uitval treinen Arnhem-Utrecht Centraal op dinsdag 2/11 | NS Community

uitval treinen Arnhem-Utrecht Centraal op dinsdag 2/11

  • 1 November 2021
  • 12 reacties
  • 340 Bekeken

Goedenavond allemaal,

zoals inmiddels bekend vallen er door gebrek aan verkeersleiders morgenochtend treinen uit tussen Arnhem-Centraal-Ede Wageningen-Utrecht Centraal.

Overal wordt gecommuniceerd dat er tussen 07.00-09.00 geen treinen rijden op dit traject en helaas ook geen vervangende bussen.

Volgens de reisplanner is de werkelijkheid echter dat er tussen 06.16 en 09.16 uur geen enkele trein tussen Arnhem Centraal en Utrecht Centraal rijdt. Is het misschien een idee om reizigers eens volledig te informeren, in plaats van maar het “halve verhaal” te vertellen. Het betekent namelijk in de praktijk dat reizigers uit bijvoorbeeld de richting Zutphen met ongeveer 3 uur vertraging in Ede-Wageningen kunnen zijn….Dat schetst toch een iets ander beeld.

Met vriendelijke groet,

Charles Evers


12 reacties

Goedenavond Charles76 en welkom bij de NS Community.

Ik weet niet waarom er specifiek 07:00 - 09:00 gecommuniceerd is als blijkt dat het om meer treinen gaat, ook buiten dat blok. Ik heb je constatering bij deze doorgegeven, maar ik verwacht niet dat dit voor morgenochtend nog wordt aangepast. Uiteindelijk wordt in het bericht ook verwezen naar de Reisplanner om de specifieke gevolgen per reis te controleren.

Badge +3

Er is zelfs een trein vanavond Amsterdam - Arnhem (rit 3091 vertrek 0.24 vanuit Amsterdam naar Nijmegen) die ineens verdwenen is, en niemand weet waarom!

Webcare zegt dat het iets te maken heeft met een overstap rond Utrecht die niet haalbaar is wegens werkzaamheden… :rolling_eyes:

Maar welke werkzaamheden dan, en welke overstap?

Persoon in kwestie komt laat aan op Schiphol en wilde met sprinter 4691 om 0.00 naar Amsterdam en dan verder, maar die leek ook al niet te rijden. Die staat er nu wel in als rit 29700?

Gaat lekker… met name omdat 9292 de IC van 0.24 (nog) wel toont (ze zijn ermee bezig)… maar ja dat geeft geen recht op een taxi natuurlijk.

Bron: https://twitter.com/Carfferd/status/1455236810532081672 (en alle reacties in verschillende ‘draadjes’ daar onder).

Badge +3

Zowaar… kan Roy toch nog naar Arnhem ineens! En had 9292 toch gelijk dat die zou rijden?

 

Badge +3

Dus daarmee is https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Schiphol%20Airport&vertrektype=treinstation&aankomst=Arnhem%20Centraal&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2021-11-02T00%3A00 een geldig reisadvies, en bij onderweg stranden een taxi (thuisbrengplicht NS).

Dacht al dat ik gek werd bijna, wel laat ‘opgelost’ voor iemand die laat aankomt op Schiphol dus.

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat is een extra trein die eerst niet in de planner stond, ook Treinposities gaf die eerder op de avond niet aan, daar stond nog de 3091 als rijdend met het zelfde stel (9597) die van de 3070 kwam. Deze extra trein is dus later alsnog ingelegd en de reisplanner bijgewerkt. En nog geen uur geleden stond de 3091 als geheel vervallen, nu vanaf Zaandam vervallen en vanaf Zaandam rijdt dan deze extra 29703, volgens Treinposities dan want de NS reisplanner geeft vanaf Den Helder de extra trein 29703 aan, als sprinter, waarvoor je je (als je dat uberhaupt zou willen) niet kan aanmelden. Maar goed, er rijdt een trein, maakt het uit onder welk nummer en hoe NS hem noemt, en Roy komt gewoon thuis. 

 

Badge +3

Hoe dan ook, iemand (Roy, het lukt alsnog!) wilde om 0.00 van Schiphol naar Arnhem en er zijn geen aangekodigde werkzaamheden of stakingen of personeelsgebrek dus waarom zou dat niet kunnen?

Omdat het niet in de planner staat… Maar waarom niet dan?

Nou ja, het is opgelost. Rijdt toch uiteindelijk. Ik vind dat een #fail eigenlijk. Toch @Arjan49?

Genoeg geneuzel over op Twitter verder, onnodig dus, en op naar de volgende (dank Robert, maar niet mijn verdienste hoor!) :sleeping:

NS webcare (ik zal de ^dakjes niet bij naam noemen) hadden geen flauw idee. Ikzelf ook niet eigenlijk!

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig is dit goed opgelost, trein van 0:24 rijdt en Roy komt thuis.

 

Maar het issue van morgenochtend staat nog. Tussen 7.00 en 9.00 uur geen treinen tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Rhenen. Connexxion is ook getroffen, daar geen treinen Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen, maar Connexxion laat daar bussen rijden.

NS zet geen vervangende bussen in dus zie maar hoe je op al die tussengelegen stations komt of daarvan vertrekt. 

Badge +3

Dat lijkt wel een staking. Morgen alleen tussen 7:00 en 9:00 voorspeld ‘Pesoneelsgebrek’?

Tuurlijk… :sleeping:

Reputatie 7
Badge +3

Dat personeelsgebrek is er dit jaar al vaker geweest bij ProRail, hebben blijkbaar net genoeg treinverkeersleiders wat bij uitval van één of meerdere mensen (ziektemelding of iets anders) leidt tot onderbezetting omdat er ook niet altijd genoeg reserve personeel is. Dat komt morgen wel heel ongelukkig uit, midden in de drukke ochtendspits, waarbij NS ook nog eens geen bussen inzet. Ik ben blij dat ik niet meer met de trein hoef, ik draai me morgen om die tijd nog maar eens om in mijn lekkere warme bedje. :sleeping:

Badge +3

Same here (warme bedje) maar om 7:15 op pad en waarschijnlijk in de file tussen Helmond en Eindhoven omdat mensen de auto nemen wegens ‘geen treinen’ geruchten, terwijl die (hier) gewoon rijden.

Sowieso druk, de A270/N270 (Europaweg vanuit Helmond) op dinsdag en donderdag, terug naar het ‘oude normaal’ en zo. Maar dat is ander onderwerp...

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de reisplanner is de werkelijkheid echter dat er tussen 06.16 en 09.16 uur geen enkele trein tussen Arnhem Centraal en Utrecht Centraal rijdt. Is het misschien een idee om reizigers eens volledig te informeren, in plaats van maar het “halve verhaal” te vertellen. Het betekent namelijk in de praktijk dat reizigers uit bijvoorbeeld de richting Zutphen met ongeveer 3 uur vertraging in Ede-Wageningen kunnen zijn….Dat schetst toch een iets ander beeld.

ProRail meldt vandaag op Twitter voor morgen 3 november:

Dat er op de trajecten Ede Wageningen - Barneveld Centrum. Maarn - Rhenen en Utrecht - Arnhem morgen tussen 07:00 en 15:00 geen treinen rijden houdt in dat de laatste treinen die zullen rijden rond 06:30 zullen vertrekken.

Helaas meldt NS dit laatste niet. 

 

Reputatie 6

Door een proef met thuiswerken van Pro Rail dwingen ze alle reizigers daar ook toe…. Een wit voetje halen bij Rutte?:joy:

Reageer