beantwoord

Verbinding Tilburg - Rotterdam

• 31 januari 2017
  • 30 reacties
  • 1146 Bekeken

Sinds 23-01 zijn we eindelijk ook op dit traject gestart met de nieuwe dienstregeling. Na bijna 2 maanden van verbouwingen, vertragingen, langere reistijden, korte treinen, overvolle treinen, etc. En wat een ramp! Er is nu een overstap in Breda van 2(!) minuten en 9 van de 10 keer haal je deze overstap niet. Daarnaast vallen er om de haverklap de aansluitende treinen uit. Ook gaat er maar 2 x per uur een intercity richting Breda, naast de intercity gaat er een sprinter, waardoor je er nu nog langer over doet dan voorheen. Mocht je je aansluiting halen natuurlijk....Echt een onhoudbare situatie. Het vooruitzicht van een mogelijke directe verbinding in april is op dit moment een te klein doekje voor het bloeden. Ik hoor graag wat er op korte termijn aan gedaan gaat worden.
icon

Beste antwoord door Frank Visser 27 maart 2017, 09:03

Vanaf 3 april zal de knip in Breda verdwijnen en is er dus voor doorgaande reizigers Den Haag-Eindhoven geen risico meer dan ze in Breda door vertraging hun overstap missen. Tot die tijd heeft NS ervoor gekozen om de Intercity Lelystad-Dordrecht door te laten rijden tot Breda zodat er voor reizigers een extra reisoptie is. Verder wordt er hard aan gewerkt om de punctualiteit en betrouwbaarheid van de verbinding over de HSL te verbeteren.
Bekijk origineel

30 reacties

Goedemiddag Manonh, welkom op het NS serviceforum!

Heel fijn dat de verbouwingen achter de rug zijn inderdaad, deze situatie was toch minder prettig voor de reizigers. Je hoopt natuurlijk dat daarna alles weer oké is, zo te lezen is dit toch nog niet helemaal waar. Allereerst wil ik graag weten hoe laat je vertrekt, of merk je dit op meerdere tijdstippen?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien ook dit topic even doornemen, Yvonne 😉
@mrfreeze, ah ja! Ik zag het inderdaad net, dankjewel voor de tip. @Manonh heb je het bovenstaande topic al gezien?
Reputatie 7
Badge +3
De terechte vraag blijft natuurlijk wel wat er op korte termijn aan gedaan gaat worden ...
Daar heb je gelijk in! Ik ga dit eens uitvragen, als ik antwoord heb laat ik dit sowieso even weten :8
Ja, gelezen en zoals terecht opgemerkt door @mrfreeze....het antwoord daarop is niet bevredigend. Het idee dat we nog een paar maanden moeten ploeteren is onacceptabel.
Reputatie 6
Badge
Ik heb dit traject in omgekeerde richting gisteravond nog afgelegd, en kwam niet eens aan op Tilburg. Maar ja, gisteravond was ook een erg ongelukkig moment om vanuit de richting Dordrecht naar Tilburg te reizen.
Reputatie 3
Overstap blijft natuurlijk erg jammer. Alhoewel het voorgeschreven is om tot vijf minuten vertraging te wachten, doet men dat helaas bijna nooit. Erg jammer, want het voorschrift schrijft het gewoon voor.
Dat was inderdaad een uitzonderlijk ongelukkige avond. Maar vandaag was het helaas niet veel anders. Op de heenweg niet en de terugweg ook niet. En net als vele dagen vorige week. Dat is dan ook meteen mijn punt. Het zijn geen incidenten meer, het klopt structureel niet. En daar moet echt iets aan gedaan worden!
Eens met Manonh. De verbinding tussen Rotterdam-Tilburg is waardeloos door die korte overstap. Heb vaker de aansluiting gemist dan gehaald. Met tot overmaat van ramp de dramatische taferelen op maandag- (30/1) en dinsdagavond (31/1). Ik heb gisteren ruim 1,5 uur er over moeten doen om van Tilburg naar Rotterdam te komen.
Reputatie 4
Overstap blijft natuurlijk erg jammer. Alhoewel het voorgeschreven is om tot vijf minuten vertraging te wachten, doet men dat helaas bijna nooit. Erg jammer, want het voorschrift schrijft het gewoon voor.
Hoi Jan-Mark, zou je me kunnen aangeven waar je je op baseert? Die regel is mij onbekend.
Ik heb nog geen reactie, het is wel doorgezet naar de juiste persoon! Hopelijk heb ik snel een reactie terug.
Reputatie 3
@Waldo: TAD (Treinafhandelingsdocument) van Breda.
Reputatie 7
De laatste week gaat het beter in Breda. De aansluiting op IC Den Haag wacht veel vaker. 3, soms 4 minuten wachten lijkt opeens geen probleem meer. Ondanks de argumenten die je altijd hoort en leest over beslist niet kunnen wachten wegens aansluitingen die weer elders gemist worden.
Reputatie 4
@Waldo: TAD (Treinafhandelingsdocument) van Breda.
Dank je wel, maar ik vraag me af of dit document in beton is gegoten c.q. beleid vertegenwoordigt of dat het meer een suggestie is.
Reputatie 2
Het verbaast mij zeer dat NS het door heeft gezet om de IC Eindhoven-Den Haag via de HSL zuid te laten lopen. Ik heb een jaar lang dagelijks met de IC Direct het traject Breda-Schiphol gereden en elke week mee mogen maken dat de IC niet reed, op het traject storing had of de brug bij Moerdijk niet over mocht vanwege weersomstandigheden. Dan was er in elk geval de IC Venlo-Den Haag nog als alternatief. In de nieuwe dienstregeling zijn er dus nu twee trajecten die in zo'n geval getroffen worden. Ik rijd in elk geval weer met de auto naar Amsterdam. Ook niet ideaal maar voorspelbaarder dan de binnenlandse treinen die over de HSL rijden.
Er zijn wel eens verstoringen PaulBSA, dat ga ik niet ontkennen. En nog altijd komen die op de door jouw benoemde lijn té vaak voor. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar heb goede hoop dat de dalende lijn die er wel degelijk is betreffende deze case zal worden voortgezet. Velen zitten met smart op de nieuwe IC-verbinding te wachten en we gaan zien of jouw keuze voor de auto terecht is. Ik kan je niet dwingen om met de trein te gaan en hoop dat wij kunnen laten zien dat we een betrouwbare dienstregeling kunnen neerzetten. Dat geldt uiteraard voor al het treinverkeer in ons mooie land.
Ik heb nog geen reactie helaas!
Reputatie 7
Badge +3
Het verbaast mij zeer dat NS het door heeft gezet om de IC Eindhoven-Den Haag via de HSL zuid te laten lopen.
Dit was een van de afspraken waaraan NS moet voldoen om de concessie voor de HSL te mogen behouden. Veel keuzevrijheid heeft NS dus niet.
Eens met dit topic! De overstap in Breda wordt bijna nooit gehaald op dinsdagochtend!! Graag tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal een betere verbinding (in mijn geval moet ik iedere dinsdag rond 09.45 uur op Rotterdam Centraal zijn)...
Reputatie 6
Badge
De verbinding wordt weer goed in april. Voor nu kun je ook via Utrecht reizen als je geen overstap wilt missen.
Helaas nog steeds geen reactie.
Reputatie 2
Eens met dit topic! De overstap in Breda wordt bijna nooit gehaald op dinsdagochtend!! Graag tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal een betere verbinding (in mijn geval moet ik iedere dinsdag rond 09.45 uur op Rotterdam Centraal zijn)...
Het beste is om de trein te nemen van 8.14 uur te nemen en te reizen via Breda.

Via Utrecht Centraal doe je er namelijk langer over.

Ik probeer altijd iets van een positieve kant te bekijken, maar in deze is dat toch knap lastig. Een greep uit afgelopen week: seinstoringen, wisselstoringen, treinen die gewoon uitvallen, aansluitingen die net niet gehaald worden door en als klap op de vuurpijl enkele minuten vertraagd aankomen in Breda, de aansluiting staat er nog (hoera) maar terwijl iedereen uitstapt en naar de overkant van het perron rent om de trein te halen, sluiten de deuren en rijdt deze weg. Nou...schiet mij maar lek, waarom? Je laat een trein wachten op de vertraagde trein en dan als deze aankomt en de reizigers willen overstappen op hetzelfde perron sluiten de deuren en rijdt ie weg. Ongehoord. Nee, er zit geen dalende lijn in de verstoringen op dit traject en nee ik zit niet met smart te wachten op een nieuwe IC verbinding, ik zit met smart te wachten op een trein die rijdt. Volgens schema. En al een maand te horen moeten krijgen: ik heb nog steeds geen reactie (op een intern uitgezette vraag) is natuurlijk ook te zot. Ik zou heel graag zien dat dit probleem serieus genomen wordt, want het is echt een heel groot probleem voor iedereen. Hopelijk gaan jullie dat beseffen en serieus nadenken over oplossingen. Want die moeten er echt komen.
Reputatie 1
Bizar, waarom vallen treinen via de HSL zo snel uit? Qua spoordrukte is deze rustiger dan andere baanvakken

Reageer