verbinding Arnhem Utrecht Cs Amstel

  • 19 januari 2017
  • 29 reacties
  • 1076 Bekeken

afgelopen twee werkweken is de aansluiting nauwelijks gehaald aankomst 8:21 perron 5 aansluiting 8:23 perron 7. oa door koppelen van matrieel in Arnhem. vandaag ook weer. vandaag loopt de vertraging verder op in de ic naar Den Helder omdat er een goederentrein voor de ic zit, het is maar waar je prioriteit aan geeft. de sprinter haalt ons nu in.
Heb al eerder aangegeven dat alternatief kan zijn de ic naar Den Helder op Arnhem om @:46 en @:16 ipv @:01 en @:31 te laten vertrekken. dan hoef je in Utrecht niet meer de aansluiting te missen, iedereen blij

29 reacties

Balen dat je op dit traject nog steeds last hebt van vertragingen en slechte aansluitingen.

Ik zie in de reisplanner inderdaad dat het een krappe aansluiting is.

Ik zal je bevindingen intern doorzetten naar verantwoordelijke afdeling, maar ik kan geen garantie geven dat het wordt aangepast.

Mocht je traject verbeteren of juist weer verslechteren, dan horen we het graag van je.
Reputatie 4
Ik heb eerder eenzelfde klacht geuit over exact dezelfde overstap: https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/waarom-staat-overstap-de-dienstregeling-deze-niet-mogelijk-is-30263

Probleem is dat de NS van mening is dat een trein met vertrektijd 8:23 ook om 8:23 moet rijden. Dat betekent dat de deuren om 8:22 dicht gaan, hoe moet je dan overstappen vanuit een trein die om 8:21 aankomt of *horror* 30 seconden later?
Reputatie 4
Het probleem is me niet helemaal duidelijk. De treinen van .01 en .31 uit Arnhem stoppen in Amsterdam Amstel en die andere 2 gaan na Bijlmer Arena linksaf naar Schiphol.
Reputatie 4
De NS wil een minuut sneller rijden en laat daardoor de reiziger een kwartier langer staan, dat is het probleem.
Reputatie 2
De afgelopen jaren tot nu toe heb ik nooit begrepen, wat mensen te zoeken hadden op station Amsterdam Amstel. Amsterdam Centraal kan ik me iets bij voorstellen. En Amsterdam Bijlmer Arena ook wel. Maar Amsterdam Amstel.
Reputatie 4
De afgelopen jaren tot nu toe heb ik nooit begrepen, wat mensen te zoeken hadden op station Amsterdam Amstel. Amsterdam Centraal kan ik me iets bij voorstellen. En Amsterdam Bijlmer Arena ook wel. Maar Amsterdam Amstel.
Dat is interessant, hoe zou u vanuit Utrecht naar verschillende locaties in Amsterdam reizen? Bijvoorbeeld naar Nieuwmarkt, Rembrandtplein, Artis, of het Oosterpark?
Reputatie 3
De afgelopen jaren tot nu toe heb ik nooit begrepen, wat mensen te zoeken hadden op station Amsterdam Amstel. Amsterdam Centraal kan ik me iets bij voorstellen. En Amsterdam Bijlmer Arena ook wel. Maar Amsterdam Amstel.
Ik snap niet dat jij dat niet snapt.
Reputatie 4
De NS wil een minuut sneller rijden en laat daardoor de reiziger een kwartier langer staan, dat is het probleem.
Maar dat zou dan gaan om reizigers, die in Utrecht uit de andere trein langs hetzelfde perron stappen. Zeg maar, de trein van Limburg naar Schiphol.

@Schraper: je kunt je ook vriendelijker uitdrukken 😃
Reputatie 1
Je kan ook gewoon blijven zitten tot Bijlmer en daar overstappen op de metro.
Metro 54 brengt je dan in 9 minuten op Amstel
Reputatie 1
De afgelopen jaren tot nu toe heb ik nooit begrepen, wat mensen te zoeken hadden op station Amsterdam Amstel. Amsterdam Centraal kan ik me iets bij voorstellen. En Amsterdam Bijlmer Arena ook wel. Maar Amsterdam Amstel.
Haha omdat je daar gemakkelijk kan overstappen op het metronetwerk, plus naar de universiteit of de hogeschool.
Reputatie 2
Kan allemaal wel wezen wat jullie zeggen. Maar hoever ligt de universiteit, Artis en het Oosterpark dan van Amsterdam Amstel af. En naar Artis reizen niet dagelijks mensen, behalve de verzorgers van al die dieren die daar gehuisvest zijn. En het ander personeel van Artis. Toeristen vinden het echt niet erg om een stukje verder te moeten reizen.
De universiteit kan ik me nog iets bij voorstellen, daar moeten dagelijks duizenden studenten naar toe.
Maar aan de andere kant als er studenten half uur moeten wachten op het ijskoude station Den Bosch, kunnen studenten die in Amsterdam studeren best wel een kwartier in de metro zitten.

Laat bij de nieuwe dienstregeling alleen maar een sprinter halteren op Amsterdam Amstel.
En voeg eventueel Geldermalsen of Boxtel toe als intercitystation.
Badge +3
Station Amsterdam Amstel heeft ongeveer 30.000 in- en uitstappers per dag, wat nog meer is dan Amsterdam Bijlmer ArenA. De stations Geldermalsen en Boxtel hebben er zo'n 6.000. Kennelijk zijn er toch een heleboel mensen die wel iets op Amsterdam Amstel te zoeken hebben. Een intercitystop op Amstel lijkt me daarmee prima gerechtvaardigd, evenals het stoppen van alleen sprinters op Geldermalsen en Boxtel.
Reputatie 4
Kan allemaal wel wezen wat jullie zeggen. Maar hoever ligt de universiteit, Artis en het Oosterpark dan van Amsterdam Amstel af.
U heeft blijkbaar niet gekeken hoe er dan het beste gereisd kan worden? Het antwoord is via Amsterdam Amstel, dus uw mysterie is nu opgelost:



En naar Artis reizen niet dagelijks mensen, behalve de verzorgers van al die dieren die daar gehuisvest zijn.

U vergeet dat er mensen in Amsterdam wonen, in de omgeving van Nieuwmarkt, Rembrandtplein, Artis, en het Oosterpark. De metro is iedere dag propvol, met mensen die van het centrum naar Amsterdam Amstel reizen om daar de trein naar hun werk -of andere bestemming- te nemen.
Reputatie 1
Kan allemaal wel wezen wat jullie zeggen. Maar hoever ligt de universiteit, Artis en het Oosterpark dan van Amsterdam Amstel af. En naar Artis reizen niet dagelijks mensen, behalve de verzorgers van al die dieren die daar gehuisvest zijn. En het ander personeel van Artis. Toeristen vinden het echt niet erg om een stukje verder te moeten reizen.
De universiteit kan ik me nog iets bij voorstellen, daar moeten dagelijks duizenden studenten naar toe.
Maar aan de andere kant als er studenten half uur moeten wachten op het ijskoude station Den Bosch, kunnen studenten die in Amsterdam studeren best wel een kwartier in de metro zitten.

Laat bij de nieuwe dienstregeling alleen maar een sprinter halteren op Amsterdam Amstel.
En voeg eventueel Geldermalsen of Boxtel toe als intercitystation.

Geldermalsen en Tiel hebben al een kwartierdienst naar Utrecht Centraal, dus vindt dat je daarover niet kan klagen.
En nogmaals, Amstel is enorm belangrijk station waar het vaak druk is. Met perfecte overstapmogelijkheden naar het centrum, metronetwerk, tramnetwerk en bussen.
Reputatie 4
@Treinspotter-Rene: vanuit Tiel en ~Passewaaij kun je maar 2 keer per uur naar Utrecht, net zoals vanuit Zaltbommel.
Reputatie 1
@Treinspotter-Rene: vanuit Tiel en ~Passewaaij kun je maar 2 keer per uur naar Utrecht, net zoals vanuit Zaltbommel.
Sorry, je hebt gelijk, ik verwarde tiel even met Houten
Reputatie 3
Bedankt voor alle meldingen over deze overstap. Wij monitoren de verschillende overstappunten en kijken waar dat nodig is of er verbetering mogelijk is. Ik zal deze specifieke overstap Arnhem Amstel op Utrecht Centraal doorgeven aan de deskundigen. Ik heb wel alvast goed nieuws: vanaf dienstregeling 2018 gaat er 6x per uur een Intercity rijden tussen Eindhoven en Utrecht (4 naar Amsterdam Centraal, 2 naar Schiphol) en 6x per uur van Utrecht Centraal naar Amsterdam Centraal (4 uit Eindhoven, 2 uit Nijmegen). Dit betekent dat de wachttijd in Utrecht maximaal 10 minuten wordt, ook als de trein uit Arnhem te laat is en de aansluitende trein gemist is.

Mbt de overstappen in Den Bosch: hierover zijn al verschillende discussies gevoerd op dit forum. Door de beperkte ruimte op de infrastructuur kan het helaas echt niet anders. We zijn voor deze overstap nog aan het studeren of binnen het ontwerp van 2018 (met de 6 ipv 4 Intercity's) andere oplossingen mogelijk zijn.
Reputatie 4
Bedankt voor alle meldingen over deze overstap. Wij monitoren de verschillende overstappunten en kijken waar dat nodig is of er verbetering mogelijk is. Ik zal deze specifieke overstap Arnhem Amstel op Utrecht Centraal doorgeven aan de deskundigen.
Hoe monitoren jullie dat? En kan u mijn meldingen over de verbinding Arnhem–Utrecht–Amstel ook meenemen? Het is namelijk erg vervelend de verbindende trein steeds weg te zien rijden.

https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/waarom-staat-overstap-de-dienstregeling-deze-niet-mogelijk-is-30263

https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/klacht-melding-waarom-staat-de-nieuwe-dienstregeling-overstap-niet-mogelijk-is-32229
Reputatie 3
Ja deze melding is doorgegeven. NS monitort dagelijks de resultaten in heel Nederland en op punten waar we vaker dan gemiddeld zien dat treinen te laat zijn onderzoeken we de oorzaken en mogelijke verbeteringen. Zo zijn sinds deze week in Noord-Holland een paar Sprinters met 1 minuut aangepast om de punctualiteit en daarmee ook de aansluitingen te verbeteren. Het is door de beperkte ruimte op de infrastructuur helaas niet altijd mogelijk te wachten op een vertraagde trein. We moeten er dan voor kiezen aansluitende treinen toch te laten vertrekken omdat anders veel meer treinen vertraagd raken. Amsterdam-Arnhem is één van de drukste trajecten van Nederland. Er is hier vrijwel geen ruimte om treinen op elkaar te laten wachten. Op andere locaties is het wel mogelijk treinen enkele minuten te laten wachten als een aansluitende trein een paar minuten te laat is. Een voorbeeld is station Roosendaal voor de aansluiting van Zeeland richting Tilburg.
Reputatie 4
Ja deze melding is doorgegeven. NS monitort dagelijks de resultaten in heel Nederland en op punten waar we vaker dan gemiddeld zien dat treinen te laat zijn onderzoeken we de oorzaken en mogelijke verbeteringen.
Heeft u mijn melding gelezen? Uit uw woorden begrijp ik van niet. De verbinding is niet haalbaar wanneer de trein op tijd op Utrecht aankomt. Voorbeeld: 10 februari de "verbinding" Arnhem–Amstel 18:21 overstap op Utrecht CS van IC 3162 naar IC 862.

Wat is uw reactie daarop?

Hoe monitort de NS of reizigers een cross-platform overstap kunnen maken wanneer er geen vertraging is geregistreerd?
Reputatie 4
Vandaag op de stationsklok gekeken, de IC 3164 was op tijd: het was klokslag 18:52 toen de eerste reizigers uit de trein stapten (ik als 2e). Dat is dus een overstaptijd van minder dan ±30 seconden naar de IC 864 met vertrektijd 18:53.

Het was dat de conducteur respect voor de reiziger had en niet halverwege het instappen begon te fluiten, waardoor de IC 864 met 36 seconden vertraging vertrok.

Reputatie 4
@Frank_Visser, u heeft mijn vraag nog niet beantwoord.
Ik zal hem een seintje geven, Niek. Frank zit tegenwoordig niet meer actief op het forum.
Reputatie 2
@Treinspotter-Rene: vanuit Tiel en ~Passewaaij kun je maar 2 keer per uur naar Utrecht, net zoals vanuit Zaltbommel.
Sorry, je hebt gelijk, ik verwarde tiel even met Houten


Het zou al heel mooi zijn als je met 3 stoptreinen per uur van/naar Utrecht of Den Bosch of Eindhoven kan reizen. Het liefst met 4 stoptreinen per uur in beide richtingen. Of anders enkele intercity's op het traject Eindhoven Utrecht extra laten stoppen op station Boxtel en station Geldermalsen.
Van Den Bosch naar station Zaltbommel op de tussenliggende tijden, dat er geen trein stopt een snelbus via Station Den Bosch - Onderwijsboulevard (Hogeschool Avans) naar station Zaltbommel. Deze buslijn zou eventueel doorgetrokken kunnen worden naar Tilburg Universiteit en van daaruit naar Tilburg Station - Den Bosch Onderwijs Boulevard naar station Zaltbommel.
Voor traject Zaltbommel Geldermalsen moeten mensen maar wachten op de trein.
Het extra laten stoppen van een IC ligt altijd gevoelig. De IC-reiziger wil het liefst zo snel mogelijk van A naar B en een langere reistijd heeft soms ook weer grote gevolgen voor een overstap elders. Dit is dus niet zo makkelijk realiseerbaar. Voor de rest een helder verhaal, al is het voor mij lastig om uitspraken te doen over buslijnen.

Reageer