vetrektijdenn | NS Community
beantwoord

vetrektijdenn

  • 14 July 2022
  • 9 reacties
  • 186 Bekeken

Hoe kan het dat vandaag de vertrektijden van de sprinter plotseling anders zijn dan normaal en anders dan wat op de borden staat? Scheelt een paar minuten 17.16 i.p.v. 17.20 maar net voldoende om de trein te missen. 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 July 2022, 11:50

Bekijk origineel

9 reacties

Het is handig als u er bij vertelt op welk traject.

Goed punt betreft sprinter van Breukelen naar Amsterdam

 

Wellicht heeft dit te maken met de werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen en daardoor gewijzigde dienstregeling.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou de planner maar goed in de gaten houden. Zo te zien rijdt die sprinter vanaf morgen helemaal niet meer en kun je alleen nog om .10 en .41.

Ik zie hier overigens weer 0,0 communicatie over. Ook op rijdendetreinen.nl staan er geen gevolgen voor deze sprinter.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou de planner maar goed in de gaten houden. Zo te zien rijdt die sprinter vanaf morgen helemaal niet meer en kun je alleen nog om .10 en .41.

Ik zie hier overigens weer 0,0 communicatie over. Ook op rijdendetreinen.nl staan er geen gevolgen voor deze sprinter.

Op Twitter vermeld NS toch echt iets anders. Ik heb ook even gekeken overigens maar onderstaande lijkt mij toch in strijd met de waarheid want er staat niet vermeld dat dit invloed heeft op deze treinen

 

 

Reputatie 3

Ik zou de planner maar goed in de gaten houden. Zo te zien rijdt die sprinter vanaf morgen helemaal niet meer en kun je alleen nog om .10 en .41.

Ik zie hier overigens weer 0,0 communicatie over. Ook op rijdendetreinen.nl staan er geen gevolgen voor deze sprinter.

Op Twitter vermeld NS toch echt iets anders. Ik heb ook even gekeken overigens maar onderstaande lijkt mij toch in strijd met de waarheid want er staat niet vermeld dat dit invloed heeft op deze treinen

 

 

Ik heb mijn best gedaan, maar zowel op de website van de NS als op rijdendetreinen.nl kan ik er niets over terugvinden.

Ik denk dat mijn collega met die verwijzing de werkzaamheden zelf bedoelde. Daarin wordt echter niets gemeld over andere trajecten.

Werkzaamheden zoals dit kunnen gevolgen hebben op trajecten anders dan het traject waar de werkzaamheden zelf uitgevoerd worden. Die gevolgen zijn dan vaak klein, zoals een gewijzigde vertrektijd. Dit wordt echter niet actief vermeld in het bericht over de werkzaamheden, maar valt in wezen onder de mantra ‘controleer de reisplanner voor je vertrek’.

Zelf ben ik het ook niet helemaal eens met deze manier van communiceren, maar dit is hoe het momenteel werkt.

Ik zou de planner maar goed in de gaten houden. Zo te zien rijdt die sprinter vanaf morgen helemaal niet meer en kun je alleen nog om .10 en .41.

Ik zie hier overigens weer 0,0 communicatie over. Ook op rijdendetreinen.nl staan er geen gevolgen voor deze sprinter.

Dit vind ik overigens ook vreemd. Treinserie 7400 (waar TS naar refereert), is vanaf morgen tot maandag 25 juli geheel verdwenen uit de reisplanner. Dit lijkt me dus niet te maken te hebben met de werkzaamheden Utrecht - Geldermalsen, gezien dit tot 6 augustus duren. Hier ga ik nog even achteraan.

Wat mij is aangegeven zou dit te maken hebben met het tekort aan personeel, oftewel dit bericht. Het vermoeden is dat de informatie voor de Sprinters bij dat bericht niet juist is, dus dat wordt op dit moment gecontroleerd en zo nodig aangepast.

Reageer