beantwoord

Vught - DenBosch

• Anonymous
  • 0 reacties
3 keer per week reis ik van DenBosch naar Amsterdam Bijlmer. Het liefst reis ik vroeg. Prima verbinding met 1 overstap in Den Bosch op de trein naar Schiphol ALS de trein van Vught naarDen Bosch op tijd is. Anders mis ik mijn aansluiting.
Nu valt het mij op dat de laatste tijd de treinen van Vught naar Den Bosch, van zeg voor 8 uur, ALTIJD vertragingen hebben. Hoe kan dit als het nog zo rustig is met reizigers. Een keer kan maar dit is de laatste 3 weken standaard geworden.

Een andere ergernis van mij is dat je reisplanner op je app hierbij ook nooit actueel is. Ik check altijd voordat ik thuis vertrek. Zo’n 15 minuten voordat de trein vertrekt vanuit Vught maar de melding van de vertraging krijg ik pas als ik op het station ben.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 8 juni 2018, 17:34

Je hebt helemaal gelijk eric voss. Ik zit verkeerd te kijken en kijk niet naar de trein richting Schiphol. De vertraging die je aangeeft zie ik zo niet terugkomen maar met een overstaptijd van 5 minuten is er weinig nodig om de overstap onmogeljk te maken, zoals bryan ook aangeeft. Helaas is het niet mogelijk om overal een overstaptijd van 10 minuten of meer in te plannen om dit soort situaties te voorkomen.

Wat betreft de vertraging, daar heeft Thomas NS al melding van gemaakt. Ik zie inderdaad wel dat er af en toe sprake van een kleine vertraging is, zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf. Een dergelijke vertraging kan dan ook zorgen dat je de overstap mist. Ik zie wel dat er enkele minuten later ook een Intercity vertrekt vanaf Den Bosch die direct naar Amsterdam rijdt. Hier kun je natuurlijk gebruik van maken bij vertraging in je trein vanuit Vught.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hallo Eric en welkom bij onze NS Community.

Persoonlijk heb ik met je meegekeken en zie ik dat de twee Sprinters vanuit Vught naar Den Bosch (ik neem aan dat jouw reis van Vught naar Amsterdam Bijlmer ArenA is, was vrij verwarrend in het topic) inderdaad 1 minuut vertraging hadden vandaag ná 08:00 uur. Ik constateer dat, als jij vóór 8 uur reist, je de Sprinter richting Oss neemt om vervolgens op Den Bosch over te stappen op de Intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA? Vandaag was de trein van 07:58 vertraagd (2 minuten) waardoor de overstap inderdaad niet haalbaar was. Dit is ook in de Reisplanner vermeld. Ook uit eerdere reisadviezen maak ik op dat het probleem inderdaad dagelijks voorkomt.

Vanaf 06:30 tot 09:00 zitten we in de spits, wat voor NS altijd een moeilijke periode is om te voorzien van genoeg treinen, waarbij er geen/weinig vertraging moet worden gerealiseerd. In deze spits kan elke kleine vertraging grote gevolgen hebben voor de verdere dienstregeling. Denk aan de overstaptijd die uitloopt door een grote stroom reizigers, of een vertraagde trein die voorlangs moet steken etc. Mijn verwachting is dat deze vertragingen veroorzaakt worden door de gevolgen van de drukte in de spits. Dit maakt het lastig om een krappe overstap, zoals deze op Den Bosch, te halen. Het resultaat voor jou persoonlijk is een half uur vertraging, waar uiteraard een restitutie voor aangevraagd kan worden middels deze weg.

NS is voortdurend bezig om de spits te 'tackelen', door de dienstregeling voortdurend aan te scherpen en strakker te zijn met de instapprocedures. Ook extra treinstellen, vernieuwing van treinstellen e.d. dragen ook bij aan het verbeteren van de punctualiteit in de spits. Ik hoop dat jij hier op jouw vaste traject snel de vruchten van zal plukken. Excuses, uiteraard, voor deze dagelijkse vertragingen, dat zien wij zelf ook liever anders. Uiteraard heb ik jouw feedback doorgespeeld als aanscherpvoorstel voor onze treindienst.
Ik dacht dat mij bericht heel duidelijk is als je het goed leest.
het ging mij namelijk niet om vandaag maar de afgelopen 3 weken zoals ik schreef. Van de 9 keer dat ik van plan was de trein tenemen heb ik 5 keer vertraging gehad waarbij ik 1 keer zelfs ben omgekeerd en ben met de auto gegaan.
De spits op mijn traject ervaar ik echt niet vanaf half 7. Dan is het relatief rustig. Ik merk duidelijk verschil tusen reizen met de trein tussen 8 en 9 en ervoor.
Een andere ergenis (en geen erfenis zoals in mijn eerste bericht) is dat de app zo laat wordt bijgewerkt met de vertragingen
Ik heb even met je mee zitten kijken Eric op je traject en me daarbij even gefocust op de maand Juni. Hoewel ik inderdaad ook wel eens een vertraging in de historie zie, heb je volgens onze reisplanner ruim 15 minuten overstaptijd op Den Bosch. Kun je een exact voorbeeld geven van een datum waarop je de reis zoals deze gepland stond niet kon maken?

Wat betreft je ergernis over de reisplanner. We proberen de reisplanner zo goed mogelijk bij te houden. We zijn ons er echter ook van bewust dat er nog steeds zaken beter kunnen. De actuele informatie laat soms te wensen over en voldoet nog niet aan waar we willen zijn. We werken hier, samen met onze collega's die de reisplanner beheren hard aan en zal ook jouw reactie toevoegen aan mijn bericht naar deze afdeling.
nee dst klopt niet. Vanuit Vught (treinnr richting Oss) heb ik 5 min overstaptijd op de intercity richting Schiphol. Deze week was er isteren vertraging met de trein van 6:02 en 6:32 waardoor de overstap niet gehaald kon worden
Reputatie 5
Badge
Als Vughtenaar even mengen in dit topic. De trein van Vught naar Den Bosch komt daar om .03 / .33 aan. De IC naar Schiphol vertrekt 5 minuten later vanaf een ander perron.

De afgelopen 6 maanden heb ik gemerkt dat het in ieder geval in de spits vrij krap is allemaal, minstens de helft van de tijd rijdt de ic al binnen op het moment dat je de roltrap afloopt. (Oké misschien overdrijf ik, maar dat sentiment is wel blijven hangen van het afgelopen halfjaar. Ik heb daar dus geen cijfers van).
Sorry de vertrektijden Waren 5:58 en 6:28
Je hebt helemaal gelijk eric voss. Ik zit verkeerd te kijken en kijk niet naar de trein richting Schiphol. De vertraging die je aangeeft zie ik zo niet terugkomen maar met een overstaptijd van 5 minuten is er weinig nodig om de overstap onmogeljk te maken, zoals bryan ook aangeeft. Helaas is het niet mogelijk om overal een overstaptijd van 10 minuten of meer in te plannen om dit soort situaties te voorkomen.

Wat betreft de vertraging, daar heeft Thomas NS al melding van gemaakt. Ik zie inderdaad wel dat er af en toe sprake van een kleine vertraging is, zoals ik in mijn vorige bericht ook aangaf. Een dergelijke vertraging kan dan ook zorgen dat je de overstap mist. Ik zie wel dat er enkele minuten later ook een Intercity vertrekt vanaf Den Bosch die direct naar Amsterdam rijdt. Hier kun je natuurlijk gebruik van maken bij vertraging in je trein vanuit Vught.
Badge +3
Zal wellicht een goederentraject in de weg zitten, waardoor de overstap die je normaal (al is het krap) haalt in het honderd loopt op bepaalde (vaste) tijden.
Voorbeeld van Check je reis voordat je vertrekt. Rijdt die nou of rijdt die niet?

een trein valt uit en het slternatief is dezelfde trein?????

Ik heb het even voor je nagekeken, eric voss. Deze treinen zijn uit de dienstregeling gehaald en er opnieuw ingezet. Dit komt door een storing in de andere richting. Hierdoor wijkt de trein af van de normale route, hij rijdt immers een deel van de reis niet. Dat is de reden dat je deze wijziging te zien krijgt.
gaan we weer
Maar de trein an den bosch richting Schiphol reed echt niet ivm een kapotte trein. Jammer dat ik dat pas in Den Bosch te horen kreeg anders had ik met de auto kunnen gaan. Wit de NS dit echt pas een paar minuten van te voren? Dan heb ik wel veel pech gehad

Ook op Utrecht Centraal heeft de app nog niet door dat de trein richting Bijlmer niet rijdt

Voor zover ik het kan terugvinden was er sprake van een defecte trein maar heeft deze Den Bosch nog wel gehaald. Ik ga ervan uit dat daar geprobeerd is om de trein zijn weg wel te laten vervolgen maar dat dit niet gelukt is. We proberen dergelijke informatie zo snel mogelijk te verwerken in onze reisplanner maar doen tevens ons best om de trein alsnog te laten vertrekken. Bij jouw vertrek vanuit Vught was in elk geval nog niet duidelijk dat de trein niet ging rijden. Waarom dit later niet alsnog is verwerkt is mij niet duidelijk. Ik ga er melding van maken!

Reageer