beantwoord

Volledige treinenoverzicht station Naarden-Bussum

• 16 maart 2021
  • 14 reacties
  • 262 Bekeken

Als je horeca uitbaat op het station zou het fijn zijn om een volledig (jaaroverzicht) te hebben van alle treinen, goederentreinen, intercity of stoptreinen die langskomen. Dit om de intensiteit en het soort concept beter te kunnen bepalen. Is er een mogelijkheid dit te vinden?

icon

Beste antwoord door Denice NS 16 maart 2021, 13:17

Welkom bij de Community, koenvogel.

De vertrekstaten van Naarden-Bussum kan je vinden op deze pagina onder ‘Downloads’. (bijna onderaan de pagina) Wellicht heb je daar iets aan?

Bekijk origineel

14 reacties

De vertrekstaten van Naarden-Bussum kan je vinden op deze pagina onder ‘Downloads’. (bijna onderaan de pagina) Wellicht heb je daar iets aan?

Reputatie 7
Badge +3

Hoeveel sprinters er rijden kun je gewoon in de dienstregeling zien, goederentreinen en intercity's stoppen er niet dus die lijken me voor een horecaconcept op het station dan ook niet relevant. Het belangrijkste is wellicht hoeveel mensen er in Naarden-Bussum in/uitstappen.

Reputatie 6
Badge

Met welke reden wil je goederentreinen erbij betrekken?

Ik denk niet dat een machinist even zijn trein aan het station stilzet om een broodje te halen.

Dag Tamzin en Aar,

Dank voor de reactie. De reden waarom ik goederentreinen en intercitys ook interessant vind is dat ik wil weten hoeveel geluidswering relevant is. Als er bijvoorbeeld alleen in de ochtenden een goederen trein voorbij komt hoef ik daar minder rekening mee te houden.

Reputatie 7
Badge

Naarden-Bussum is onderdeel van een heel druk bereden traject. Er rijden sprinters (Utrecht-Hilversum-Weesp-Hoofddorp/Amersfoort-Amsterdam/Utrecht-Almere), Intercity (Enschede/Amersfoort-Schiphol, Berlijn-Amsterdam) en de nodige goederentreinen. Als je al op het station zit, denk ik dat het met de geluidsisolatie wel redelijk goed zit (ik ga er even vanuit dat je het pand op spoor 2 bedoelt).

Een volledig overzicht heb ik niet, maar als je ritten plant van Hilversum naar Amsterdam/Schiphol denk ik dat je een aardig idee krijgt wat er per dag door dat station dendert.

Reputatie 7
Badge +3

En ook als het niet op station zit zal het best mee vallen. Zo zit recht tegenover station De Vink een chinees restaurant en een café-restaurant. Bij die laatste heb ik regelmatig gegeten (en hopelijk mag dat binnenkort weer) en daarbinnen hoor je die treinen niet, maar dat komt misschien ook omdat ze muziek op hebben staan. Als het gaat om een horeca gelegenheid met buitenterras zul je daar wel geluid van treinen horen.

Reputatie 7
Badge +3

Even off-topic, misschien heb ik eerder iets gemist maar sinds wanneer staan er weer vertrekstaten op de NS site? Die waren toch weg om niet meer terug te komen?

Ik durf niet te zeggen hoe lang ze alweer terug zijn. Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat ze weer online staan.

Reputatie 7
Badge +3

Dan lag het in ieder geval niet aan mij dat ik het nog niet gezien had. Verder natuurlijk goed nieuws, zullen meerdere mensen erg blij mee zijn dat ze terug zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals te doen gebruikelijk gaat NS ook dit jaar in de fout met de feestdagen. Op alle vertrekstaten worden de vertrektijden van 2021 vermeld maar de data van de feestdagen van 2020.

Ik heb het doorgegeven, Tamzin. Bedankt voor de oplettendheid!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het doorgegeven, Tamzin. Bedankt voor de oplettendheid!

Het is gelukkig wat minder erg omdat de feestdagen dit jaar niet meer als een oerwoud van voetnoten in de vertrektabellen staan maar in een apart lijstje zijn gezet. Dat is sowieso een enorme verbetering voor de leesbaarheid.

Leg zo’n verzoek tot inzage eens bij ProRail Publiekscontacten neer. In de regel doet men daar niet zo moeilijk om even een export te maken, soms de volgende dag al op de mail. 

Dank voor alle input allen!

Reageer