beantwoord

Vroege treinen stoppen ineens niet meer in Wolvega

Toon eerste bericht

41 reacties

Badge +3
Als ze stoppen wel. ns.nl/reisplanner geeft vooralsnog alleen Meppel, Steenwijk en Heerenveen voor de eerste trein..

Nou ja, het is morgen zondag dus who cares die extra 21 minuten?
Reputatie 1
Voor morgen zijn de stops aangepast :)

Ik hoop het echt, maar het is wel errug kort dag......#fingerscrossed

Voor de beeldvorming: Een 'vergeten stop' kan in de bijsturing altijd worden teruggelegd. Dit kan pas één dag van tevoren. In de nacht van vrijdag op zaterdag kan vanaf 0:00 uur het plan voor de zondag worden bijgewerkt. Dat de trein van zondag nog niet was bijgewerkt is een miscommunicatie geweest.
Reputatie 7
Badge

Voor de beeldvorming: Een 'vergeten stop' kan in de bijsturing altijd worden teruggelegd. Dit kan pas één dag van tevoren. In de nacht van vrijdag op zaterdag kan vanaf 0:00 uur het plan voor de zondag worden bijgewerkt. Dat de trein van zondag nog niet was bijgewerkt is een miscommunicatie geweest.

Helder 🙂 Dat kort dag sloeg ook meer op het feit dat ik pas rond 23:00 belde voor een trein die nog geen 8 uur later zou moeten vertrekken :)

Ik ga het je hier gewoon ook nog een keer zeggen: Je bent een topper! #miracleworker 👍
@ All, wederom bedankt voor jullie reacties! En ja niet op alle momenten moet je heel lang wachten, maar de stops moeten er gewoon in staan, ongeacht de tijd tussen twee treinen in.

Nu zijn er komend weekend werkzaamheden bij Amersfoort en staat er toch weer een fout in de planner. De eerste trein op zondag (vertrek vanuit Leeuwarden) vertrekt netjes om 7.08 uur. Daarna vertrekt de tweede trein om 7.46 uur in plaats van 7.36 uur. De derde trein vertrekt wel op het goede tijdstip, namelijk om 8.08. uur. Zie daarvoor deze link. Het ritnummer is namelijk anders dan normaal het geval is.
@Maarten

Zie bovenstaand daarbij hebben de treinen die nu gepland staan voor xx.46 ook geen stops op alle stations. Zo ontbreken Grou-Jirnsum, Akkrum, Wolvega.

Heeft dat er mee te maken dat het een verlengde rit is voor de 2400 serie of is deze gemist in de planning qua tijden? En als dit bewust is is dit bekend gemaakt op de stations waar de trein langskomt want en een andere tijd en minder stops kan anders wel weer wat klachten opleveren.

Qua ruimte in de ritplanning zouden de stops moeten kunnen, mits deze dan geen andere treinen in de weg rijdt natuurlijk. Op Zwolle en Lelystad Centrum heeft deze lange stops op zondag.
Reputatie 1
@ All, wederom bedankt voor jullie reacties! En ja niet op alle momenten moet je heel lang wachten, maar de stops moeten er gewoon in staan, ongeacht de tijd tussen twee treinen in.

Nu zijn er komend weekend werkzaamheden bij Amersfoort en staat er toch weer een fout in de planner. De eerste trein op zondag (vertrek vanuit Leeuwarden) vertrekt netjes om 7.08 uur. Daarna vertrekt de tweede trein om 7.46 uur in plaats van 7.36 uur. De derde trein vertrekt wel op het goede tijdstip, namelijk om 8.08. uur. Zie daarvoor deze link. Het ritnummer is namelijk anders dan normaal het geval is.

Zo te zien rijdt de trein uit Dordrecht vanuit Lelystad door naar Leeuwarden, in plaats van de trein uit Rotterdam via Amersfoort.
Het lijkt erop dat de 7.36 een trein is die uit patroon rijdt, want op de rest van de dag rijden de treinen om 16 en 46. Alleen de vroege treinen rijden anders, wat nu waarschijnlijk niet mogelijk is vanwege het door koppelen aan een andere serie. Daarom dus om 46 ipv 36.

Inderdaad lijkt voor deze wel een aantal stops weer vergeten. Ik zal even kijken of ik hier iets mee kan. Op zn vroegst kan ik ze vrijdag toe laten voegen, maar zal eerst uitzoeken of dit een foutje is of volgens plan.
Zie dat de stops er nog niet in staan. Is op station Wolvega ook niet aangegeven dat die trein niet stopt.

Of zet bijsturing dit er later nog in?
Ik heb even navraag gedaan W1991 en het gaat hier inderdaad om een foutje. Door de werkzaamheden zijn deze stops vergeten en als het goed is worden ze er zo in gezet.
Reputatie 1
Klopt, het gaat alleen om de 7:46 op zondag en die stops kunnen we vandaag pas in de bijsturing toevoegen. Zojuist geregeld 🙂
Bedankt Maarten 🙂
Wederom mooi dat dit rechtgezet is. Nu valt mij voor zondag op dat de tweede trein vanuit Leeuwarden volgens de planner weerom 7.46 vertrekt. Als de dan de volledige reis uitkapt in de planner staan wel de juiste stops er weer in... Hoe zit dit?;)
W1991, als ik kijk in de reisplanner voor zondag 19-8 gaat de trein om 7.36 uur en staan de stops er in. Trein rijdt ook met zijn oorspronkelijke treinnummer naar Rotterdam Centraal.

Wat zie jij war er dan niet klopt ?
@JBa, . Dit zag ik gisteren nog in de planner staan. Is nu aangepast.

@Maarten @JBa. Voor vanavond staat het ook fout. Reisadvies van Leeuwarden naar Zwolle.
vrijdag 17 augustus: vertrek 22:47 van spoor 3, aankomst 23:42 op spoor 3.

Plan deze reis: https://goo.gl/dMzxxm

Download de Reisplanner Xtra voor Android of iOS: https://goo.gl/zNE5ql

Deze hoort om 2236 en niet om 2246 te vertrekken 😉. Moet nog aangepast worden
Ik zie je bericht nu pas en die trein heeft al gereden 😃

Aanpassingen komen soms pas heel laat in de planner te staan omdat dit dan later is geconstateerd en dan nog door de bijsturing wordt aangepast. Verdiend ook geen schoonheidsprijs omdat je als reiziger als je een paar dagen vooraf je reis opzoekt die last minute wijzigingen dan weer niet ziet. Vandaar ook dat ik echt niet kon vinden en bedenken wat jij bedoelde omdat het dus al gewijzigd was. Blijft lastig met al die systemen.
Hoihoi! Hier was ik weer eens! Het ging lange tijd goed als er elders werkzaamheden zijn. Correcte stops staan er tot nu toe altijd goed in.

Maar toch weer een fout ontdekt. Op elke dag vertrekt er in de avond om 22.36 uur een trein naar Utrecht welke tot Zwolle overal stopt. Nu staat deze trein helemaal niet in de planner! Er gaat om 22.16 uur de trein naar Den Haag en om 22.19 uur de sprinter naar Meppel. Daarna zou er nog een om 22.36 uur vertrekken. Deze heeft normaal ritnummer 686, nu wegens werkzaamheden verder in het land . Op 17 november staat deze wel in de planner. Fout of bewuste keus?
Reputatie 7
Badge +3
De 600 serie rijdt niet tussen Leeuwarden en Utrecht. Wel rijdt er een extra trein als 28600 serie, alleen gaat die niet via Utrecht maar via Lelystad en Almere. De 28686 vertrekt wel om 22.36 uit Leeuwarden, maar die gaat dus niet naar Utrecht. Er is dan nog wel een overstap in Zwolle.

Er zijn dit weekend veel werkzaamheden. o.a tussen Zwolle en Amersfoort, maar bij Schiphol.
Veel treinseries rijden daarom andere routes dan normaal.
Vandaag rijdt bv de trein van 22.16 (1884) uit Leeuwarden direct naar Utrecht, terwijl deze normaal naar Den Haag gaat.

Reageer