Vrijdag 26 juli 2019: uitval IC treinen

• 25 juli 2019
  • 13 reacties
  • 471 Bekeken

Reputatie 7
Badge
De volgende NS IC treinseries rijden op vrijdag 26 juli 2019 in elk geval NIET:

1000-serie Amsterdam<>Rotterdam
2100-serie Amsterdam<>Den Haag
12200-serie Roosendaal<>Vlissingen
2400-serie Dordrecht<>Duivendrecht
3100-serie Schiphol<>Nijmegen (muv 3120, 3122, 3163, 3165)

Kijk in de reisplanner welke invloed dit op uw reis heeft.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het verbaast me dat Eindhoven-Utrecht wel om de 10 minuten rijdt
Reputatie 6
Dat is natuurlijk een prestigeproject, spoorboekloos enzo.

Als reiziger op een niet-spoorboekloostraject de volgende vraag: is de reisplanner bijgewerkt?
Het verbaast me dat Eindhoven-Utrecht wel om de 10 minuten rijdt

Eerst zien, dan geloven, dat is ze vandaag namelijk ook niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +3

Het verbaast me dat Eindhoven-Utrecht wel om de 10 minuten rijdtEerst zien, dan geloven, dat is ze vandaag namelijk ook niet gelukt.

Dat dacht ik zelf ook al gelijk. Iets wat te mooi klinkt om waar te zijn is meestal ook niet waar.
Badge +3
Je schijnt ook nog gewoon (volgens de planner) van Duivendrecht naar Hilversum te kunnen morgen.

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/7830-vrijdag-26-juli-tot-zondag-28-juli-2000-uur-werkzaamheden-amersfoort-vathorst-amersfoort-naarden-bussum

Maar zaterdag dan weer niet... De storings/werkzaamheden meldingen zijn weer geweldig duidelijk!
Reputatie 7
Badge +3
Inmiddels zijn de treinen Heerlen-Enkhuizen tussen Sittard en Amsterdam ook geschrapt. Was ook te onwaarschijnlijk.
Reputatie 7
Badge
Inderdaad rijdt ook de treinserie 3900 niet tussen Asd en Std en wordt de treinserie 800 ten noorden van Amsterdam ook opgeheven.
Reputatie 7
Badge +3
Inmiddels heeft NS voor zondag ook weer hele treinseries geschrapt. Dat begint nu toch zorgelijk te worden, hoe lang gaat dit duren?
Reputatie 7
Badge
Dat wordt van dag tot dag bepaald, dus daarop vooruitlopen is onmogelijk.
Veel materieel zal eerst een herstelling moeten ondergaan. De capaciteit is echter onvoldoende, zowel in de werkplastsen als logistiek om dit binnen korte tijd te kunnen uitvoeren .
Reputatie 7
Badge +3
De situatie lijkt vooral bij het VIRM (en dat is niet de eerste keer bij warm weer) ernstig te zijn omdat de treinen met VIRM die wel rijden veelal flink korter zijn.
Dat wordt van dag tot dag bepaald, dus daarop vooruitlopen is onmogelijk.

Toch doet NS dat wel, door de aankondigingen dat er minder treinen rijden steeds te eindigen met "De treinen rijden weer normaal rond ... uur", toezeggingen die nu al een aantal dagen op rij niet gehaald worden.
Wees dan gewoon transparant en meldt "De treinen rijden in ieder geval niet normaal tot ... uur, voor die tijd zullen we met aanvullende informatie komen."
Reputatie 7
Badge
@nieuwhier
De boodschap van het omroepbericht is anders.
Er wordt bv voor een verbinding waarop de uitgevallen treinen toch al niet meer rijden na bv 22.00 uur, omgeroepen dat de treinen daarna weer normaal rijden. Immers de overgebleven verbindingen reden nog, en blijven dus rijden.

Voor verbindingen welke bv om 00.30 stoppen wordt omgeroepen dat daarna de verstoring voorbij is.
Dit is geheel volgens waarheid en correct.
Dat er dan de volgende toch weer problemen zijn is vaak niet te voorspellen, dat blijkt vaak pas in de daaropvolgende periode van 24 uur.
Reputatie 7
Badge +3
Dat er dan de volgende toch weer problemen zijn is vaak niet te voorspellen, dat blijkt vaak pas in de daaropvolgende periode van 24 uur.
Volgens mij zijn er geen nieuwe problemen maar is NS nog steeds bezig de problemen van woendag, donderdag en vrijdag te repareren.

Heb jij trouwens enig idee bij welk soort materieel de problemen vooral zitten?

Reageer