beantwoord

Vertraging traject Rotterdam - Utrecht

• 16 januari 2019
  • 32 reacties
  • 987 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 3
Waarom staat er altijd: de dienstregeling is aangepast, plan uw reis in de reisplanner?

Als toch bekend is welke trein niet rijdt, zeg dan gewoon: trein nr. zoveel van xx:xx rijdt niet. Dan is het direct duidelijk.

Dit is zoals de omroep ook aangaf tijdelijk, er zijn nachtelijke werkzaamheden op het traject waardoor er minder capaciteit zal zijn in deze hele vroege uren.Nachtelijke werkzaamheden, gaat men dat serieus als reden opgeven? Men gaat tussen 5:58 en 6:09 aan het spoor werken, waardoor er exact één trein op dit traject niet kan rijden, maar de treinen ervoor en erna wel gewoon?
Als NS "nachtelijke werkzaamheden" op langdurige basis gaat noemen als excuus, moeten inderdaad alarmbellen afgaan.

NS heeft al meer dan 2 jaar achter elkaar elke woensdag-op-donderdagnacht en donderdag-op-vrijdagnacht werkzaamheden op het nachtnet van/naar Delft en zet daarvoor nachtbussen in.

Inmiddels noemt NS het geen werkzaamheden meer en is nachtelijke werkzaamheden gewoon veranderd in bus/snelbus. En werkelijk niks van werkzaamheden gezien of gehoord in die nachten.

Ik zou je aanraden om de volgende keer beter op te letten ;)
Ik rij met enige regelmaat het nachtnet, en zo ook de eerste nachtnettrein van 00:56 vanaf Rotterdam, die op dat moment nog via Delft rijdt, en dan staan ze vrijwel elke keer al klaar met de werkmachines, of is zelfs het andere spoor al buiten dienst en zijn ze al begonnen met bijvoorbeeld de bovenleidingsinspectie.
Die werkzaamheden zijn er absoluut niet voor niks.
Reputatie 6
Badge
Het lijkt mij extra goed als een of twee weken voordat er een specifieke trein vervalt zoals nu of als er grote werkzaamheden zijn, de conducteur dat kort omroept. Dan hadden in dit geval alle vaste reizigers in dit geval geweten dat trein Y niet zou rijden. Ik zie dat als een nuttige aanvulling van het takenpakket.
Badge
@s1mon9, Nachtelijke werkzaamheden zijn er altijd wel, soms zijn deze speciaal ingepland en geven wat hinder voor de laatste en eerste treinen op de dagen van deze werkzaamheden. Daarnaast heb je vaste dagen waarop elke week bepaalde baanvakken gereserveerd zijn voor werkzaamheden en dan laat NS in plaats van de laatste treinen inderdaad bussen rijden.

Prorail is degene die dit bepaalt heeft.

Het treinpersoneel wordt allemaal geïnformeerd over de werkzaamheden maar je moet ze dan ook nog lezen en onthouden, er is nml. een flinke waslijst van vermelde werkzaamheden en niet alle medewerkers lezen deze berichten en/of onthouden deze. Zoals aangegeven is het in ieder geval door de omroep aangegeven.
Vervelend om te lezen dat je geen weet had van deze werkzaamheden 22102806. Ik kan me voorstellen dat je dan wel even raar opkijkt. Zoals door de andere leden is aangegeven wordt dit omgeroepen op het station en staat het op onze website. Uit jouw signaal blijkt wel dat dit niet voldoende is en dit zal ik aankaarten.
Dankjewel @Miriam NS. Ik merk aan de reacties van medereizigers en personeel dat het niet algemeen bekend is. Ook al is het omgeroepen, het is niet voldoende geweest. En het is zo'n speciefieke wijziging in het rooster dat je niet doorhebt dat het om werkzaamheden gaat (en dat dus checkt zoals bij de grote werkzaamheden). Wanneer volgende week de voorjaarsvakantie voorbij is zullen er nog meer mensen zijn die hier mee geconfronteerd worden.
Ik denk dat het handiger was geweest om de trein in de app te laten staan, maar dan als vervallen. Dan zie je heel snel wat er aan de hand is.
Reputatie 2
wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn constatering is ook dat in de ochtend zowel icd als rotterdam utrecht zeer slecht rijden. Alleen ik rij tegen overgesteld van jou en moet de icd van 55 halen. Dat deze treinen beide treinen op tijd rijden is op een hand te tellen. Als ik het zo lees gaat er niets veranderen in 2019. Hopelijk meer succes in 2020.

Reageer