Waar is de trein van 8.11 uur van Rotterdam naar Dordrecht gebleven? | NS Community
beantwoord

Waar is de trein van 8.11 uur van Rotterdam naar Dordrecht gebleven?

  • 6 June 2023
  • 8 reacties
  • 204 Bekeken

Sinds een paar weken rijdt er geen intercity meer om 8.11 uur van Rotterdam Centraal naar Dordrecht. Ook om 17.11 uur rijdt die niet. Gek genoeg zie ik in de reisplanner dat de IC wel nog gewoon om 7.11, 9.11 en 10.11 uur gaat. Wat is er gebeurd met de trein van 8.11 en komt ie nog (snel) terug? 

icon

Beste antwoord door Bemined 6 June 2023, 23:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het zal ongetwijfeld iets met personeelstekort te maken hebben, maar het is inderdaad wel vrij bizar midden in de ochtendspits. Misschien dat een ander forum lid een beter idee heeft. 

Deze komt eind juni terug, vanwege werkzaamheden op Rotterdam Centraal zijn er minder perrons beschikbaar. Op het moment dat de Eurostar vertrekt (4x per dag) heeft dat tot gevolg dat de intercity naar Dordrecht zonder te stoppen Rotterdam voorbij moet rijden aangezien de veiligheidseisen stellen dat er 30 minuten voor vertrek van de Eurostar geen andere reizigerstreinen langs spoor 2 mogen stoppen.

Dit geldt ook voor de IC van 17:11 dat die weer terugkomt? En waarom staat deze informatie verstopt op deze communiteit en niet gewoon bij de "Storingen en werkzaamheden". Ik vind het vervelend om hiermee meerdere keren te zijn verrast, terwijl dit blijkbaar gepland was. 

Als alles volgens planning gaat zal deze maandag weer rijden. De exacte reden waarom dit er niet bijstaat durf ik niet te zeggen, maar ik heb een vermoeden dat dit komt omdat er maar een klein aantal treinen kwamen te vervallen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat een klein aantal treinen kwam te vervallen is natuurlijk geen reden. 😀
Waarom kwamen die treinen te vervallen?

Dat zal vast te maken hebben met de reden die Bemined opgeeft.

Reputatie 7
Badge +3

Maar de reden ervoor wil de reiziger graag weten. En dat weet de reiziger niet want dat werd niet aangegeven in het werkzaamheden overzicht. Aan de andere kant, als het er wel bij had gestaan was het met zoiets vaags als “de dienstregeling is aangepast” en dan weet de reiziger eigenlijk nog niet wat er nu precies aangepast is. 

De intercity van 16:01 (trein 3261) van Rotterdam naar Arnhem blijft trouwens nog wel opgeheven, deze was oorspronkelijk opgeheven vanwege personeelstekorten maar is vanaf medio januari weer gaan. In eerste instantie alleen dinsdag en donderdag en vanaf half april ook weer op maandagen en woensdagen. Medio april werd deze echter geschrapt tussen Rotterdam en Den Haag zonder verdere mededeling, en deze lijkt ook de rest van de zomer geschrapt te blijven.

Reageer