beantwoord

Waar blijven de DDZ treinstellen?

• 29 April 2021
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 3

Een tijd geleden al zijn de DDZ treinstellen uit de dienstregeling gehaald om gecontroleerd te worden omdat ze - geloof ik - een vreemd of teveel geluid maakten. Maar ik zie ze nog steeds niet rijden. Weet iemand hoe het daar ondertussen mee staat? Komen die treinstellenooit nog terug of zijn die voorgoed afgeschreven?

icon

Beste antwoord door Jeroen 29 April 2021, 22:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Het was geen vreemd geluid, het ging om ontoelaatbare trillingen.

Men is er nog steeds mee bezig, meer weet ik op het moment ook niet.

Er was een onderzoek gaande, maar ik kan niet zo snel achterhalen of deze al is afgerond. Misschien weet Jeroen meer?

Badge

Helaas weet ik ook niet meer dan dat we vanwege de trillings problematiek die geconstateerd is momenteel maximaal 110 km/uur mogen rijden met de DDZ treinstellen.  Aangezien het rijden met deze snelheid niet past in de huidige dienstregeling worden ze momenteel niet ingezet en worden er alleen conditieritten mee gereden.

In hoeverre er al vorderingen zijn om de oorzaak te achterhalen en belangrijker het probleem op te lossen heb ik de laatste tijd niets meegekregen.

Reputatie 6
Badge

@Jeroen Volgens deze post op Somda is het probleem bekend, en is er een oplossing, maar "is het een behoorlijke wijziging die plaats moet vinden. De productie ervan draait op volle toeren, maar het gaat dus even duren voor er voldoende geproduceerd is."

Hopelijk in september, meldt het bericht daar. Wat er speelt, lijkt nog even niet publiek te mogen zijn.
We wachten af...

Badge

@Aar ik ben een paar weken er uit geweest vanwege andere activiteiten en had dit nog niet meegekregen.  Maar laten we hopen dat het probleem inderdaad gevonden is en de oplossing gaat werken. Hopelijk mag de wijziging ook van de inspectie dan snel doorgevoerd worden.

Reageer