beantwoord

Waar kan ik de snelbus stations vinden in tilburg en Eindhoven?

• 14 October 2017
  • 3 reacties
  • 2642 Bekeken

Ik ga 16 oktober samen met een vriendin gezellig een dagje naar de Efteling.

En ik heb een paar vragen:

hoe werken snelbussen?
Is je treinkaartje hierin geldig of moet je zelf een kaartje bij de chaffeur kopen?
Waar de busstations van de snelbussen te vinden zijn bij Station Eindhoven en Station Tilburg?
En om welke tijd deze bussen rijden?

Zou iemand me hier alsjeblieft meekunnen helpen?:D

Groetjes Sherna Driessen,17 jaar
icon

Beste antwoord door Tamzin 14 October 2017, 20:31

De bussen vertrekken in Eindhoven aan de voorkant van het station. Als je een menigte wachtende mensen ziet die in de rij staat weet je waar je zijn moet.

Waar ze in Tilburg vertrekken zie je wel als je daar 's morgens aankomt, maar volgens mij op dit moment aan de noordkant van het station. Het kan echter zijn dat de Arriva-bus naar de Efteling nog aan de zuidkant van het station vertrekt en dan moet je door het station naar de andere kant lopen. Iemand die weet wat de laatste stand van zaken is?

Als je terug gaat check dan even of je in de goede snelbus zit want vanaf Tilburg rijden er namelijk ook snelbussen naar Den Bosch. Soms stappen mensen dan in de verkeerde bus.

In de snelbus zijn alleen treinkaartjes geldig, als je moet in/uitchecken staat er bij de in/uitstaphalte een mobiele paal. Met een e-ticket hoef je niets te doen. De snelbussen vertrekken steeds als er eentje vol is.

Het is overigens wellicht handiger met de trein via Den Bosch te gaan en daar de Arriva bus 300 of 800 naar de Efteling nemen (samen om het kwartier). Ik zou wel eerst even op het station navragen of dat met het ticket dat je voor de reis hebt wel/niet mag .
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De bussen vertrekken in Eindhoven aan de voorkant van het station. Als je een menigte wachtende mensen ziet die in de rij staat weet je waar je zijn moet.

Waar ze in Tilburg vertrekken zie je wel als je daar 's morgens aankomt, maar volgens mij op dit moment aan de noordkant van het station. Het kan echter zijn dat de Arriva-bus naar de Efteling nog aan de zuidkant van het station vertrekt en dan moet je door het station naar de andere kant lopen. Iemand die weet wat de laatste stand van zaken is?

Als je terug gaat check dan even of je in de goede snelbus zit want vanaf Tilburg rijden er namelijk ook snelbussen naar Den Bosch. Soms stappen mensen dan in de verkeerde bus.

In de snelbus zijn alleen treinkaartjes geldig, als je moet in/uitchecken staat er bij de in/uitstaphalte een mobiele paal. Met een e-ticket hoef je niets te doen. De snelbussen vertrekken steeds als er eentje vol is.

Het is overigens wellicht handiger met de trein via Den Bosch te gaan en daar de Arriva bus 300 of 800 naar de Efteling nemen (samen om het kwartier). Ik zou wel eerst even op het station navragen of dat met het ticket dat je voor de reis hebt wel/niet mag .
Hallo Sherna Driessen, welkom op ons Serviceform.

Wat leuk dat jullie naar de Efteling gaan, het wordt ook nog heerlijk weer morgen :)
Bedankt voor je reactie Tamzin. Ik zie dat zowel in Eindhoven als in Tilburg de bussen aan de voorzijde van het station vertrekken. De vertrektijd van de bussen vind je terug in onze Reisplanner, zie hier. Houd er wel rekening mee dat je iets langer onderweg kunt zijn omdat er bussen rijden. Als je verder nog vragen hebt dan lezen we het graag.

Door de werken aan het dak van station Tilburg is er aan de centrumzijde momenteel weinig plaats. Zaterdag vertrokken de vervangende bussen (uiteindelijk) aan de noordzijde. Ik vermoed dat dit heel de week zo gaat zijn. Bij de vorige verbusssing stonden ze ook aan de noordkant.

De gewone Arriva bussen vertrekken nog van het busstation aan de zuidkant.

Ik hoop dat de NS wel wat meer bussen regelt.

De bus van 9u10 richting Gilze - Rijen kwam niet (of met een half uur vertraging). Om 09u40 zin er dan 2 bussen gekomen. Een stopte nog bij Tilburg Universiteit en Reeshof. Vanaf Universiteit stonden er al reizigers in het gangpad. Na Reeshof stond het gangpad vol.

Uiteindelijk 5 minuten na vertrek trein naar Zwijndrecht in Gilze - Rijen aangekomen. Daar dus nog 25 minuten mogen wachten.

Het viel me ook op dat er veel reizigers naar de automaat in Gilze - Rijen gingen. Die hebben dan natuurlijk geen recht op Geld terug bij vertraging omdat ze pas vanaf Gilze een geldig vervoersbewijs hadden.

De 2 CICO-palen stonden dan ook een beetje onzichtbaar tussen de wachtenden in Tilburg voor wie wel op de chipkaart reisde.

Reageer