beantwoord

Volgorde vervanginging SGMm

  • 28 February 2020
  • 37 reacties
  • 2540 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er zal sowieso nog het een en ander aan onderzoeken plaatsvinden neem ik aan.

Reputatie 4

@Aar Brul!

Waar blijf je?

En @Julian en @Jeroen en @Edwin en @Slidestops en @Loes 

Waar blijven jullie?

Reputatie 7
Badge +1

En die Hc zich maar afvragen waarom de trein niet vertrekt…

 

De SGM zorgt in elk geval nog voor een leuke finale zo aan het einde van hun bestaan 😂. 

Reputatie 7
Badge +3

Haha, dat laatste zei ik ook al op Twitter.  Deze deed het wel op een aparte wijze. Is zoiets al eens eerder vergekomen?

Reputatie 7
Badge

Hier ben ik dan :)

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe de inzet van de SNG zich zal ontwikkelen. Maar gezien ze nog worden geleverd, vermoed ik dat de series waar ze voor een in omloop ingezet worden, uit zullen  breiden naar een volledige inzet.

Het is een kwestie van Treinposities in de gaten houden:

https://treinposities.nl/treinseries/4600/

https://treinposities.nl/treinseries/14600/

Misschien dat iemand van de NS wat weet, of wat in hun communicatie kan vinden. Ikzelf werk niet bij de NS ;).

Het verhaal gaat dat SGM tot in de loop van 2021 gaat rijden. Hangt er denk ik ook vanaf wat er deze zomer gaat gebeuren met het weer. 

5000/5100 (de Sprinter Den Haag - Dordrecht) zou volgens lokale berichtgeving pas eind volgend jaar (september 2021 - december 2021) aan bod komen voor de definitieve vervanging.

 

Voorlopig blijft de (1)4600 serie in ieder geval nog met een mengpark van SLT en SNG rijden.

En de SGM wordt door 1 van deze 2 treintypes vervangen of door beide.  Maar welke treinserie nu straks als eerste aan bod is?  Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat tussen Gvc en Ddr zal zijn maar kan het nergens terug vinden op dit moment.  Dus het wordt geduldig afwachten.

Reputatie 7
Badge +3

Een lokale krant in de omgeving Dordrecht / Zwijndrecht wist niet zo lang geleden te melden dat het in juni zou zijn (tussen Gvc en Ddr dus). Geen idee of het klopt of misschien intussen toch weer aangepast is. Gewoon afwachten dus.

Deze week reden al een aantal ritten in de 5000/5100 met SNG, maar ook met SLT. Ook reden er op traject Den Haag HS - Rotterdam een aantal SNG stellen omdat de 4600 tot Rotterdam doorgetrokken. Werkzaamheden leveren wel eens interessante trajecten en inzet op.

Reputatie 4

Gok zelf op eerste vervanging van 7300/7400. Daar rijdt steeds minder SGMM en steeds meer SLT.

Reputatie 7
Badge +1

Dat er dan tussen de wagons steeds twee schroefkoppelingen waren wist ik inderdaad. 

Maar dat de één de ander eruit heeft getikt niet. Dat verklaart in elk geval een hoop :sweat_smile:. Ik had er nooit over na gedacht dat die ook opgehangen moet worden… 

De 21xx serie heeft al sinds de revisie andere stoelen in de 1e klas. Er worden dus geen nieuwe stoelen ingezet. Uiteraard worden kapotte stoelen/delen wel vervangen.

Reageer