beantwoord

Vraag over Materieel op een aantal lijnen in de provincie utrecht

• 26 juli 2019
  • 6 reacties
  • 221 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb gelezen dat de SGM-2, SGM-3 en DDAR/DDM worden vervangen in 2020 en 2021.

Mijn vraag is dus in welke volgorde gaat het materieel vervangen worden op de volgende lijnen:

Uitgeest - Rhenen. SGM en SLT
Utrecht - Zwolle. DDAR/DDM en soms SGM
Utrecht - Baarn. SGM en soms SLT

Welk materieel komt er op deze lijnen te rijden volgend jaar?
Word dat SLT of SNG?
Een mix van beide?

Of blijft het oude materieel toch nog in dienst op die lijnen?
icon

Beste antwoord door Tamzin 26 juli 2019, 18:52

Utrecht-Zwolle wordt SNG, dat in het najaar zal gaan instromen. Tot december blijft er sowieso ook nog wat DD-AR rijden vanwege de capaciteit, vanaf december wordt het volledig SNG.

Onduidelijk is welk materieel er in december gaat rijden in de nieuwe spitstreinen Harderwijk-Amersfoort, dat kan van alles zijn dus ook SGM.

Voor Uitgeest-Rhenen en Utrecht-Baarn is er nog geen tijdschema. Dat wordt een stuk later want die komen pas aan de beurt bij de aflevering van de tweede serie SNG. Tot die tijd zou er dus gewoon (deels) SGM kunnen blijven rijden.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi GSN64 en welkom bij de NS Community!

Het is mij nog niet bekend hoe dit er precies uit komt te zien. Ik zal dit voor je moeten uitvragen.

wellicht dat er leden zijn die antwoorden voor je hebben. Een kijkje op Somda.nl zal ook interessant zijn!
Reputatie 7
Badge +3
Utrecht-Zwolle wordt SNG, dat in het najaar zal gaan instromen. Tot december blijft er sowieso ook nog wat DD-AR rijden vanwege de capaciteit, vanaf december wordt het volledig SNG.

Onduidelijk is welk materieel er in december gaat rijden in de nieuwe spitstreinen Harderwijk-Amersfoort, dat kan van alles zijn dus ook SGM.

Voor Uitgeest-Rhenen en Utrecht-Baarn is er nog geen tijdschema. Dat wordt een stuk later want die komen pas aan de beurt bij de aflevering van de tweede serie SNG. Tot die tijd zou er dus gewoon (deels) SGM kunnen blijven rijden.
Utrecht-Zwolle ergens voor het einde van dit jaar, dat wordt SNG. Wel is onduidelijk welk materieel er in december gaat rijden in de nieuwe spitstreinen Harderwijk-Amersfoort, dat kan van alles zijn dus ook SGM zijn.

Gaan de huidige DDAR en DDM tussen utrecht - zwolle naar de sloop of worden dat DDZ?
Reputatie 7
Badge +3
DD-AR en DDM1 schijnen erg veel onderhoud nodig hebben om ze aan het rijden te houden dus die zullen zo snel mogelijk aan de kant gaan. Verbouwen tot DDZ kan niet want er zijn geen motorwagens meer.
Badge
SNG op traject Utrecht - Zwolle staat nog steeds gepland op 2 september, dit is wat vertraagd door vertraging in de levering van de SNG treinstellen waardoor ook de planning wanneer deze ergens gaat rijden is opgeschoven.

Ik meen gelezen te hebben dat de spitstreinen Harderwijk - Utrecht SLT treinstellen zullen zijn, de SGM is natuurlijk qua snelheid beperkt tot 120 km/uur en dat zou kunnen wringen met de rijweg voor deze spitstrein.
Reputatie 7
Badge +3
Dat laatste klink aannemelijk omdat die spitstreinen in een uur op en neer moeten en dat lijkt sowieso krap. Dan wil je zeker geen ruimere rijtijden.

Reageer