beantwoord

Waar is het DD-AR gebleven?

• 26 januari 2017
  • 8 reacties
  • 480 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Sinds eind december is alle DD-AR materieel in Brabant verdwenen. Ik vroeg me af of dat elders wordt ingezet of ergens staat weg te roesten. Iemand enig idee waar het gebleven is?
icon

Beste antwoord door Jan-Mark 26 januari 2017, 19:17

Krek, van de achttien stammen slechts negen op de baan in reizigersdienst (alleen Brn - Ut en Apd - Aml (- Es)). De rest staat allemaal als warme reserve, redelijk wat stammen staan bijvoorbeeld in Ehv. Met de komst van de Flirt is er namelijk besloten om een 100% reserve aan te houden, vanwege de negatieve ervaringen met de instroom van de SLT. Deze reserve duurt nog de hele dienstregeling, in principe zouden ze daarna buiten dienst kunnen, al zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.
Bekijk origineel

8 reacties

Dat staat grotendeels weg te roesten. Iets met warme reserve? Die paar omlopen Utrecht-Baarn zijn verwaarloosbaar met het aantal stammen dat is uitgestroomd in Brabant.
Reputatie 3
Krek, van de achttien stammen slechts negen op de baan in reizigersdienst (alleen Brn - Ut en Apd - Aml (- Es)). De rest staat allemaal als warme reserve, redelijk wat stammen staan bijvoorbeeld in Ehv. Met de komst van de Flirt is er namelijk besloten om een 100% reserve aan te houden, vanwege de negatieve ervaringen met de instroom van de SLT. Deze reserve duurt nog de hele dienstregeling, in principe zouden ze daarna buiten dienst kunnen, al zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.
Reputatie 7
Badge +3
Gezien de rechtzaak van Consumenten Claim vraag ik me af of NS er wel zo slim aan doet op dit moment een flinke hoeveelheid materieel ongebruikt op reserve te laten staan.
Reputatie 3
Waarschijnlijk zal NS dat verdedigen als ware het een 'strategische/warme reserve'.
De reserve wordt nog best veel gebruikt volgens mij. Op traject aml-apd was vanochtend DD-AR-3 7317 gepland. Maar die was waarschijnlijk weer eens kapot dus stond de 7377 er opeens. Dat gebeurt bijna dagelijks dat er wel een kapot gaat dus is de reserve hard nodig.
Reputatie 3
Neuh, de 7317 hoefde volgens mij niet te rijden. De 7377 is gewoon sinds aanvang dienst begonnen in de 7000, de 7317 staat op dit moment in Es. Dan nog: stel dat je één reserve zet in Hgl en eentje op de Landstraat, dan heb je alsnog 7 stellen op reserve, die je makkelijk kan inzetten om stellen vrij te maken voor versterking van overige diensten.
Op de reisplanner stond vanochtend dat de 7317 ging rijden, vlak voor vertrek vanaf Almelo is dat nog gewijzigd
Reputatie 7
Badge +3
Ook op Deurne-Arnhem reed vandaag voor eerst sinds lange tijd weer een DD-AR.

Reageer