verbinding Deventer - Amsterdam Centraal

• 13 februari 2020
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

Een klein overzicht van mijn reis belevenissen sinds de start van de nieuwe dienstregeling. Waar in het verleden een kleine vertraging in de ochtend een kleine vertraging bleef tot aan Amsterdam Centraal is dat bij het missen van de aansluiting in Amersfoort nu minimaal 15 minuten. De keuze is dan om te reizen via Utrecht of te wachten op de volgende verbinding naar Amsterdam Centraal.

Probleem is dan ook dat zowel borden als de app niet laten zien of je wel of niet de aansluiting kunt halen. Soms gaat het goed, soms gaat het mis.

Wat cijfers: ik heb in de ochtend 24x de rit gemaakt van Deventer naar Amsterdam. Meestal vertrokken om 7.18, een enkele keer om 6.48 Daarvan heb ik 15 keer de aansluiting gehaald in Amersfoort. De rest heb ik dus niet gehaald.. 

In de avonduren heb ik maar liefst 3 keer de rit van 18.00 gemaakt - ik heb bewust al meerdere keren gekozen voor de verbinding via Utrecht, en een aantal malen via de rechtstreekse verbinding met de trein naar Duitsland. Maar van die drie keer heb ik 1 keer de aansluiting gemist in Amersfoort, de overige twee keer was de trein ook met vertraging in Amersfoort, maar hadden we het 'geluk' dat de trein uit Utrecht ook vertraagd was. Iets wat niet terug te vinden was in de planner of omgeroepen werd.

Vandaag was de trein uit Amsterdam op tijd.. tot 100 meter voor Amersfoort en stonden we een paar minuten doelloos te wachten, alsof de aansluiting weg moest zijn!

Ik vraag me nu echt af hoe de NS met droge ogen kan beweren dat de nieuwe dienstregeling een verbetering kan zijn. Ik heb al meerdere medereizigers gezien en gesproken die boos op het station staan en weer vertraging op lopen. 

Mijn verzoek blijft: laat de rechtstreekse verbinding terug komen. Ik kan me niet voorstellen dat de NS hier niet meer klachten over gehad heeft.

4 reacties

WEes wat flexibel-ik schat dat je nou echt niet precies op dat CS in GrootMokum moet wezen: Reis naar  Zuid en pak die metro. of de tram. Met die handige chipkaart hoef je vantevoren niet eens precies vast te leggen waar de reis dit keer eens heen zal gaan.

Ik werk in het UP gebouw aan de Piet Heinkade, naast het Mowenpick hotel. Zoek het op en probeer dan nog eens met droge ogen te beweren dat ik via Zuid zou moeten reizen. 

Ik wil beginnen te melden dat ik het zeer spijtig vind dat je zoveel hinder van de nieuwe dienstregeling moet ondervinden. Ik zal je signaal ook zeker doorzetten. Bij een kleine vertraging is de kans helaas erg groot dat je deze overstap niet haalt aangezien er maar 2 minuten voor staat. Ik zie voor vanavond staan dat de overstap niet mogelijk was, maar kan niet de exacte reden zo achterhalen. Ik hoop dat je de trein van .37 kon pakken.

Reputatie 5

WEes wat flexibel-ik schat dat je nou echt niet precies op dat CS in GrootMokum moet wezen: Reis naar  Zuid en pak die metro. of de tram. Met die handige chipkaart hoef je vantevoren niet eens precies vast te leggen waar de reis dit keer eens heen zal gaan.

Ik wil beginnen te melden dat ik het zeer spijtig vind dat je zoveel hinder van de nieuwe dienstregeling moet ondervinden. Ik zal je signaal ook zeker doorzetten. Bij een kleine vertraging is de kans helaas erg groot dat je deze overstap niet haalt aangezien er maar 2 minuten voor staat. Ik zie voor vanavond staan dat de overstap niet mogelijk was, maar kan niet de exacte reden zo achterhalen. Ik hoop dat je de trein van .37 kon pakken.

Los van het doorzetten (waar waarschijnlijk niets mee gedaan wordt net als zoveel andere zakeb hier op de community). Zou het fijn zijn als de NS marketing bij wijzigingen eens eerlijk communiceert. 

De NS kiest altijd voor om alleen de verbeteringen te noemen. Dat het voor een verbetering ook een groep reizigers ineens 30% kans heeft om de aansluiting te missen zien we nooit terug in de mooi weer praatjes over de nieuwe dienstregeling.

Tuurlijk maak je als bedrijf de keuze dat je de verbetering voor een grote groep boven de verslechtering van een kleine groep stelt. Maar wees dan eerlijk en vertel het hele verhaal en niet alleen de verbeteringen.

Reageer