beantwoord

Verleninging trein Lelystad Centrum-Schiphol Airport

• 11 januari 2019
  • 11 reacties
  • 439 Bekeken

Reputatie 4
Graag zou ik zien dat de NS de trein van Lelystad Centrum naar Schiphol Airport met als vertrektijd 10.43, ritnummer 1832, verlengt van 4 naar 8 delen. Deze trein is anders overvol zelfs in de 1e klas.
icon

Beste antwoord door Julian 11 januari 2019, 12:07

Op vrijdag zou deze trein met 6 delen dubbeldeksmaterieel gepland moeten staan. Dit is dus een afwijking geweest.
Bekijk origineel

11 reacties

Op vrijdag zou deze trein met 6 delen dubbeldeksmaterieel gepland moeten staan. Dit is dus een afwijking geweest.
Reputatie 4
Toen ik vorige week maandag (7 januari) deze trein nam was dit 4 delen. 8 delen zou meer helpen.
Op maandag is er inderdaad 4 bakken dubbeldekker gepland.
Ik denk niet dat daar iets aan gaat veranderen, aangezien het stukje Lelystad - Almere het enige stukje is waar de trein daadwerkelijk druk is en mensen even moeten staan.
Voor zo'n klein stukje lijkt het mij niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Maar je kan uiteraard altijd de trein melden in de druktemelder in de NS app.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk niet dat daar iets aan gaat veranderen, aangezien het stukje Lelystad - Almere het enige stukje is waar de trein daadwerkelijk druk is en mensen even moeten staan.
Ik kan het niet uitsluiten maar het klinkt toch wat vreemd dat het gedeelte Lelystad-Almere drukker zou zijn dan Almere-Schiphol zelfs rekening houdende met de overstappende reizigers naar Amsterdam Centraal. Wel is ook mijn eigen ervaring dat de treinen op maandag na de ochtendspits meestal minder druk zijn dan op dinsdag t/m vrijdag wat een mindere inzet hier en daar op maandag kan verklaren.
Badge
Ik ben geregeld machinist op dit traject richting Den Haag en ervaar dat er veel drukke treinen zijn op dit traject waarbij sommige treinen vanaf Amsterdam Zuid echt uitpuilen, vooral in de spits maar ook daarbuiten zijn enkele treinen erg druk op dit traject.

Dit is bekend maar ook hier geldt dat er op dit moment geen ander materieel/meer materieel beschikbaar is om deze treinen te versterken. Hopelijk zal dit wel vrijkomen als er geschoven kan worden zodra de SNG in het Noorden ingezet gaat worden. Dan komen er in ieder geval meerdere ICM treinstellen vrij van die trajecten.

Maar vooral ook blijven melden in de app.
Reputatie 7
Badge +3
Hopelijk kan dat ICM dan weer naar Zwolle-Roosendaal zodat daar een eind kan komen aan de materieel verspilling als gevolg van de inzet van veel te grote DDZ dubbeldekkers. Dat DDZ kan beter op drukke intercity's worden ingezet.
Badge
Hopelijk kan dat ICM dan weer naar Zwolle-Roosendaal zodat daar een eind kan komen aan de materieel verspilling als gevolg van de inzet van veel te grote DDZ dubbeldekkers. Dat DDZ kan beter op drukke intercity's worden ingezet.
En daar is het grotendeel van de ICM weer afgehaald vanwege problemen met de deuren sluiten op bepaalde stations, wat weer een specifiek probleem van de ICM is op dat traject. Met als resultaat dat er op de trajecten Groningen/Leeuwarden weer meer ICM is gaan rijden.

Ik denk niet dat daar iets aan gaat veranderen, aangezien het stukje Lelystad - Almere het enige stukje is waar de trein daadwerkelijk druk is en mensen even moeten staan.Ik kan het niet uitsluiten maar het klinkt toch wat vreemd dat het gedeelte Lelystad-Almere drukker zou zijn dan Almere-Schiphol zelfs rekening houdende met de overstappende reizigers naar Amsterdam Centraal. Wel is ook mijn eigen ervaring dat de treinen op maandag na de ochtendspits meestal minder druk zijn dan op dinsdag t/m vrijdag wat een mindere inzet hier en daar op maandag kan verklaren.

De drukte kan iedereen opvragen via de NS API. Daaruit blijkt dus dat het stukje Lelystad - Almere het drukste deel is voor die specifieke trein. Na Almere neemt de drukte iets af en zouden er precies genoeg zitplaatsen moeten zijn.
Reputatie 4
En door inzet van de ICM op deze trajecten puilde de treinen zelfs om 14.00 al uit.
Reputatie 4
^ Dat had er dan alleen weer mee te maken dat men overdag met enkele 3-delige stellen ging rijden. Dat probleem hebben meer trajecten waar enkele stellen, ook overdag, soms uitpuilen. Maar zoals andere ook aangeven, zelfs in de spits zie ik niet volledig gevulde treinen rijden tussen Zwolle en Roosendaal in de spits. Buiten de spits zijn ze bijna half leeg. Bijna uitpuilende enkel/dubbeldeks zie ik juist wel genoeg in de randstad.
Reputatie 7
Badge +3
En door inzet van de ICM op deze trajecten puilde de treinen zelfs om 14.00 al uit.
Dat kwam omdat ze tussen de spitsen dan soms losse driewagenstellen ICM gingen inzetten en dat is weer het andere uiterste. 7 bakken ICM (4 bakken in de avond en het weekend) is voor het leeuwendeel van de treinen genoeg, een hele enkele trein heeft in de ochtendspits heeft 9 bakken nodig en dan ook nog maar op een heel kort stukje.

Reageer