Vanavond vanaf 23.00 geen treinen meer langs Woerden-ernstig tekort verkeersleiders. | NS Community

Vanavond vanaf 23.00 geen treinen meer langs Woerden-ernstig tekort verkeersleiders.


Reputatie 7
Badge +1

Schrok nogal omdat de gesproken boodschap erg slecht doorkwam net na aankomst uit Duitsland, maar dit blijkt er nu dus deze keer weer eens aan het handje te zijn-tot ZA morgen 7.00. Zit nu in een trein die daar langs moet, we zullen wel zien of het nog lukt.

Dit enkel ter mededeling aan de enkeling die hiervoor dit forum zou lezen-voor veel meer zal het wel weer verrassingseffect zijn. Zal dus wel alle diensten vanaf Utrecht naar Leiden/den Haag /Rotterdam en de stoppers via de nieuwe lijn Ams-Rtm betreffen.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Staat ook gemeld op de startpagina van de NS website met een rode balk die link naar een info pagina met onderstaande tekst. Lijkt me logischer dat iemand op de NS website kijkt voor dit soort dingen dan op de community. 

 

 

Ook te lezen op de ProRail website, aangezien dit door een tekort aan treindienstleiders komt.

https://www.prorail.nl/nieuws/personeelstekort-leidt-tot-minder-treinen-op-enkele-trajecten

 

En morgen ook minder treinen op een aantal trajecten, dit komt dan weer door een personeelstekort bij NS.

 

Badge +3

Het lijkt erop dat je vanavond na 22.09 niet meer van Utrecht naar Woerden kunt, dus ook niet met een sprinter of de IC Leiden. Die informatie zie ik helaas nog niet op de homepage.

Edit: na verversen van de pagina ververste stond het er wel bij:

Geen treinen:

  • Gouda – Alphen aan de Rijn
  • Gouda - Breukelen
  • Leiden Lammenschans – Utrecht Centraal

 

Reputatie 7
Badge +3

Er staat op die pagina 

    Veel minder treinen:

  • Den Haag Centraal – Utrecht Centraal
  • Gouda – Utrecht Centraal
  • Gouda Goverwelle – Utrecht Centraal

Maar volgens mij moet dat ook gewoon Geen treinen zijn. 

Badge +3

Een plaatje zegt soms meer dan woorden. Hallo Woerden?

Zo kom je nog eens nergens

En van Leiden alleen maar naar Alphen a/d Rijn (ritje van nog geen kwartier) rijdt er dus ook niets. Nou ja nog een stad/streekbus… https://twitter.com/jjoostvdg/status/1537913650396024833

Op social media (ironisch/sarcastisch) “Nederland is een gaaf land!”

Met als reactie natuurlijk “Als jij nou [trein]verkeersleider wordt.” 🤣

Salaris is bespreekbaar, als ze je echt willen hebben, en anders inhuren (als je echt geen andere opdrachten hebt…)

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben wel blij dat ik op tijd naar huis ben gegaan. Rond mijn woonplaats is het ellende, en daar had ik vanmorgen niet op gerekend.

Reputatie 7
Badge +3

Die rode waarschuwingsbalk en de pagina waarnaar gelinkt werd zijn nu weg, in plaats daarvan dus nu bovenstaande melding op de Storingen en werkzaamheden pagina. 

Maar typisch dat er nog wel wat rijdt tussen Leiden Centraal en Lammenschans, daar rijden ook meerdere lijnbussen, al rijden er nu tijdelijk wel een aantal minder vanwege een afgesloten brug op de route, maar als vervanging rijdt er een tijdelijke pendelbus..

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben wel blij dat ik op tijd naar huis ben gegaan. Rond mijn woonplaats is het ellende., en daar had ik vanmorgen niet op gerekend.

Had Bommel misschien een vooruitziende blik? De eerste melding van deze ellende zag ik vanmiddag om 10 voor 5 op het Twitter account van ProRail. Daar kun je inderdaad 's morgens niet op rekenen. 

Reputatie 7
Badge +4

Bommel had eerder geluk, meestal kom ik vrij laat uit de Heimat 😉. Dit soort reizigersstromen tussen drie van de vier grootste steden zijn haast niet op te vangen.

Badge +3

Bommel had geluk, meestal kom ik vrij laat uit de Heimat 😉. Dit soort reizigersstromen tussen drie van de vier grootste steden zijn haast niet op te vangen.

En in DE ging alles vlekkeloos? Dat is dan net zo uitzonderlijk als bij NS toch? 😅

Dat ProRail daar hun sausje overheen gooien kan NS natuurlijk weinig aan doen, en of er dan NS personeel staat te trappelen om toch te rijden is een tweede (nee, weet je wat we gaan wel naar huis, toedeledokie ProRail) 😂

Reputatie 7
Badge +3

En van Leiden alleen maar naar Alphen a/d Rijn (ritje van nog geen kwartier) rijdt er dus ook niets. Nou ja nog een stad/streekbus… https://twitter.com/jjoostvdg/status/1537913650396024833

Oh, zo'n bus die om mag rijden via Leiderdorp vanwege de afgesloten brug op de Hoge Rijndijk.

De brug waarvan het brugdek vorige week nog een aanvaring had met de Koudekerksebrug. Je verzint het niet. https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220609_93377557?

 

Badge +3

Gelukkig hoeven er geen treinen over die ‘brug’ 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Het beviel gisteravond blijkbaar goed, dus vanavond/vannacht nog maar een keertje. 

 

Reageer