voorregistratie

• 11 mei 2020
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

ik werk graag mee aan verbetering van treinreizen, als dagelijks reiziger. 

Ik meldde mijn reis aan als pilot voor “1,5 m maatschappij” - dat lukte makkelijk.

Als “dank” kreeg ik de mededeling dat ik “1e klasse mag reizen, als er plek is” 

Nu doet het feit zich voor dat ik al 1e klasse reis en daar significant voor betaal. Ik vrees nu dat 1e klasse straks vol is met deze “registranten” en ik dan een hele discussie moet gaan voeren dat ik graag toch 1e klasse wil zitten - ik zie al 2 maanden geen conducteur. Ik begrijp de geste, maar betaal dan nu mijn 1e klasse toeslag terug voor iedere aanmelding die ik doe…..

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niet alle maximaal 5000 deelnemers zullen op dezelfde tijd op dezelfde dag op hetzelfde traject reizen en ook gebruik gaan maken van de 1e klas mogelijkheid. Daarnaast zullen onder deelnemers ook mensen die al 1e klas reizen zitten.

Voor deelname krijg je ook een kadootje, is dat niet genoeg compensatie?

een kadootje? ik reis al 1e klasse - ik zie daar geen kanootje in - zoals ik aangaf, zal ik eerder moeten strijden voor die reeds betaalde upgrade….

Mijn voorstel derhalve, als er dan toch kadetjes worden uitgedeeld: betaal mijn 39% toeslag dan terug

Reputatie 7

Na afloop van de pilot half juni kan je kiezen uit twee cadeautjes. Het 1e klasreizen is een extraatje tijdens de pilot. Ik reis standaard 1e klas met Dal Vrij dus heb ook niets aan het extraatje. Vind ik niet erg. Heb gisteren en vandaag gereisd met de intercity tussen Roosendaal - Breda - Den Bosch... De 1e klas op mijzelf na geheel leeg. In de 2e klas een handvol mensen. 

Ik begrijp je zorgen, kbrinkmannl.

Een deelnemer aan de pilot mag voor de geregistreerde reizen zonder bijbetaling in de 1e klas plaatsnemen als er voldoende plek is. De reiziger houdt dan ‘Mijn registraties’ bij de hand zodat deze reisregistratie getoond kan worden bij een controle door een medewerker van NS.  ‘Mijn registraties’ is direct terug te zien, zodra er ingelogd wordt in het registratiesysteem. De deelnemer wordt verzocht de 1e klas te verlaten als er geen plek is voor een medereiziger die reist met een 1e klas vervoerbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

De deelnemer wordt verzocht de 1e klas te verlaten als er geen plek is voor een medereiziger die reist met een 1e klas vervoerbewijs.

Dat gaat in de praktijk natuurlijk niet gebeuren. Een reiziger met 1e klas ticket, ziet dat de 1e klas behoorlijk vol is en gaat ergens anders zitten (en later hier klagen :wink: ). Degene met het “cadeautje” heeft dan geen idee dat-ie een plaats bezet houdt.

Reageer