beantwoord

Vroege intercity naar Berlijn verdwijnt

• 23 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
In de nieuwe dienstregeling verdwijnt de doordeweekse internationale trein naar Berlijn. Die vertrekt om 5.02 uur vanaf Amsterdam CS en stopt onder andere in Hilversum. Voor mij een kleine ramp: die verbinding is de enige snelle manier in de ochtend om in Hilversum, notabene de mediastad waar 24/7 gewerkt wordt, te komen. Het alternatief duurt in plaats van 20 minuten, 1 uur en 11 minuten en arriveert tien minuten later. En waarom? Die trein is altijd behoorlijk druk!
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 oktober 2016, 11:04

NS heeft besloten de vroege internationale trein naar Berlijn alleen te rijden in het hoogseizoen, van 8 april tot en met 5 november 2017. NS heeft voor de maanden november tot en met maart de afweging gemaakt tussen de vervoersvraag, die volgens NS zeer gering is in de winter, en de sociale veiligheid op en in de trein.

In de maanden dat de vroege intercity naar Berlijn niet rijdt, rijdt er 's avonds om zeven uur nog een internationale trein van Amsterdam naar Bad Bentheim.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
In Duitse spoorwegtijdschriften was dit al een paar maanden geleden gemeld. DB laat de trein in de toekomst weer de avond tevoren terugrijden naar Duitsland net als tot 2 jaar geleden.
Badge +3
NS heeft besloten de vroege internationale trein naar Berlijn alleen te rijden in het hoogseizoen, van 8 april tot en met 5 november 2017. NS heeft voor de maanden november tot en met maart de afweging gemaakt tussen de vervoersvraag, die volgens NS zeer gering is in de winter, en de sociale veiligheid op en in de trein.

In de maanden dat de vroege intercity naar Berlijn niet rijdt, rijdt er 's avonds om zeven uur nog een internationale trein van Amsterdam naar Bad Bentheim.
Reputatie 4
NS beslist hier niet over maar DB, dat is de exploitant van deze trein. Kennelijk komen de hoge overnachtingskosten voor het Duitse personeel in Amsterdam er 's winters niet uit en is NS ook niet bereid die te betalen.

Wat ik moet denken van die opmerkingen over de sociale veiligheid weet ik niet. Ik vermoed dat het toch echt om geld gaat.

Reageer