beantwoord

Vertrektijden

• 19 October 2016
  • 9 reacties
  • 544 Bekeken

Ik reis dagelijks vanuit Noordholland met de eerste treinen naar Schiphol maar kom daar te laat aan om normaal naar de werkplek te komen.
Dit probleem geldt zowel voor uit de richting Enkhuizen als den Helder Alkmaar.
Als er een trein voor de huidige eerste trein uit een kwartier eerder zou rijden, dan zouden vele werknemers en reizigers voor Schiphol op tijd zijn.
Tevens ben ik dan van mening dat er dan ook meer mensen voor de trein zullen gaan kiezen.
Mag ik U vragen waarom daar geen rekening mee is gehouden?
icon

Beste antwoord door Tim van Leeuwen 21 October 2016, 14:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Omdat die trein waarschijnlijk niet rendabel is.
Dat lijkt me sterk, velen zullen nl een trein eerder nemen in de richting Schiphol.
Vervolgens zal er een verschuiving van passagiers zichtbaar zijn met als gevolg dat de huidige trein minder vol raakt.
Mag ik vragen waar je vandaan komt klm32798. De eerste trein uit Enkhuizen komt 35 minuten eerder aan dan de eerste trein vanuit Den Helder.
Ik vertrek vanuit Hoorn om 2 minuten over 5 en aankomst op Schiphol is dan 0553.
Begrijp ik het goed dat jij uit Den Helder vandaan vertrekt?
Het gaat er niet om dat een trein uit Enkhuizen eerder aan komt als een trein uit Den Helder.
Ik doel er op dat, nu de nieuwe dienstregeling er aan komt, er geen rekening gehouden is met personeel en passagiers voor Schiphol.
Het zou voor veel mensen behoorlijk wat makkelijker zijn als er een trein voor de nu eerste trein vertrekt, dus ook een kwartiertje eerder aankomen.
Sorry ik had het vermoeden dat dit nog over de huidige dienstregeling ging. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Dienstregeling 2017.

P.s. Ik vertrek niet vanuit Den Helder en kom daar zelfs niet in de buurt.
Reputatie 2
#klm32798, de eerste verbinding vanuit Enkhuizen/Hoorn naar Schiphol is nagenoeg gelijk gebleven tov drgl2016, dit 'scheelt'' 3 minuutjes. aankomst om .53 ipv .50.

Veel eerder rijden lukt niet ivm onderhoudswerkzaamheden aan het spoor waardoor enkele nachten per week het gehele spoor buitendienst wordt genomen. Wij zouden dan graag rijden, maar krijgen van ProRail geen capaciteit verdeeld. Om die reden zijn er 's avonds al diverse treinen vervallen en/of vervangen door bussen.
Badge +3
Schiphol lijkt me bij uitstek een plek waar veel reizigers vaak op vroege tijden naartoe moeten reizen, bijvoorbeeld omdat ze er om 6.00 uur moeten beginnen met werken. Veel klachten over de nieuwe dienstregeling gaan over het later vertrekken van de eerste trein naar Schiphol ten opzichte van nu, waardoor deze medewerkers te laat zullen komen.

Is weleens overwogen om de eerste treinen naar Schiphol desnoods buiten patroon te rijden (een gat van meer dan 30 minuten tot de tweede trein)? Daarmee wordt een grote groep reizigers bediend die vroeg op Schiphol moet zijn. In de nieuwe dienstregeling zou de eerste trein dan op hetzelfde moment kunnen vertrekken, terwijl de daarop volgende treinen wel opschuiven.

Of moet het nachtgat ook worden opgeschoven als de laatste trein later vertrekt en kan de eerste trein niet meer op dezelfde tijd vertrekken, bijvoorbeeld?
Reputatie 3
Buiten patroon rijden van de eerste trein is een mogelijke oplossing maar ook dat hangt af van de mogelijkheden van het onderhoudsrooster en meer. Daarnaast dupeer je daarmee mogelijk weer andere reizigers die dan extra vroeg weg moeten terwijl ze onderweg dan lang moeten wachten op een overstap. We gaan nog een keer goed kijken naar de eerste en laatste treinen. Ik kan niets beloven maar we komen er binnenkort op terug.
Buiten patroon rijden van de eerste trein is een mogelijke oplossing maar ook dat hangt af van de mogelijkheden van het onderhoudsrooster en meer. Daarnaast dupeer je daarmee mogelijk weer andere reizigers die dan extra vroeg weg moeten terwijl ze onderweg dan lang moeten wachten op een overstap. We gaan nog een keer goed kijken naar de eerste en laatste treinen. Ik kan niets beloven maar we komen er binnenkort op terug.

buiten patroon rijden vanuit den helder zou voor veel mensen uit de noordkop idd een optie zijn.
volgens mij gaan we nu vanaf de nieuwe dienstregeling juist gedupeerd worden.
met de eerste trein 20min wachten op Zaandam ipv 8 min op sloterdijk (nu) en om vervolgens te laat op je werk komen...

Reageer