beantwoord

veranderde vertrektijden uit Zeeland

• 8 december 2019
  • 7 reacties
  • 268 Bekeken

Vertrek tijden uit Middelburg van, en om het hele en halve uur. Per 15 december wordt dat een minuut voor heel en het halve uur. Dus voor vrij reizen en op korting rijden kan dus NIET meer worden opgestapt op de trein van 8.59 uur? Slechte zaak want om naar de randstad te reizen kost al zoveel tijd vanuit Zeeland

icon

Beste antwoord door Tamzin 8 december 2019, 13:16

Aangezien u kunt inchecken met korting vanaf 8.55 lijkt me dat geen probleem, zo groot is het station in Middelburg niet. Alleen met een eticket wordt het inderdaad een halfuur later.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien u kunt inchecken met korting vanaf 8.55 lijkt me dat geen probleem, zo groot is het station in Middelburg niet. Alleen met een eticket wordt het inderdaad een halfuur later.

Badge +3

Ook zoiets op Zwolle, overstap van IC Den Haag naar Kampen (:19/49 wordt :17/47) ‘onhaalbaar’ (volgens de planner), want nog maar 4 i.p.v. 6 minuten. Andere richting hetzelfde (van 5 naar 4 minuten).

En het is nogal een eind lopen tussen spoor 6 en 12. Die gaat dus naar 34 minuten…

Zie https://www.keolisblauwnet.nl/getattachment/Stadshagen/Overstaptijden-station-Zwolle-(2).pdf

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B

Een gevolg van het openen van Zwolle Stadshagen na het ProRail debacle daar. Het alternatief was om de treindienst op het Kamperlijntje met een kwartier te verschuiven zodat de aansluitingen in Zwolle steeds ruim een kwartier worden.

Overigens kun je vanuit de richting Lelystad beter in Kampen Zuid uitstappen, dat is 25 kilometer korter. Met een aansluiting vanuit die richting zal dus geen rekening zijn gehouden.

Badge +3

Klopt, en dan voldoende OV-fietsen op Kampen Zuid of zo. Scheelt je 3 kwartier.

Vanuit Middelburg naar Goes fietsen is natuurlijk een mindere optie.. :sweat_smile:

Hoi Antjebiezen! Welkom bij de NS Community.

Zoals Tamzin aangeeft zal de korting nog wel gelden mits je na 08:55 uur incheckt.

ik ga het proberen, dat na 8.55 uur inchecken deed ik tot nog toe altijd,  

Reputatie 7

Of koop dan - als je een E-ticket hebt- een aanvullend kaartje Middelburg- Arnemuiden uit de automaat. Dan kan je ook om 8.59 of 18.29 vertrekken, wel even inchecken. Dan koop je het E-ticket vanaf Arnemuiden. Wordt de reis wel iets duurder, maar je hoeft geen halfuur te wachten. Of je vertrekt gewoon vanaf Arnemuiden met alleen het E-ticket, dat plaatsje is toch slechts een steenworp van Middelburg, het is optrekken en weer afremmen zo ongeveer.

Reageer