Verbinding Alkmaar Den Haag | NS Community
beantwoord

Verbinding Alkmaar Den Haag

  • 3 December 2018
  • 36 reacties
  • 1478 Bekeken

Voortdurend tracht de NS de verbindingen te optimaliseren. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om rechtstreeks van Alkmaar naar Den Haag te reizen. Veel mensen uit Noord Holland werken in Den Haag of moeten daar geregeld zijn. Wordt het niet eens tijd hiervoor een rechtstreekse lijn te starten ? Dat zou heelveel files sparen en veel woon en werk plezier voor deze groep opleveren.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 3 December 2018, 20:59

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 6
Badge

Reistijd Voorhout - Beverwijk wordt 35 minuten in de spits en 45 minuten in het dal.

 

Zie de planner: https://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/en?L=ns_hispeed&protocol=https:

Even een datum vanaf 13 december kiezen.

 

Nu is het 1 uur en 2 minuten in het dal en 52 minuten in de avondspits.

Reputatie 5

Als ik het goed heb wordt door de verbetering Enkhuizen-Alkmaar-Amsterdam ook de verbinding Enkhuizen- Den Helder beter. (nu is het naast 18 minuten wachten in Hoorn ook 22 minuten wachten in Heerhugowaard)

Hulde NS!

Reputatie 3

Helaas zijn ook kleine aanpassingen niet altijd mogelijk. Dit veroorzaakt een grote verandering in het gehele plaatje. Ik zal je suggestie doorzetten, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat wij dit met de huidige dienstregeling niet meer gaan aanpassen. Hopelijk in december met de nieuwe dienstregeling zal deze beter voor je uitpakken. Bedankt voor je signaal.

@Erryt NS  Misschien is het handig om net als andere jaren een topic “Dienstregeling 2022” aan te maken net als vorige jaar deze: Dienstregeling 2021

Dan staat alle informatie voor 2022 bij elkaar en niet helemaal verspreid.
Reputatie 7
Badge +1

Dat overzicht is er op deze pagina.

Reputatie 7

Dat overzicht is er op deze pagina.

@JurgenH Dat is niet wat anton042 bedoelt. Hij wil op dit forum een sticky topic over de dienstregeling 2022. Zodat iedereen zijn opmerkingen daarin kan plaatsen en niet steeds weer een nieuw topic aanmaakt. Houdt dit forum een beetje overzichtelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Ah op die manier. Nee dat is natuurlijk een prima idee 👍

Zeker een goed idee. We gaan spoedig aan de slag met een topic over de dienstregeling van 2022!

In de nieuwe dienstregeling rijd ik van Castricum naar Den Haag. Ik vertrek om 7.25 van station Castricum en kom dan om 8.44 aan op Den Haag centraal. De overstap doe ik op Amsterdam Centraal. Waarom stopt de IC vanaf Amsterdam Centraal naar Den Haag cs (via Schiphol) niet op Amsterdam Sloterdijk? In de regel rijdt de IC daar met 30kmh langs. Als hij daar wel stopt wordt de reistijd daarmee 10 minuten korter. Ik vertrek dan om 7.35. Dit zou een mooi alternatief /compensatie zijn voor de sneltrein die nu niet meer rijdt tussen Alkmaar en Haarlem!

Reputatie 7
Badge +3

In de nieuwe dienstregeling (vanaf 12 december) is dit het reisadvies, dat is dus met overstappen op Sloterdijk en een trein vanaf Amsterdam Centraal die via Haarlem rijdt, niet via Schiphol.

 

Momenteel wordt er met een vertrek om 7:25 wel een advies gegeven om op Centraal over te stappen maar dit is vanwege werkzaamheden waardoor er een aangepaste dienstregeling is. In deze aangepaste dienstregeling rijdt de trein die normaal gesproken uit Groningen komt (en nu vanwege de problemen tussen Lelystad en Dronten in Lelystad begint) via Amsterdam. Deze trein heeft geen stop op Sloterdijk. De werkzaamheden zijn 28 november voorbij en dan krijgt u ook bovenstaand advies. 

De dienstregeling die er nu is op dit traject is dus niet de nieuwe dienstregeling, maar een tijdelijk aangepaste dienstregeling vanwege werkzaamheden. Deze werkzaamheden gooien de dienstregeling rond Amsterdam Zuid en Schiphol behoorlijk overhoop. 

Hartelijk dank voor de duidelijke en snelle uitleg. Ik kon deze informatie niet in de planner vinden.

 

Reputatie 7
Badge +3

Nieuwe jaardienstregelingen gaan altijd rond half december in. Als er tussendoor wat verandert is dat over het algemeen vanwege werkzaamheden. En helaas de laatste tijd ook vanwege het personeeltekort waardoor er op bepaalde trajecten minder treinen rijden. Maar deze aanpassing is dus vanwege werkzaamheden en daardoor maar tijdelijk. 

Reageer