beantwoord

Verschillende daltarieven arriva

• 25 februari 2019
  • 6 reacties
  • 154 Bekeken

I

k reis op 4 febr 2019 tijdens daluren met arriva tussen arnhem en zevenaar. Maar er wordt 2 verschillende tsrieven verrekend. Graag uitleg hierover.

icon

Beste antwoord door Tochjo 25 februari 2019, 13:50

Dit komt omdat u op de heenreis nog een reis hieraan voorafgaand gemaakt hebt. Simpel gezegd wordt het bedrag voor een hele reis Arnhem Zuid-Zevenaar op de heenreis anders verdeeld over NS en Arriva/Breng dan op de terugreis; voor de heenreis krijgt Arriva/Breng een kleiner deel dan voor de terugreis.

Als u in de reisplanner op www.ns.nl uw reis plant, vervolgens onder het reisadvies van de trein van 9:28 klikt op Toon korting en retourprijs en vervolgens op "toon prijs per vervoerder", dan zult u zien dat voor deze reis 1,44 euro in rekening gebracht wordt door NS en 1,72 euro door Breng/Arriva. Kijkt u naar de verdeling voor de terugreis, dan is 2,29 euro voor Arriva/Breng en maar 0,90 euro voor NS.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Dit komt omdat u op de heenreis nog een reis hieraan voorafgaand gemaakt hebt. Simpel gezegd wordt het bedrag voor een hele reis Arnhem Zuid-Zevenaar op de heenreis anders verdeeld over NS en Arriva/Breng dan op de terugreis; voor de heenreis krijgt Arriva/Breng een kleiner deel dan voor de terugreis.

Als u in de reisplanner op www.ns.nl uw reis plant, vervolgens onder het reisadvies van de trein van 9:28 klikt op Toon korting en retourprijs en vervolgens op "toon prijs per vervoerder", dan zult u zien dat voor deze reis 1,44 euro in rekening gebracht wordt door NS en 1,72 euro door Breng/Arriva. Kijkt u naar de verdeling voor de terugreis, dan is 2,29 euro voor Arriva/Breng en maar 0,90 euro voor NS.
Badge +3
Een reis die begint bij NS is duurder omdat hun starttarief hoger is. Bij Arriva is dat maar € 0,96.
Badge +3
Dat kun je niet zo stellen. Arnhem Zuid→Zevenaar (met Arnhem Zuid→Arnhem bij NS) is bijvoorbeeld goedkoper dan Zevenaar→Arnhem Zuid (met Arnhem→Arnhem Zuid bij NS).
Badge +3
Je hebt gelijk, ik moest weg dus te snel gekeken. Dit gaat puur om reizen met Arriva dus.

Ik zie nog nét de reis vanaf Arnhem Zuid erbij staan, dus dan heb je bij NS al het starttarief betaald en is Arnhem - Zevenaar dus (een stuk) goedkoper.

Op de terugweg betaal je voor Arnhem - Arnhem Zuid maar heel weinig (minder dan 50 cent) aan NS, als je dat stukje nog erbij neemt vanaf Zevenaar.
Badge +3
Op de terugweg betaal je voor Arnhem - Arnhem Zuid maar heel weinig (minder dan 50 cent) aan NS, als je dat stukje nog erbij neemt vanaf Zevenaar.
Ook dat is niet waar; dat stukje kost dan 90 cent, en dat is al het kortingstarief.
Beste Budiarto, welkom bij onze Community!

Ik zie dat er al is gereageerd, word je iets wijzer van de reacties of heb je nog een gerichte vraag? Mocht dit zo zijn, lees ik dat graag!

Reageer