beantwoord

vertraging/overstap gemist

• 8 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 228 Bekeken

Hallo,

afgelopen tijd zijn er veel vertragingen waardoor ik de overstap mis van trein naar bus en daarvoor krijg ik geen claim. Daarnaast loop ik 15 min vertraging op maar er wordt niks gedaan/geregeld om het te verhelpen. Vervolgens mis ik mijn bus die na acht uur om het uur gaat waardoor ik naar huis moet lopen in de kou wat niet de bedoeling zou zijn als ns op tijd vertrekt/aankomt of met een alternatieve vervoer aangezien ns niet aan de dienstregeling kan houden!

Daarnaast rijden er ook treinen met een verkort treinstel op de traject van lelystad naar amsterdam zuid. Daardoor is het enorm druk en gauw vol bij de eerste station. Ik begrijp niet waarom dit nog steeds voorkomt en er geen proactieve houding is om de reis te verbeteren m.u.v. betaalde diensten.

groet
icon

Beste antwoord door Jeroen 8 oktober 2019, 22:12

Als u Lelystad Centrum - Amsterdam Zuid reist 's morgens tussen 7.45 uur en 8.30 uur zou ik u persoonlijk aanraden om in Lelystad de IC vanaf spoor 2 te pakken welke naar Dordrecht rijdt, dit is een startende trein op Lelystad en dan kunt u in ieder geval vanaf Lelystad zitten. Als deze verkort is dan wordt het onderweg wel druk in de trein maar in Amsterdam Zuid stappen ook weer vele mensen uit waaronder u.

Deze trein naar Dordrecht vertrek om x.24 en x.54 uur vanaf Lelystad Centrum.

Qua lengte van de treinen is het lastig omdat u geen specifieke trein neemt, wel verschilt de lengte van de trein ook nog wel eens per dag van de week. De trein is dus niet alle dagen van de week even lang gepland, dit wordt aangepast naar de verwachtte drukte op die dag en de beschikbaarheid van het materieel in het land.

De andere treinen in de richting Den Haag vertrekken vanaf Groningen/Leeuwarden en zijn dan onderweg al flink gevuld voordat ze op Lelystad stoppen.

De treinen in de spits en vlak er na zijn vaak drukke treinen en helaas is daar een risico tot het oplopen van vertraging door het langer duren van het in- en uitstappen. De trein uit Dordrecht naar Lelystad heeft daarin wat meer ruimte om vertraging goed te maken dan de andere IC treinen naar Lelystad dus ook misschien terug een optie om de trein naar Lelystad Centrum te nemen vanaf Amsterdam Zuid ipv de trein naar Groningen/Leeuwarden.

En dat de aansluiting op de bus erg krap is dat is iets waar de NS natuurlijk niets aan kan doen, dit is in handen van de Gemeente Lelystad die dit bepaalt heeft in samenspraak met Arriva.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Ik begrijp uit uw verhaal dat u reist op het traject Lelystad - Amsterdam Zuid maar helaas geeft u geen tijden en reisrichting aan zodat we mee kunnen kijken naar de vertragingen. Mist u de bus nu in Lelystad of in Amsterdam ?

Overigens is er vandaag een fikse verstoring geweest in het treinverkeer op deze route welke helaas nog steeds voor uitval van treinen zorgt. Deze verstoring was een acuut probleem met de infra waardoor ProRail het complete treinverkeer heeft stilgelegd rondom Almere Centrum. Hierdoor is de complete materieel doorloop dusdanig verstoort geweest dat ook het opstarten van de treindienst voor flinke problemen heeft gezorgd doordat het materieel elders stond.
tussen kwart voor acht en half negen neem ik de trein in voorgenoemde tijdslot en de trein is gauw vol vanwege verkorte trein en/of defecte/vertraagde trein.

De vertraging geld voor beide richtingen (amsterdam/lelystad) en daardoor ben ik later op werk in amsterdam en in lelystad mis ik de bus omdat er niet aan de dienstregeling wordt gehouden en de vertraging gebeurt dan als ik in de trein zit. Gebeurt wel vaker waardoor ik snel naar beneden moet rennen voor de geweldige aansluiting naar de bus. Overigens speelt dit al jaren en nog steeds wordt er niks mee gedaan ...

voor de storing van vandaag heb ik onnodig lang moeten wachten in de trein, bus gemist en dan nog maar lopen in de kou naar huis of een uur wachten op de volgende bus. Storingen gebeuren eenmaal maar uiteindelijk kost het mijn tijd/geld.
Badge
Als u Lelystad Centrum - Amsterdam Zuid reist 's morgens tussen 7.45 uur en 8.30 uur zou ik u persoonlijk aanraden om in Lelystad de IC vanaf spoor 2 te pakken welke naar Dordrecht rijdt, dit is een startende trein op Lelystad en dan kunt u in ieder geval vanaf Lelystad zitten. Als deze verkort is dan wordt het onderweg wel druk in de trein maar in Amsterdam Zuid stappen ook weer vele mensen uit waaronder u.

Deze trein naar Dordrecht vertrek om x.24 en x.54 uur vanaf Lelystad Centrum.

Qua lengte van de treinen is het lastig omdat u geen specifieke trein neemt, wel verschilt de lengte van de trein ook nog wel eens per dag van de week. De trein is dus niet alle dagen van de week even lang gepland, dit wordt aangepast naar de verwachtte drukte op die dag en de beschikbaarheid van het materieel in het land.

De andere treinen in de richting Den Haag vertrekken vanaf Groningen/Leeuwarden en zijn dan onderweg al flink gevuld voordat ze op Lelystad stoppen.

De treinen in de spits en vlak er na zijn vaak drukke treinen en helaas is daar een risico tot het oplopen van vertraging door het langer duren van het in- en uitstappen. De trein uit Dordrecht naar Lelystad heeft daarin wat meer ruimte om vertraging goed te maken dan de andere IC treinen naar Lelystad dus ook misschien terug een optie om de trein naar Lelystad Centrum te nemen vanaf Amsterdam Zuid ipv de trein naar Groningen/Leeuwarden.

En dat de aansluiting op de bus erg krap is dat is iets waar de NS natuurlijk niets aan kan doen, dit is in handen van de Gemeente Lelystad die dit bepaalt heeft in samenspraak met Arriva.

NS heeft gefaalt, de directie en management hoort per direct op te stappen en ruimte te maken aan mensen die wel de belofts waar maken, trouwens dit geld ook voor prorails. Een pot nat, ik geloof niet dat NS dit ook gaat kunnen oplossen. Elke keer hetzelfde verhaal met vertranging bah..

Reageer