beantwoord

verzoek om meer SNG te laten rijden via Hilversum i.p.v SLT

Zou het mogelijk zijn om sng te laten via Hilversum naar waar dan ook

icon

Beste antwoord door Jeroen 3 april 2020, 11:25

Lastige keuze: draaglijk comfort of de optie om een apparaat op te kunnen laden? Natuurlijk zouden beide treinen het allebei aan moeten bieden, maar blijkbaar is het echt te veel gevraagd.

Heb je enig idee wat er allemaal moet gebeuren om dit in een SLT ook toe te voegen aan de 2e klasse?  Het is niet eventjes wat stopcontacten plaatsen daarvoor moet de trein flink aangepast worden en daar is gewoon geen geld voor begroot.  Waarschijnlijk zal dit meegenomen gaan worden bij de revisie van de SLT treinen omdat dan de kosten lager zijn aangezien de trein dan toch grotendeels gestript wordt.

Zeker op dit moment is er geen geld beschikbaar voor dit soort verwennerij gezien de NS ongeveer een half miljard euro aan inkomsten misloopt tot aan juni vanwege de corona crisis. Ook voor de NS geldt nu dat er nog meer als anders gelet moet worden op de uitgaven.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waarom???

Badge

Ja dat is mogelijk maar of dit zo in de dienstregeling opgenomen zal gaan worden is de vraag.

Maar SLT is ook een goede trein met net nieuwe stoelbekleding, of gaat het om de oplaadpunten in de trein?

Reputatie 6

Lastige keuze: draaglijk comfort of de optie om een apparaat op te kunnen laden? Natuurlijk zouden beide treinen het allebei aan moeten bieden, maar blijkbaar is het echt te veel gevraagd.

Goedemorgen Gewoonedwin. Zoals door Jeroen al aangegeven zou het wel mogelijk zijn, maar er spelen verschillende factoren aan de hand waarvan bepaald wordt op welk traject welk materieel wordt ingezet. Ik kan me voorstellen dat sommige reizigers een bepaalde voorkeur geven aan specifieke materiaaltypen, maar helaas speelt dat niet mee in het bepalen welk materieel waar wordt ingezet.

Badge

Heb je enig idee wat er allemaal moet gebeuren om dit in een SLT ook toe te voegen aan de 2e klasse?  Het is niet eventjes wat stopcontacten plaatsen daarvoor moet de trein flink aangepast worden en daar is gewoon geen geld voor begroot.  Waarschijnlijk zal dit meegenomen gaan worden bij de revisie van de SLT treinen omdat dan de kosten lager zijn aangezien de trein dan toch grotendeels gestript wordt.

Zeker op dit moment is er geen geld beschikbaar voor dit soort verwennerij gezien de NS ongeveer een half miljard euro aan inkomsten misloopt tot aan juni vanwege de corona crisis. Ook voor de NS geldt nu dat er nog meer als anders gelet moet worden op de uitgaven.

Variatie moet er toch ook zijn

Reputatie 7
Badge +3

Sterke reactie Jeroen. Sommige mensen lijken nog steeds niet te snappen wat de financiële consequenties van de huidige crisis ook voor NS zijn en blijven zeuren over luxe wensen/eisen.

Dat TS de vraag stelt met als uitgangspunt een oplaadpunt is natuurlijk nog altijd een aanname, TS heeft dat niet aangegeven. Beetje flauw om daar dan zo op in te hakken

Reputatie 6
Badge +1

Variatie moet er toch ook zijn

Die variatie is er ook. De eerste trein richting Amsterdam Centraal (vertrek 5:02) vanaf Hilversum wordt in de weekdagen met de SNG gereden. En zo te zien wordt er in de nacht van zaterdag op zondag 5 april een ICMm ingezet voor de laatste rit naar Amersfoort Centraal. Variatie genoeg toch? 

Maar even zonder gekheid. Een trein is er om mensen van A naar B te vervoeren. Is het nu werkelijk zo belangrijk welk type sprinter er wordt ingezet op uw traject? 

Badge

Dat TS de vraag stelt met als uitgangspunt een oplaadpunt is natuurlijk nog altijd een aanname, TS heeft dat niet aangegeven. Beetje flauw om daar dan zo op in te hakken

@Popeye 
Ik hak daar helemaal niet op in, ik zie dat nml. als enige pluspunt in de SNG tegenover de SLT en stel het als vraag richting TS.

Vervolgens komt MJL met een reactie waarna ik reageer richting MJL omtrent dat het neit zo makkelijk is om dit aan te passen in een bestaande trein en die reactie was niet richting TS.

Dus waarin ben ik nu dan flauw ???  Ik geef gewoon reactie op 2 posts door 2 verschillende personen.

@Popeye 
Ik hak daar helemaal niet op in, ik zie dat nml. als enige pluspunt in de SNG tegenover de SLT en stel het als vraag richting TS.

Ik zie wel andere pluspunten, waaronder de aanwezigheid van een toilet. Het aantal SLT's met toilet ligt erg laag. In deze tijd kan ik mij de behoefte aan een toilet ook goed voorstellen, bv langere reistijden en mogelijkheid om handen te wassen. 

Dus waarin ben ik nu dan flauw ???  Ik geef gewoon reactie op 2 posts door 2 verschillende personen.

Je voelt je blijkbaar wel aangesproken ...

Badge

Gaan we nou werkelijk op die toer ??  Echt …..  :unamused:

Reputatie 7
Badge +3

Oplaadpunten zijn natuurlijk niet het enige pluspunt, ook is er in de SNG Wifi, voor velen ook belangrijk. En nog lang niet alle SLT's hebben een toilet, al wordt daar wel aan gewerkt.  En sommige mensen willen misschien liever een nieuwe trein ipv een al wat oudere trein, al is de SLT nog steeds redelijk nieuw, zeker nu die is voorzien van nieuwe stoelbekleding.  Erkunnen dus meerdere redenen voor zijn dat iemand graag een SNG ergens wil hebben.

Gaan we nou werkelijk op die toer ??  Echt …..  :unamused:

Inhoudelijk reageren gaat niet meer?

Ik merk op dit forum dat, met name de regelmatige, posters vaak over elkaar heen vallen om een vraagsteller af te branden of een vraag als “onmogelijk op te lossen” te bestempelen. Waarbij vaak de vraag niet eens geheel duidelijk is en er voor het gemak maar een draai aan wordt gegeven. Zeker van NS personeel zou ik daar enige terughoudendheid in verwachten, achter je naam staat wel de naam van je werkgever en dat soort reacties komen niet erg professioneel over, in welke hoedanigheid ze ook geplaatst worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij vaak de vraag niet eens geheel duidelijk is en er voor het gemak maar een draai aan wordt gegeven.

De vraag van TS: Kan er meer SNG via Hilversum rijden?
Beste antwoord: Het kost heel veel om een SLT om te bouwen.

:wink:

De vraag van TS: Kan er meer SNG via Hilversum rijden?
Beste antwoord: Het kost heel veel om een SLT om te bouwen.

:wink:

Mooi hé? En dan verwijst NS zelfs naar deze community om antwoord te krijgen op je vragen :laughing:

Reputatie 6

Heb je enig idee wat er allemaal moet gebeuren om dit in een SLT ook toe te voegen aan de 2e klasse?

Ja, alleen is dat niet mijn probleem. NS moet zelf verstandige keuzes maken over wat ze wel en niet aan willen bieden in hun treinen. Als klant mag je daar alleen wel een beetje samenhang in verwachten, en we weten dat het een stuk beter kan dus dan mag je daar ook een bepaalde standaard in hanteren. Ik werk niet voor de NS dus het hoe of wat gaat mij verder helemaal niks uit, alleen dat het gebeurt en dat ik als reiziger niet voor een laagwaardig product betaal zoals nu. Het is al kwalijk genoeg dat er geen gunstiger tarief geldt voor ritten die met een Sprinter worden gemaakt.

Badge

Nee je hebt helemaal gelijk MJL, de NS had nooit moeten beginnen aan nieuwe dingen in treinen, als dat niet gebeurt dan hadden we geen verschil gehad in wat er per type trein geboden wordt aan de klant. Dat scheelt weer een hoop reacties hier van mensen die niet zonder al deze luxe kunnen en dan een keer een trein treffen waar die door hun gewenste luxe niet in zit. Beter was geweest om het gewoon allemaal heel basic te houden.

Eigenlijk vind ik dat de reiziger die dus in een trein mee rijdt waar wifi en stopcontacten in ziiten dat deze reizigers extra moeten betalen om de reizigers die in een oudere materieelsoort reist niet tekort te doen.

En wat betreft het voordeligere tarief voor de sprinter, eigenlijk zou het tarief juist duurder moeten zijn omdat een sprinter veel meer energie verbruikt dan een IC en ook de slijtage is hoger door het veelvuldig accelereren en afremmen, de deuren gaan vaker open en dicht, …..

Ik zal eens een balletje opgooien intern hiervoor, goed dat je oNS hier even op wijst. 

Reputatie 7
Badge +3

Goh, iemand wil graag dat ergens een SNG ipv SLT gaat rijden zonder daarvoor een echt goede reden te geven en er ontstaat een hele discussie over allerlei bijzaken. 

Ik weet niet of 3 weken intelligent lockdown nou echt zo intelligent is. En dan moeten we nog langer…..

Goh, iemand wil graag dat ergens een SNG ipv SLT gaat rijden zonder daarvoor een echt goede reden te geven en er ontstaat een hele discussie over allerlei bijzaken. 

Ik weet niet of 3 weken intelligent lockdown nou echt zo intelligent is. En dan moeten we nog langer…..

Wat heeft een lockdown daar nou weer mee te maken

Reageer