Vrijwel iedere dag te laat

• 7 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 284 Bekeken

Dagelijks reis ik met de trein voor woon werk tussen Eindhoven centraal en Den bosch. 

Vaak pak ik de intercity van 7.06, niet omdat dat ik graag vroeg op mijn werk wil zijn... Dat doe ik omdat ik anders waarschijnlijk te laat kom doordat ik de aansluiting met de bus mis. 

Hoe dat laatste komt?

Omdat de intercity van 7.36 richting alkmaar moet combineren met een andere trein. En dat gebeurt nooit vóór 7.36 maar meestal op of na deze tijd.

Dat maakt me iedere dag zo kwaad.. ik vind dat getuigen van weinig respect voor betalende reizigers. Vertragingen komen altijd wel voor en iedereen accepteert dat en brengt er enig begrip voor op.

Maar iedere dag en dus structureel je betalende reiziger voor de gek houden met een reistijd waarvan je weet dat je die niet gaat halen.... Daar zou een organisatie als NS haar vingers niet aan moeten willen branden.

Rik.

6 reacties

Reputatie 7

Even voor mijn beeldvorming, er rijd daar elke 10 minuten een trein. Dan kun je toch de trein van 10min eerder pakken ipv halfuur eerder? Of zit ik helemaal mis?

Dat klopt. Echter is mijn punt dat die bewuste trein structureel te laat vertrekt.

Reputatie 7
Badge

Ik heb 'm even nagekeken op treinposities.nl, maar dat structureel valt wel mee als ik de laatste 2 weken terugkijk.

Die trein heeft een haltering van 4 minuten op Eindhoven, wat voldoende is om te combineren en remproef te nemen.

In een aantal gevallen vertrekt ie inderdaad een minuut of 2 later, maar heeft dat bij Den Bosch alweer ingehaald.

Ik zie in 2 gevallen dat er ook te laat is gearriveerd in Den Bosch.

Voor de zekerheid zal ik eens in ons eigen netwerk vragen of deze trein (822) vaker te laat vertrekt dan we willen.

Reputatie 7
Badge +3

Het zijn de al jaren durende problemen in Eindhoven met tijdig rangeren van materieel.

Reputatie 7
Badge

Het zijn de al jaren durende problemen in Eindhoven met tijdig rangeren van materieel.

Leuk geprobeerd, maar het heeft een iets andere reden.

Eindhoven is een behoorlijk druk station met veel bewegingen. Deze trein moet op spoor 4 worden binnengenomen om te combineren, dat kost extra tijd omdat je dan al eerder teruggedwongen wordt in snelheid. Daarbij moet met Rijden Op Zicht naar het perron worden gereden, wat ook tijd kost. Dan het combineren zelf nog + remproef.

Als de trein tussen Weert en Eindhoven dan al wat vertraging heeft opgelopen, sta je al 1-0 achter.

Reputatie 6
Badge

Gaat dit voor verbetering zorgen qua koppelen in Eindhoven?

https://www.prorail.nl/nieuws/uitbreiding-opstelterrein-eindhoven-in-volle-gang-0

Hopelijk kunnen er dan meer Intercities Eindhoven<>Den Haag ‘slapen’ in Eindhoven.

Reageer