beantwoord

uitval traject Leiden centraal - Kersenboogerd

• 27 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 417 Bekeken

Sinds ruim 3 maanden reis ik met de NS en ben er nu al weer klaar mee... in de eerste 20 dagen werken en dus reizen met de trein heb ik 12 declaraties ingevuld en verstuurd (ook uitbetaald gekregen) dit blijft aanhouden tot op de dag van vandaag. Vorige week zelfs meer als 1,5 uur vertraging gehad en gister en vandaag wederom weer een trein uitgevallen... ik irriteer mij mateloos omdat de reistijden nu echt de pan uit schieten.

Door de gewekte irritatie heb ik ook besloten een auto te kopen en de NS achter me te laten... toch vraag ik mij en waarschijnlijk velen die dit traject reizen hoe komt het dat dit zo vaak gebeurt?? Oh en de reden dat het komt door het warme weer is een slechte smoes... want met koud weer bakt de NS er ook niks van 🙂

Ik hoop hier wel reactie te krijgen op mijn vraag, aangezien ik op mijn vorige 7 klacht formulieren geen reactie heb mogen ontvangen...

Met de declaraties raak ik ook een beetje klaar.
icon

Beste antwoord door Momo 27 augustus 2019, 17:21

Uitval en vertragingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Op Leiden centraal - Kersenboogerd rijden nieuwe sprinters die misschien net wat vaker dan andere treinen diverse issues kunnen hebben. Het kan ook een wisselstoring zijn.
Wanneer u de nog de datum en tijd weet van de vorige keren dan is dat nog na te kijken in het overzicht van https://www.rijdendetreinen.nl/storingen

Maar vandaag bv is er een aanrijding met een persoon waardoor niet alleen deze sprinter uitvalt maar ook diverse IC's.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Uitval en vertragingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Op Leiden centraal - Kersenboogerd rijden nieuwe sprinters die misschien net wat vaker dan andere treinen diverse issues kunnen hebben. Het kan ook een wisselstoring zijn.
Wanneer u de nog de datum en tijd weet van de vorige keren dan is dat nog na te kijken in het overzicht van https://www.rijdendetreinen.nl/storingen

Maar vandaag bv is er een aanrijding met een persoon waardoor niet alleen deze sprinter uitvalt maar ook diverse IC's.
Nou dat een persoon wordt aangereden is geen excuus voor de vele vertragingen... ik krijg voor elk half uur een lullige €2,40 vergoeding terwijl mijn tijd toch wel iets kostbaarder is....

nieuwe treinen zouden minder moeten uitvallen zou je denken of niet? Zet ze dan nog niet in en wat zijn de voordelen dan ten opzichte van een oude...

NS vind ik voor zo een groot bedrijf die zo veel geld vraagt voor hun dienstverlening erg teleurstellend en dit is alarmerend.
Reputatie 7
Badge +3
Bent u nu werkelijk zo ongevoelig dat u vind dat uw tijd kostbaarder is dan een mensenleven?

Door een aanrijding bij Nieuw Vennep rijden er geen treinen tussen Hoofddorp en Leiden Centraal. Die gaan pas weer rijden wanneer de politie de sporen weer vrijgeeft, daar heeft NS geen enkele invloed op. En ja, dat is vervelend voor alle treinreizigers.
Misschien kunt u kijken of omreizen via Haarlem / Sloterdijk een mogelijkheid is.
Bent u nu werkelijk zo ongevoelig dat u vind dat uw tijd kostbaarder is dan een mensenleven?

Door een aanrijding bij Nieuw Vennep rijden er geen treinen tussen Hoofddorp en Leiden Centraal. Die gaan pas weer rijden wanneer de politie de sporen weer vrijgeeft, daar heeft NS geen enkele invloed op. En ja, dat is vervelend voor alle treinreizigers.
Misschien kunt u kijken of omreizen via Haarlem / Sloterdijk een mogelijkheid is.

Ik zeg niet dat mijn tijd kostbaarder is dan een mensenleven... dat maakt u ervan... ik geef aan dat het mensenleven wat is verloren gegaan niet een excuus is voor de vele andere vertragingen, aangezien ik eerder al aangaf dat dit gevoel bij mij niet ontstaan is door 1 x een aanrijding bij een persoon. Dit gevoel en deze frustratie is ontstaan nadat ik in 3 maanden meer als 45 declaraties heb moeten doen... en verder gaf ik aan dat mijn tijd kostbaarder is als die €2,40 vergoeding per uur of is dat een gekke gedachte??
Badge
Nou dat een persoon wordt aangereden is geen excuus voor de vele vertragingen... ik krijg voor elk half uur een lullige €2,40 vergoeding terwijl mijn tijd toch wel iets kostbaarder is....

nieuwe treinen zouden minder moeten uitvallen zou je denken of niet? Zet ze dan nog niet in en wat zijn de voordelen dan ten opzichte van een oude...

NS vind ik voor zo een groot bedrijf die zo veel geld vraagt voor hun dienstverlening erg teleurstellend en dit is alarmerend.

Nieuwe treinen beginnen altijd met kinderziektes, dat doen net geïntroduceerde auto's ook alleen heeft u die waarschijnlijk nog niet gereden. De SNG rijdt inmiddels met mooie cijfers al lopen die in de kop van Noord-Holland nog wat achter t.o.v. het Noorden van Nederland.

Als u kijkt naar percentages van de treinen welke op tijd rijden dan zou u kunnen zien dat de NS het helemaal zo slecht niet doen, echter aan aanrijdingen en storingen in de infra daar doen we als NS helemaal niets aan.

Maar gaat u lekker elke ochtend met uw auto in de file staan, ik ben benieuwd of u in dezelfde reistijd op uw werk bent als in de tijd dat u met de trein naar uw werk ging.

En als uw tijd kostbaarder is dan uw GTBV dan vult u het formulier toch niet in dan bespaart u deze kostbare tijd.
Reputatie 7
Badge
Dit gevoel en deze frustratie is ontstaan nadat ik in 3 maanden meer als 45 declaraties heb moeten doen...

Eerst waren het 12 declaraties, nu 45 declaraties.

Welke treingegevens horen daarbij, immers die moet je nog wel bij de hand hebben @Levisaarloos ?
Immers 45 x GTBV in zo'n korte periode is wel erg veel !
Reputatie 2

Dit gevoel en deze frustratie is ontstaan nadat ik in 3 maanden meer als 45 declaraties heb moeten doen...Eerst waren het 12 declaraties, nu 45 declaraties.

Welke treingegevens horen daarbij, immers die moet je nog wel bij de hand hebben @Levisaarloos ?
Immers 45 x GTBV in zo'n korte periode is wel erg veel !

@Levisaarloos schreef in zijn eerste bericht het volgende:

• Sinds ruim 3 maanden reis ik met de NS en ben er nu al weer klaar mee... in de eerste 20 dagen werken en dus reizen met de trein heb ik 12 declaraties ingevuld en verstuurd.
Daarna, de rest t/m einde 3e maand liep dit dus op tot 45 stuks. Zo lees ik het... 😉
Reputatie 7
Badge
In 3 maanden zijn er bij een 5 daagse werkweek zo'n 60 reisdagen en dus 120 ritten.
Zijn daar dan 45 ritten 30 minuten of meer vertraagd @Levisaarloos ?
Reputatie 7
Badge +3
@AbbeyRoad
Bij het minste of geringste wordt de trein ingekort tot Hoorn en keert dan daar. Voor Kersenboogerd betekent dat dat dan zowel de heen- als de terugrit uitvalt. Dat maakt een heel hoog uitvalpercentage daarom waarschijnlijk.
Reputatie 7
Badge
Als @Levisaarloos inderdaad naar Kersenboogerd reist @Tamzin

Reageer