Van Terweide naar Leidsche Rijn in 0 minuten | NS Community
beantwoord

Van Terweide naar Leidsche Rijn in 0 minuten

  • 25 September 2022
  • 6 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 49 reacties

De sprinter van Utrecht Terwijde naar Leidsche Rijn doet er volgens de reisplanner 0 minuten over Het is inderdaad niet zo ver voor een trein maar je bent al gauw 3 minuten bezig, zelfs met de SLT die daar wordt ingezet. Gevolg op tijd vertrokken maar 3 minuten te laat aangekomen. Het is natuurlijk beter dan lopen want dan is het best nog een eindje. Maar wie verzint er een dienstregeling met de zelfde vertrektijd op 2 verschillende stations. Vindt het niet gek dat de trein altijd vertraging heeft. 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 25 September 2022, 11:15

Bekijk origineel

6 reacties

Dat is inderdaad erg opmerkelijk en niet handig. Ik heb dit gemeld bij de afdeling Reisinformatie.

Ik vermoed dat het komt doordat deze trein normaliter niet op deze stations stopt, en even vluchtig zoeken levert mij ook de informatie op dat dit alleen vandaag is. Sorry voor de verwarring, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Reputatie 2

Maar waarom zou deze sprinter niet stoppen dan? Het was gewoon de normale stoptrein die altijd hier rijdt. Was de trein naar Den Bosch en het was een light rail-trein en die stopt altijd in Terweide. 

Badge +3

Normaal stopt hier de sprinter Den Haag-Utrecht. Die rijdt vandaag niet tussen Gouda en Utrecht. Vandaag stopt de intercity Leiden-Utrecht hier extra.

Reputatie 2

Het was zeker geen Intercity. Het was de zelfde sprinter als die normaal in Terweide stopt. Zo een zonder coupes een soort metro indeling. Die sprinters rijden altijd op Terweide. De Intercity is overigens ook langs gereden, maar die is niet gestopt zo als dat gebruikelijk is. 

Reputatie 7
Badge +1

De intercity's worden hier met sprintertreinen gereden:

Badge +3

Het was zeker geen Intercity. Het was de zelfde sprinter als die normaal in Terweide stopt.

Als je de actuele vertrektijden van station Utrecht Terwijde bekijkt, dan zie je dat de sprinters van en naar Den Haag die er normaal rijden zijn opgeheven, en dat in plaats daarvan de intercity’s van en naar Leiden extra stoppen. In de actuele vertrektijden is ook aangegeven dat deze intercity's met sprintermaterieel rijden, zoals JurgenH al aangaf:
 

Reageer