beantwoord

vertraging

• 13 januari 2020
  • 6 reacties
  • 216 Bekeken

Hallo. Door een vertraging van 10 minuten kunnen wij onze aansluiting naar station Nijverdal niet halen. Wat moeten we nu doen 

icon

Beste antwoord door Momo 13 januari 2020, 23:17

Is dit de aansluiting op de laatate trein naar Nijverdal? Kijk dan of je in de trein de conducteur kunt vinden, bel de klantenservice (030 751 51 55), kijk of er NS personeel te vinden is op het station waar je overstapt of gebruik op dat station de info knop op de servicezuil om contact met de klantenservice te zoeken. Eén van deze opties en men gaat kijken hoe je alsnog thuiskomt, bv met een taxi. Maar ga NIET zelf een taxi regelen want die kosten worden dan niet vergoed.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Is dit de aansluiting op de laatate trein naar Nijverdal? Kijk dan of je in de trein de conducteur kunt vinden, bel de klantenservice (030 751 51 55), kijk of er NS personeel te vinden is op het station waar je overstapt of gebruik op dat station de info knop op de servicezuil om contact met de klantenservice te zoeken. Eén van deze opties en men gaat kijken hoe je alsnog thuiskomt, bv met een taxi. Maar ga NIET zelf een taxi regelen want die kosten worden dan niet vergoed.

Reputatie 7
Badge +2

Ik gok zo maar dat het om de IC naar Zwolle/Leeuwarden gaat via Lelystad. Die is nu ruim 10 minuten te laat, waardoor er een grote kans is dat laatste trein in Zwolle naar Nijverdal gemist wordt.

Conducteur vinden, klantenservice bellen of personeel aanspreken/servicezuil gebruiken in Zwolle lijkt me prima advies in de juiste volgorde. Zelf een taxi regelen is inderdaad niet aan te raden, omdat dit niet vergoed wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Zou zo maar een goed gok kunnen zijn. Ik had even geen zin om op zoek te gaan naar welke trein het kon zijn en wilde ook zo snel mogelijk even een advies typen ipv tijd te besteden aan het zoeken. Is zo te zien maar maar 1 treinstel dus even door de trein lopen op zoek naar de HC, misschien in de 1e klas of in de onbemande cabine. Of even een vuurtje stoken onder de machinist dat ‘ie even wat sneller doorrijdt :rofl:  Hij of zij heeft al flink zijn/haar best gedaan, vertraging bij Leiden was nog 15 minuten. Nu nog maar iets minder dan 9.

Maar zie  ik net dat die trein naar Nijverdal nu een +4 aangeeft. Heeft die echt daadwerkelijk vertraging of wordt die vastgehouden zodat reizigers de overstap toch kunnen halen?

Ik ben nu dus wel benieuwd of @Maarten hulsman  alsnog zijn overstap gehaald heeft, volgens de reisplanner was die weer mogelijk.

Badge +3

Die lijkt gewoon netjes gewacht te hebben.. Vertraging niet aan de orde want kwam nergens anders vandaan :sweat_smile:

De reizigers naar Emmen (ST8081) hadden minder geluk zo te zien, want die is gewoon om 23:51 vertrokken. Maar goed, om 00:21 gaat er nog eentje.

Reputatie 7
Badge +2

Lijkt inderdaad netjes gewacht te hebben, want die trein stond volgens mij gewoon op tijd in Zwolle klaar voor vertrek. 

Ik vind dat voor de laatste rit op dit traject niet zo vreemd. Die loopt die vier minuten grotendeels wel weer in, maar zo niet dan zit dat waarschijnlijk geen andere treinen of aansluitingen meer in de weg. Hopelijk heeft @Maarten hulsman het gered (lijkt me van wel).

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ik had ook al het idee dat die netjes gewacht heeft, en wellicht de IC naar Arnhem ook aangezien die ook met +4 wegging. En die plusjes zij nu al weer ingereden. Met een laatste trein gaat dat vaak wel makkelijker dan op andere tijden. Mooi gedaan.

Reageer