Venlo> Breda is een ramp

• 19 december 2016
  • 10 reacties
  • 237 Bekeken

Gelijk weer een goed begin van de week met een half uur vertragin. De trein voor je neus de deuren dicht zien doen en gaan. Terwijl dat jou trein nog aan het koppelen is.
Wordt hier zo moe van, me reistijd is 5uur per week langer met al die vertragingen.
Kan natuurlijk geen uur vertraging claimen want een half uur is door de nieuwe regeling al...

10 reacties

Vertraging is nooit leuk, helemaal niet als de nieuwe dienstregeling niet positief voor je uitpakt. Ook spijtig dat de deuren voor je neus dichtgaan, zelfs als het fluitsignaal heeft geklonken. Ik weet niet of dit het geval was. Je gaf aan dat je geen claim kan indienen voor de gehele vertraging ten opzichte van de vorige dienstregeling maar indien je een half uur vertraging oploopt volgens de nieuwe dienstregeling dan kan dat uiteraard wel. Meer informatie daarover kan je hier vinden.
Dag 7... 5 dagen ondertussen een half uur extra vertraging.
Door de nieuwe dienstregeling ben ik een uur langer onderweg. Maar de "vertraging" is maar een half uur. Dus kan ik maar een half uur Claimen.
Reputatie 7
Badge +3
Ieder nadeel heeft zijn voordeel, uw dagelijkse reis wordt zo wel goedkoop.
ben toch liever op tijd thuis. Er zit volgens mij een max op geld claimen? Die haal ik met gemak als ik iedere dag claim.

Maar wat is de straf voor aan de noodrem trekken? Ben zwaar geneigd om een trein eerder te pakken en te zorgen dat die aansluiting lukt. Ben het helemaal zat. Met een koevoet de deur openbreken is ook een optie maar dan is er gelijk weer vandalisme in het spel..
Hoi Patricks, aan de noodrem trekken is nooit een goed idee. Ik snap dat je je frustraties wilt uiten, maar dat is niet de manier. Als je aangeeft rond welk tijdstip je regelmatig reist dan kan ik je signaal doorzetten. Alleen op deze manier kunnen we naar de situatie op dit traject gaan kijken en de mogelijkheden onder de loep nemen. Of er op korte termijn iets gaat veranderen durf ik niet aan te geven, maar we verzamelen alle feedback en gaan vanuit daar verder.
Dat signaaltjes doorgeven neemt toch geen mens meer serieus? Voorheen een half jaar lang gedaan met nul resultaat. "we doen het doorgeven" maar ondertussen wel iedere dag een half uur in die barre kou op het station wachten. Om vervolgens een half uur over te werken en later thuis te zijn. Al met al kost deze nieuwe regeling me minimaal een uur extra reistijd en een hele hoop ergernis.
Terwijl het gewoon gaat over 1min! Langer wachten, die ene min kunnen ze makkelijk tussen Eindhoven>Tilburg eruitrijden. Heb het ze vaker met 8min zien doen.. en die trein die niet 1min kan wachten gaat op Breda 10min stilstaan. wordt er met de dag bozer door!
Wij zien dit liever ook anders Patricks. Een dienstregeling is passen en meten. Voor de ene reiziger pakt dit beter uit dan voor de andere. Het is jammer om te lezen dat het in dit geval niet ideaal is. Dat neemt niet weg dat we de komende tijd goed blijven kijken hoe de nieuwe dienstregeling verloopt. Mocht je wensen dat ik je signaal nog doorgeef dan hoor ik het graag.
Snap dat het voor sommige beter uitpakt, maar dit heeft daar niks mee te maken. Dit probleem is zo makkelijk op te lossen en treft zo veel reizigers. Er lopen al minstens 3 topics over op dit forum. Vertraging van een minuut rijden ze er inderdaad makkelijk uit tussen Eindhoven en Tilburg, doen ze vaker met meer vertraging. Dit lijkt gewoon moedwillig treiteren van reizigers en roept erg veel frustratie op. Daarnaast schiet het voor NS ook niet op als reizigers elke dag geld claimen hierdoor. Waarom niet gewoon een week proberen om te wachten op elkaar? Dan weet NS ook meteen of het problemen oplevert.
Reputatie 7
Heel herkenbaar, het verhaal van Patricks. Jammer dat een concreet antwoord altijd uitblijft, waarom een trein niet 1 minuut kan wachten, terwijl wanneer er 5 of zelfs nog meer minuten vertraging is, de trein ook gewoon later kan vertrekken (en vaak zelfs nog wat minuten eruit rijdt). Het blijft altijd een algemene reactie met begrip ervoor dat het vervelend is. Het reisplezier en de waardering en begrip voor NS zou echter zoveel verbeteren als er wat relaxter en behulpzamer met dit soort net-niet aansluitingen om zou worden gegaan. Geef hier prioriteit aan, NS.
Het feit dat dit meerdere keren is aangegeven laat de urgentie van deze situatie zien en zo zullen we hier ook naar kijken.

Reageer