Vraag: Ervaringen Eindhoven (met name richting zuiden)

• 21 maart 2017
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo,

Als sinds 2 jaar reis ik elke dag op en neer van Helmond naar Maastricht. Nu wil ik graag de auto laten staan en de trein nemen, maar lees ik helaas allemaal horror-verhalen over de aansluiting in Eindhoven.

Wie heeft er ervaring met reizen vanaf Helmond naar Maastricht en het overstappen in Eindhoven. Moet je echt een half uur wachten? Of is de overstap van een minuut die de NS heeft bedacht wel realistisch?

4 reacties

Reputatie 6
Badge
De overstaptijd bedraagt 19 minuten en geen half uur.
Reputatie 7
Badge +3
De overstaptijd in Eindhoven is 19 minuten als U van IC op IC overstapt. De overstap van 1 minuut waar U aan refereert is geen officiƫle overstap en is in de praktijk ook niet haalbaar.

Alternatieven zouden kunnen zijn om met de auto naar Eindhoven of Weert te gaan en daar op de trein te stappen. Vooral de route via Weert snijdt een flink stuk af.
Wellicht had ik moeten vermelden dat ik vanaf Helmond Brandevoort vertrek. Dat is een sprinter en deze komt, bijvoorbeeld, om 7:00 aan op spoor 6. De IC naar Maastricht vertrekt dan om 7:01 vanaf spoor 2. Erg ambitieus zoals u ziet.
Reputatie 6
Badge
Dan kun je het beste rijden tot Eindhoven en van daar naar Maastricht met de trein, of reizen naar Helmond zodat je 19 minuten overstap hebt op Eindhoven.

Reageer