Dagelijks reis ik tussen Breda Prinsenbeek en Rotterdam. Sinds de nieuwe dienstregeling zit daar een overstap in, in Dordrecht. Wanneer ik 's avonds van Rotterdam naar Breda Prinsenbeek reis, heb ik voor die overstap 4 minuten. Dat is op zich te doen. Het komt alleen regelmatig voor, dat de trein naar Dordrecht net een paar minuutjes later binnenrijdt. Resultaat: een horde rennende mensen en een sprinter die echt letterlijk voor hun neus wegrijdt. Zoals zojuist. Ik ben dan meteen een half uur later, want een alternatief is er niet. Ik begrijp dat treinen zich aan de dienstregeling moeten houden. Maar nu wij afhankelijk zijn van deze overstap, is het niet mogelijk om ruimte in de regeling in te bouwen zodat zo'n sprinter in deze gevallen nog een minuutje kan wachten?
Beste antwoord door Thomas NS
Hallo Ingridm en welkom op het NS Serviceforum.
Heel begrijpelijk dat je baalt van deze overstap die heel erg krap is. De dienstregeling is juist zo gepland om de doorloop zo vloeiend mogelijk te laten zijn op dit traject. Bij vertraging gooit dit inderdaad roet in het eten. Wat ik voor je zal doen is dit doorgeven aan de treinplanners die op hun beurt gaan kijken of er mogelijkheid is tot overstapverruiming. Ik krijg hier helaas geen terugkoppeling hiervan, maar kan je verzekeren dat deze berichten in goede orde worden behandeld. Is de overstap wel goed te halen als de trein geen vertraging heeft Ingrid?
Bekijk origineel
Heel begrijpelijk dat je baalt van deze overstap die heel erg krap is. De dienstregeling is juist zo gepland om de doorloop zo vloeiend mogelijk te laten zijn op dit traject. Bij vertraging gooit dit inderdaad roet in het eten. Wat ik voor je zal doen is dit doorgeven aan de treinplanners die op hun beurt gaan kijken of er mogelijkheid is tot overstapverruiming. Ik krijg hier helaas geen terugkoppeling hiervan, maar kan je verzekeren dat deze berichten in goede orde worden behandeld. Is de overstap wel goed te halen als de trein geen vertraging heeft Ingrid?