beantwoord

waar was de icd van 06:55 vertrekkende van rotterdam centraal naar schiphol

• 12 maart 2019
  • 6 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 1
Zo fijn, als je niet meldt dat een trein niet rijd en je haalt deze gewoon van het bord, dan is het dus niet gebeurd. Waarom wordt dit niet gemeld en waarom reed hij niet. De ICD van 07:11 die er na komt is echt vee vervoer. Niet iedereen kon mee. Logisch als je in de ochtend zo weinig rijd. Wanneer gaan er in de ochtend meer ICD rijden. Misschien ook een idee, ik lees dat er special evacutatie treinen bestaan voor de ICD. Als de ICD er niet is van 06:55 dan kan toch de evacuatie trein toch de passagiers mee nemen. Of bestaat een evacuatie trein helemaal niet. En is een evacuatie trein niets meer dan een normale icd die uit de planning wordt gehaald. Vroeger stond de icd van 06:55 al iets na 06:35 op Rotterdam central te wachten waarom gebeurd dit niet meer. Vandaag tot 06:55 stond gewoon in de planner en op het bord dat deze trein reed. Deze is nooit gearriveerd en nooit enige melding van gemaakt. Kan toch niet als verrassing komen dat deze niet rijdt. Graag eerlijk en tijdig melden als een trein niet rijdt. Zo fijn dat in Rotterdam central gemeldt wordt dat de trein van Venlo naar Blaricum niet rijdt. Elke dag zijn er zo veel rotterdammers die precies die trein moeten hebben. Misschien een idee om dit sort meldingen te doen in de buurt van Eindhoven en niet continue in Rotterdam. Rotterdammers zijn meer geintresseerd in treinen welke naar Schiphol rijden daar staan namelijk duizenden mensen te wachten.
De icd van 07:11 was vandaag vee vervoer. Niet iedereen kon mee. Mijn dringende verzoek doe eens aan zelfs reflectie en ga vaker rijden tussen 06:00 en 07:00 op de HSL lijn. Niet 2 keer per uur waarbij het vaak gebeurd dat van die 2 treinen er een niet rijd. Ik vind dit gewoon schandalig.
icon

Beste antwoord door Emma NS 12 maart 2019, 14:36

Beste Carol van den meiracker, natuurlijk vind ik het super vervelend dat je zoveel hinder ervaart. Ik zie dat je hier al een flink aantal topics over hebt geopend, wat is precies je doel hiervan en wat wil je van ons weten? Ik zou graag heel concreet willen weten waar we je mee kunnen helpen? Het is voor jou namelijk ook niet leuk om hier zoveel topics over te openen! :(

Laat me je helpen!
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Beste Carol van den Meiracker,

Treinen welke op het rangeerterrein staan zijn gereserveerd voor andere routes en tijdstippen en kunnen dus niet zomaar 'eventjes' gebruikt worden voor uw treinrit. Daarbij moet voor een trein welke gerangeerd moet worden eerst een rijweg aangevraagd worden bij de verkeersleiding, er moet een RET machinist naar toe om deze op te halen en dan moet deze ook nog voorgereden worden naar het perron. Dat is niet eventjes in een paar minuten geregeld al zouden we dat soms zelf ook wel willen. Daarbij is niet iedereen opgeleid om een Traxx loc te rijden en ben je dus ook beperkt wat dat betreft qua RET machinist.

Ik snap dat dat best frustrerend is maar helaas is alles gebonden aan regels en moeten bepaalde trajecten gelopen worden om iets voor elkaar te krijgen. Ga er maar vanuit dat er altijd het uiterste geprobeerd wordt om een trein toch gereed te krijgen voor vertrek en dat we niet bij het eerste probleem wat optreed meteen de sleutel weer uitnemen en de trein laten staan. Er wordt toch altijd geprobeerd om de trein gereed te krijgen voor vertrek, inclusief met telefonische technische ondersteuning, maar soms is het frustrerend genoeg voor ons niet voor elkaar te krijgen een storing te verhelpen en kan door deze storing niet gereden worden met de trein of mag dat zelfs om veiligheidsredenen niet.

En als een trein is uitgevallen dan is er altijd het probleem dat de eerstvolgende trein niet berekend is op het aantal reizigers van beide treinen, ook daar is niets aan te doen omdat we in de spits niet even een extra stel bij kunnen plaatsen bij een trein omdat deze treinstellen allemaal gereserveerd zijn voor andere ritten.

Gezien de grote organisatie die de NS is en dat treinen landelijk rijden is het noodzakelijk dat veel dingen centraal geregeld worden omdat het anders een grote puinhoop zou zijn. Toch worden er ook veel dingen geregeld door onze regionale bijsturings centra's die wel dichter op de problemen zitten, echter kunnen deze ook niet alles voor elkaar krijgen.

U geeft verder aan dat er bij de NS wel heel veel fout gaat maar gelukkig gaat er ook een heleboel goed, alleen daar hoor je mensen zelden over want goede dingen daar hoeven we niet over te schrijven/praten. Als u kijkt hoeveel treinen er per dag gereden worden door de NS dan valt het aantal treinen met problemen over het gehele jaar erg mee, het is alleen erg veel pech als het net uw treinen zijn die de problemen geven.

Dat er geen omroep geplaatst is dat is gewoon niet goed, ook als het later dan vertrektijd is zou er gewoon een omroep geplaatst moeten worden dat een trein niet rijdt zodat de reizigers wel weten waar ze aan toe zijn. Daar heeft u gewoon een terecht punt.

Hopelijk gaan de rest van uw reizen de komende tijd wel weer zoals ze horen te gaan.
Beste Carol van den meiracker, natuurlijk vind ik het super vervelend dat je zoveel hinder ervaart. Ik zie dat je hier al een flink aantal topics over hebt geopend, wat is precies je doel hiervan en wat wil je van ons weten? Ik zou graag heel concreet willen weten waar we je mee kunnen helpen? Het is voor jou namelijk ook niet leuk om hier zoveel topics over te openen! :(

Laat me je helpen!
Reputatie 1
waarom is het zo moeilijk om mensen te informeren als een trein gecanceld wordt en waarom is het totaal niet mogelijk om ergens op te anticiperen door de ns. Is het te veel gevraagd om gewoon te melden de trein rijdt niet en reden is. Nu staat op het bord en in de planner dat er een trein rijdt en op het moment dat de trein hoort te komen verdwijnt deze gewoon van het bord. Zonder enige melding. Met anticiperen wil aangeven dat ik zag dat er nog genoeg trein stellen stonden te wachten op een rangeer terrein en waarom wordt er dan niet een trein van het rangeer terrein gepakt. Nu was het overduidelijk dat de trein die er na komt niet voldoende capaciteit heeft om iedereen mee te nemen.

passagiers willen correcte en eerlijke informatie ontvangen en daar ontbreekt het nogal aan.

ik ben van mening dat de organisatie structuur van de ns juist deze problemen veroorzaakt. Alles wordt centraal geregeld. Hier door is de ns niet in staat te anticiperen en te communiceren van informatie die voor de passagiers van relevant is.

Het liefst wil ik ook niet klagen, maar als niemand klaagt zal de ns nooit verbeteren. Daarnaast wordt door conducteurs op de werk vloer gemeld dat wij als passagiers vooral moeten klagen want naar hun wordt namelijk ook niet geluisterd. En tuurlijk waar gewerkt wordt gaan dingen fout, maar bij de ns gaat er wel heel erg veel fout en ik zie helaas geen enkele verbetering,

mijn doel is juist door dit continue te melden dat issues opgepakt worden en dat het beter wordt.
Bedankt voor je reactie Jeroen!

Kan je iets met deze reactie, carol van den meiracker? Hopelijk geeft het je wat opheldering.
Als je nog verdere vragen hebt, laat het dan vooral aan oNS weten.
Reputatie 6
Badge
Frequente reizigers op de HSL snakken vooral naar een betrouwbare dienstverlening, welke al jaren ontbreekt. Zolang deze er niet is, zullen vragen zoals die van TS blijven terugkeren. Hoe aardig het moderatieteam ook reageert, betrouwbare rijdende treinen over de HSL, dat is het enige dat gewenst wordt.
Ik zal direct erkennen dat je gelijk hebt Raymond123. De IC Direct kent veel teveel problemen, daar is NS het direct mee eens. Een concrete oplossing hiervoor is echter niet aanwezig. We doen ons best om, samen met ProRail, de veelvoorkomende storingen op te lossen en zodoende de betrouwbaarheid te verbeteren. Dat we hierin tekort schieten kan ik beamen. We proberen als Moderators ook om de community overzichtelijk te houden en daarbij is het belangrijk om te herkennen wanneer een gebruiker veel topics opent en hierover met elkaar in gesprek te gaan. Duidelijk is dat carol van den meiracker een punt heeft, en dat ze dit keer op keer heeft aangetoond.

Reageer