beantwoord

Utrecht-Oss 16 minuten overstaptijd in Den Bosch

• 15 oktober 2016
  • 12 reacties
  • 331 Bekeken

Dagelijks reis ik (en vele collega's) van Utrecht naar Oss. In de nieuwe dienstregeling is de toch al lange overstaptijd op station Den Bosch verdubbeld van 8 naar 16 minuten!
Dit is extreem lang!
Kan dit nog gecorrigeerd worden? Zeker omdat ik meer vragen zie over lange overstaptijden in Den Bosch op andere trajecten.
icon

Beste antwoord door Frank Visser 15 oktober 2016, 21:50

Excuses gaat inderdaad om de spitstreinen maar die gaan dus precies de andere kant op.

In de nieuwe dienstregeling is de reistijd Oss > Utrecht met de sprinter naar Den Bosch en dan de IC net zo lang als in de huidige dienstregeling. De overstap van IC naar Den Bosch en dan de IC naar Utrecht is inderdaad 9 minuten langere reistijd.

Van Utrecht naar Oss wordt de reistijd voor alle verbindingen langer.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Hi Nena! Ik net zitten kijken en ik zie inderdaad dat hij in die richting ongunstig uit valt, dat is echt vervelend! Wel heb ik goed nieuws, én ik hoop dat je 's avonds ook terug reist, want dan heb je vaker een verbinding met de zelfde reistijd als in 2016!
Reputatie 6
Badge +1
Hi Nena! Ik net zitten kijken en ik zie inderdaad dat hij in die richting ongunstig uit valt, dat is echt vervelend! Wel heb ik goed nieuws, én ik hoop dat je 's avonds ook terug reist, want dan heb je vaker een verbinding met de zelfde reistijd als in 2016!

Volgens mij bedoelt Tim van Leeuwen dat er in de toekomst (mei geloof ik) extra spitstreinen gaan rijden tussen 's-Hertogenbosch en Oss.
Reputatie 3
Excuses gaat inderdaad om de spitstreinen maar die gaan dus precies de andere kant op.

In de nieuwe dienstregeling is de reistijd Oss > Utrecht met de sprinter naar Den Bosch en dan de IC net zo lang als in de huidige dienstregeling. De overstap van IC naar Den Bosch en dan de IC naar Utrecht is inderdaad 9 minuten langere reistijd.

Reputatie 7
Badge +3
En dan wordt het aantal verbindingen Oss - Eindhoven ook nog eens verminderd van 4 naar 2 per uur.
Reputatie 3
@Tamzin inderdaad vervelend voor jou dat het aantal verbindingen Oss-Eindhoven omlaag gaat. Overigens ben je straks wel 6 minuten sneller in Eindhoven doordat de Intercity's beter op elkaar aansluiten. En in de ochtenspits biedt de nieuwe Spitssprinter een extra optie. Weliswaar met een overstap, maar sneller dan de huidige rechtstreekse sprinter!

Er blijft overigens ook 2x per uur een rechtstreekse Sprinter rijden naar Eindhoven. Alleen moet deze sprinter zo lang stil staan op 's-Hertogenbosch dat deze verbinding niet meer in de reisplanner staat omdat je altijd beter kunt wachten op de intercity en dan in 's-Hertogenbosch ook de Intercity pakken. Maar houd je niet van overstappen en heb je iets meer tijd dan is dit dus nog een optie....
Reputatie 7
Badge +3
@Frank Visser
Met een overstaptijd van 2 minuten zal die snelle verbinding Oss - Eindhoven vrees ik zeker in de spits een papieren tijger blijken te zijn.
Reputatie 2
@Frank Visser
Met een overstaptijd van 2 minuten zal die snelle verbinding Oss - Eindhoven vrees ik zeker in de spits een papieren tijger blijken te zijn.

We hebben naast een beter dienstregeling ook geprobeerd een robuustere dienstregeling te maken! Ik hoop voor je dat dit ook in jouw voordeel gaat werken. De aansluiting is wel zgn Cross-platform, dus de treinen staan tegenover elkaar!
Reputatie 4
@Tim van Leeuwen
Het probleem dat ik vooral zie is dat door de versnelling van de treinen Zwolle-Roosendaal er geen enkele speling meer in de dienstregeling zit (zoals nu in Arnhem en Nijmegen het geval is) en zelfs een kleine vertraging tussen Zwolle en Deventer tot Roosendaal toe nauwelijks meer in te lopen is. Dat maakt het geheel erg kwetsbaar.

Andersom zie ik een zelfde probleem in Zutphen, een kleine vertraging bij Breda zal al gauw betekenen dat alle aansluitingen in Zutphen misgaan terwijl zo'n vertraging op dit moment in Nijmegen en Arnhem kan worden geabsorbeerd.
Reputatie 2
@Tim van Leeuwen
Het probleem dat ik vooral zie is dat door de versnelling van de treinen Zwolle-Roosendaal er geen enkele speling meer in de dienstregeling zit (zoals nu in Arnhem en Nijmegen het geval is) en zelfs een kleine vertraging tussen Zwolle en Deventer tot Roosendaal toe nauwelijks meer in te lopen is. Dat maakt het geheel erg kwetsbaar.

Andersom zie ik een zelfde probleem in Zutphen, een kleine vertraging bij Breda zal al gauw betekenen dat alle aansluitingen in Zutphen misgaan terwijl zo'n vertraging op dit moment in Nijmegen en Arnhem kan worden geabsorbeerd.

Is de 5 minuten haltering in 's-Hertogenbosch niet al flink wat buffer? Daarnaast staat hij ook 3 minuten in Nijmegen (zuidelijke richting) en heeft deze trein onderweg best nog wat speling.

We gaan het meemaken!
Hoi Tim, dat klopt niet. Er is nog steeds 4x verbinding per uur, waarvan 2x met langere reistijd dan voorheen. De extra stoptreinen leveren geen voordeel op voor mij.
Is het een optie om ook 's ochtends wat extra treinen te laten rijden?

Of kunnen de wachtfaciliteiten op het station Den Bosch worden verbeterd? Bijvoorbeeld met verwarmde wachtruimtes (met zachte stoelen) op de perrons.

Reputatie 3
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zal dat doorgeven aan de mensen die aan het puzzelen zijn op de dienstregeling voor 2018.

Reageer