergelijking met een VIRM waar locomotieven voor worden gehangen is een beetje flauw en gaat mank daardoor.

Het onderstreept alleen maar het feit dat men de reis over de HSL maakt met materieel dat daarvoor nooit ontworpen is en alleen met veel kunst- en vliegwerk dat traject kan afleggen...
Het ging wat verder dan alleen spreken over, er is daadwerkelijk aan een stuurrijtuig geknutseld, maar dat gaf problemen waarna NS het risico te groot vond dat ze het met stuurrijtuigen niet tijdig werkend en toegelaten kreeg.
Reputatie 7
Badge
Het pysh-pull kan overigens wel met een Traxx. KM in Polen rijdt met Traxx en stuurrijtuigen. In Israel is een dubbeldekkerstam in gebruik http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/israel-railways-expands-double-deck-fleet.html
Natuurlijk kan de Traxx overweg met stuurstandrijtuigen. Dat is geen enkel probleem.
Echter gaat het om de 'taal' die het rijtuig spreekt met de locomotief.
De Traxx ondersteunt de Duitse standaard voor stuurstandrijtuigen, ZWS (Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung).
De BDs rijtuigen (de stuurstandrijtuigen) van NS waren echter gemaakt voor de Franse standaard, die de 1700 loc gebruikt, waarmee de rijtuigen jaren mee rond hebben gereden.
Wil je de rijtuigen dus laten communiceren, dan moet je de volledige bekabeling en aansturing vervangen. Daarmee zul je dus qua elektronica het volledige rijtuig vanaf 0 moeten ontwerpen, opbouwen en dan toegelaten krijgen.
Het ging wat verder dan alleen spreken over, er is daadwerkelijk aan een stuurrijtuig geknutseld, maar dat gaf problemen waarna NS het risico te groot vond dat ze het met stuurrijtuigen niet tijdig werkend en toegelaten kreeg.
Jup, daar doelde ik ook op. En aangezien het praktisch geen software betreft, maar voornamelijk daadwerkelijk kabelwerk, is het vrij kansloos om 'even' om te bouwen, zoals Julian al schrijft.
Reputatie 6
Jup, daar doelde ik ook op. En aangezien het praktisch geen software betreft, maar voornamelijk daadwerkelijk kabelwerk, is het vrij kansloos om 'even' om te bouwen, zoals Julian al schrijft.

Balen zeg, dat het niet even om te bouwen is. Hopelijk vind je in het vervolg er niet te veel ongemak van :$

Misschien is dit iets?
Reputatie 6
Badge
@Henk, is dat een Note 2? Geweldig ding is dat, 1 van de weinige lijnen mobiele telefoons die zeer goed presteert en goedkoop is. Hoewel ik wel een note 4 heb 🙂
Nee, S4 Active. Waren bij de introductie best leuke toestelletjes, maar inmiddels qua hardware gewoon verouderd. Heb prive een iPhone 6, wat ik erg plezierige apparaten vind, maar wil een aantal zaken enigszins gescheiden houden 🙂 Tegen de tijd dat de uitrol op z'n einde loopt ga ik ook eens kijken of ik kan wisselen voor een recenter model.
Reputatie 7
Badge
Een S5 2016 met dual SIM en wisselbare accu.... 175 euro lockfree
... hou je alle zaken gescheiden mee, heb je maar 1 dikke broek-/vestzak, en je hebt geen last van twee bellers tegelijk.
Nee, dan zit ik nog steeds met email, WhatsApp en al die hippe ongein waarvan toch wel verwacht wordt dat ik eraan meedoe. Nu kan ik er een gewoon bij huis laten wanneer ik weg ben / op vakantie / whatever, vind ik wel net zo makkelijk eigenlijk. De mensen die mij ook interesseren hebben dat nummer, de rest (inclusief familie die me alleen wil kennen als er iets stuk is) hebben dan pech 🙂
Reputatie 7
Badge
Wil je zo'n antieke Nokia 3310 voor je verjaardag? Dan ben je pas weer helemaal hip.
Heb nog een goudkleurige Ericsson T10s liggen, ding doet het fantastisch. Heb ik ooit eens een week gebruikt om mee te bellen, werd erg raar aangekeken 🆒

Maar ik heb wel meer steekjes loszitten 😉
Reputatie 1
Bij onderstaande bericht kan ik me van harte aansluiten.

Nu weer twee dagen van ellende op het spoor. Toch komen we het stadium van goedbedoelende forummedewerkers die niks maar dan ook niks lijken te bereiken, niet voorbij.

Wees dan alstjeblieft eerlijk, zeg dat er niks gaat veranderen, zonder vals sentiment.

Balen dat je hier steeds de dupe van bent, Marcellavankraaij. Er zijn inderdaad al meerdere topics over dit probleem binnengekomen. Kun je me vertellen welke trein je meestal neemt? Ik geef ook jouw signaal graag door. Het is geen oplossing voor nu, maar ik wil je (en meelezers) nog wel even wijzen op de Geld Terug Bij Vertraging claim die je kan indienen vanaf 30 minuten vertraging.

Weet je wat ik écht balen vind (en niet naar jou persoonlijk, Iris, want ik neem aan dat je het oprecht goed bedoelt).

Dat reizigers die hier op dit forum al maanden en maanden lang over klagen, steeds zo kleinerend worden behandeld door de moderatoren (en dús, in mijn ogen, door de NS).

Zo van: "Joh, wat akelig voor je, wéér 2 uur later thuis, balen joh, maar hé, we zetten het door". Zo van "aai over de bol en kus van de juf, gaat wel over, toch?".

Nee dus. Het gaat niet over, want deze verbinding is vanaf dag één een ramp en begint ondertussen de Fyra-saga naar de kroon te steken.

Dan is er een moment dat "Joh, wat balen voor je" geen adequate reactie meer is, want dat stadium zijn we al meer dan een half jaar geleden gepasseerd.

En vast niet zo bedoeld, maar ik lees er ook iets kleinerends in, alsof de reizigers kleine kinderen zijn die na een klein verdrietje getroost kunnen worden met "Joh, rot voor je, maar echt, komt goed, aai over de bol".

Maar het komt niet goed en het komt al sinds december 2016 niet goed.

Dan is de manier van reageren toch gewoon niet meer serieus te nemen?
Reputatie 7
Badge
Vraag het aan de verantwoordelijke, mw Marjan Rintel, NS directeur Operations, in Utrecht, Laan van Puntenburg 100, 3511ER. Vergeet de postzegel niet.
Reputatie 1
Ja, denk dat het de enige optie is...

Zojuist een half uur stilgestaan in een tunnel door defecte trein. Rest van de week omreizen via Utrecht. Reiziger is compleet machteloos. Mensen die wél wat te zeggen hebben lijken ook het spoor bijster. Denk dat we een gemiddelde bananenrepubliek naar de kroon steken qua treindiensten.
Reputatie 5
Onlangs nog een leuke variant ; de IC van 17:17 loopt weer eens leeg richting sprinter van 17:23 op perron 3 vanwege een defect aan de trein. Terwijl de sprinter dus stampvol zit met overstappers, gebeurt er blijkbaar iets bij de IC. Personeel loopt rond, licht gaat weer aan en er stappen een paar mensen in ... verwarring alom, maar niemand durft terug te gaan zonder bevestiging of omroep. En inderdaad, sprinter vertrekt en volgens dienstregeling heeft IC gewoon (met wat vertraging) gereden ... kon op HS iedereen weer overstappen 😃
Reputatie 1
Beste NS, wat is er toch weer aan de hand tussen Breda en Rotterdam op de HSL. Heb deze week elke dag storing gehad op dit traject. Vandaag, een zaterdag, is er opnieuw storing. Doe wat aan dit traject aub!
Reputatie 6
Badge
Er was vast weer windkracht 5 of hoger. Dan wordt de IC Direct eruit geknald.

Reageer