beantwoord

Verschil in reistijd

• 12 december 2016
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
De IC rijdt elk kwartier in 19 min. van Leiden naar Delft.
De omgekeerde richting, van Delft naar Leiden, duurt ruim 10% langer. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 12 december 2016, 19:13

Welkom op het NS Serviceforum jako. Deze trein staat een paar minuten stil op Den Haag HS. De trein moet daar langer halteren in verband met overig treinverkeer. Daarom duurt de reis Delft - Leiden Centraal ca. 2 minuten langer.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op het NS Serviceforum jako. Deze trein staat een paar minuten stil op Den Haag HS. De trein moet daar langer halteren in verband met overig treinverkeer. Daarom duurt de reis Delft - Leiden Centraal ca. 2 minuten langer.
Ik heb een probleem
met de nieuwe dienstregeling ik nam
eerst altijd de sprinter tussen Maastricht en Sittard om mijn bus te halen in Eindhoven maar nu dat de bussen in Eindhoven zijn verander en de dienstregeling van de trein waardoor in nu nog maar de trein om het half uur kan nemen plaats van het kwartier ben ik nu op een dag 6 uur aan her reizen plaats van 4 uur als ik van deur tot deur kan komen dus ik hen Nh een groot probleem
Dag Klaas-Jan. Volgens de reisplanner staat de trein van Delft naar Leiden 2 minuten stil op Den Haag HS, van Leiden naar Delft 1 minuut. De reistijd is 2 minuten langer, waar blijft die andere minuut?

Het woord halteren kende ik nog niet, maar het bestaat zowaar 😃
Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ergens op de route zal door de 'paden' of perronkeuze een minuut extra nodig zijn.
@vic987654321 Dit topic gaat heel ergens anders over. Ik adviseer je om je feedback in een apart nieuw topic te zetten of in dit algemene topic.
Zo erg is het ook niet hoor, die twee minuten; maar op zo'n korte afstand viel me dat op.
Deze twee minuten zijn overigens wel konsekwent: als je doorreist naar bv Duivendrecht is het verschil tussen heen en terug nog steeds twee minuten.

Reageer