Vervanging sprinters Utrecht - Zwolle | NS Community
beantwoord

Vervanging sprinters Utrecht - Zwolle

  • 3 June 2019
  • 8 reacties
  • 2683 Bekeken

Reputatie 3
In juni zouden de oude sprinters vervangen worden door nieuwe. Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Is er al meer duidelijk over de vervanging?
icon

Beste antwoord door dennistd 3 June 2019, 22:39

Bekijk origineel

8 reacties

Persoonlijk ben ik wel blij met het feit dat enkeldekstreinen weer in beeld zijn bij NS. Dubbeldekkers zijn qua comfort hoe dan ook een "compromis": minder ruim, minder plaats voor bagage, trappen, en dat alles voor meer capaciteit. Ik ontken niet dat die capaciteit nodig is, maar als door een dienstregeling met erg veel treinen (zoals wij die in ons land hebben) niet overal dubbeldekkers nodig zijn vindt ik het een pluim waard dat NS ook enkeldekkers blijft aanschaffen.
Tis ook totaal onbegrijpelijk dat men in tijden van hoe langer hoe meer drukte in de treinen (en NL) enkeldeks materieel koopt.
Daar zit men voorlopig 40 jaar aan vast in de Sprinterdiensten.
En ook de nieuwe Intercity wordt enkeldeks !

Op drukke lijnen is het de bedoeling om meer treinen per uur te laten rijden.
Reputatie 7
Badge

Tis ook totaal onbegrijpelijk dat men in tijden van hoe langer hoe meer drukte in de treinen (en NL) enkeldeks materieel koopt.
Daar zit men voorlopig 40 jaar aan vast in de Sprinterdiensten.
En ook de nieuwe Intercity wordt enkeldeks !
Dubbeldeksmaterieel in sprinters leidt ertoe dat het in- en uitstappen te lang duurt en dat is een probleem in de dienstregeling.

Sprinter-dubbeldekkers. met een extra tussentrap en deuren, en brede deuren. Het klinkt als iets wat ze eens moeten proberen te ontwerpen.
Reputatie 3
Bedankt StijnNS en dennistd.

Op zich zou dubbeldeksmaterieel wel moeten kunnen. Het rijdt er nu ook. Maar met extra treinen ben ik natuurlijk ook tevreden 😉
Tis ook totaal onbegrijpelijk dat men in tijden van hoe langer hoe meer drukte in de treinen (en NL) enkeldeks materieel koopt.
Daar zit men voorlopig 40 jaar aan vast in de Sprinterdiensten.
En ook de nieuwe Intercity wordt enkeldeks !

Dubbeldeksmaterieel in sprinters leidt ertoe dat het in- en uitstappen te lang duurt en dat is een probleem in de dienstregeling.
Reputatie 7
Badge
Tis ook totaal onbegrijpelijk dat men in tijden van hoe langer hoe meer drukte in de treinen (en NL) enkeldeks materieel koopt.
Daar zit men voorlopig 40 jaar aan vast in de Sprinterdiensten.
En ook de nieuwe Intercity wordt enkeldeks !
Reputatie 5
En een deel zal tot december met de huidige oude dubbeldekkers (DDAR) blijven rijden, omdat de nieuwe enkeldeks sprinters (SNG) te weinig capaciteit bieden voor de drukste treinen. Vanaf de nieuwe dienstregeling in december komt er een spitstrein Amersfoort-Harderwijk en een extra IC Utrecht-Amersfoort(-Deventer). Daarmee wordt de sprinter Utrecht-Zwolle voldoende ontlast en kan dan volledig met enkeldeks sprinters gereden worden.
Goedemiddag kukkie. Toevallig heeft een collega dit eerder vandaag ook al nagevraagd en helaas is de inzet van de nieuwe Sprinters op dit traject uitgesteld, schijnbaar door onvoldoende nieuw materieel. De huidige prognose staat, voor zover ik heb begrepen, op september.

Reageer