beantwoord

Waardeloze informatievoorziening sneltrein Vlissingen.

• 31 juli 2019
  • 8 reacties
  • 345 Bekeken

Reputatie 4
Gisteren ging ik terug van Schiphol naar huis met een grote koffer. Ik koos voor de overstap in Leiden centraal omdat ik geen zin had om tot Rotterdam centraal te staan. Toen ik op Leiden centraal de trein naar Vlissingen nam hoor ik door de luidspreker dat het achterste treinstel als sneltrein naar Vlissingen ging die dus alle boerendorpen overslaat. Helaas werd er niet verteld welk nummer dat treinstel had. Dat is nogal onduidelijk want achterste is nogal vaag.
Vervolgens hoor ik vlakbij Rotterdam dat het achterste trein stel achterblijft in Roosendaal.
Pas in Roosendaal op het laatste moment gaven ze aan dat het achterste treinstel verder ging als stoptrein en kon met mijn koffer gaan sjouwen naar het voorste treinstel dat als sneltrein verder ging.

Het was de trein de trein van Dinsdag 30 juli van 16:15 vanaf Leiden centraal.

De communicatie van jullie is wel vaker waardeloos!
icon

Beste antwoord door Danny NS 2 augustus 2019, 21:28

Hoi Melvinhage,

Mijn excuses, ik zal het beste antwoord gaan resetten. Normaliter kan je op de borden in de trein zien, vlak voordat deze gaat splitsen, welke trein waar heen gaat. Ik heb hier meerdere klachten over vernomen op andere kanalen en zal ook jouw feedback gebruiken om het probleem aan te kaarten.

Ik meende dat Jeroen in een ander topic een uitleg had gegevens hoe deze splitsing werkt op station Roosendaal, helaas kan ik deze zo niet vinden.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Jammer dat je de info als "waardeloos" ervaart.
Echter dit soort info kan je eenvoudig vinden in de reisplanner, typ je trein in van Roosendaal naar Vlissingen, aldaar is het treinstelnummer te zien en kan je zelf bekijken of je goed zit.
Reputatie 7
Badge +2
Maar je zou er ook vanuit moeten gaan dat info omgeroepen op een station of in trein juist is. Een stel wat in Leiden het achterste is, is ook in Rotterdam en Roosendaal het achterste. Het is niet zo dat ergens onderweg op dat traject de volgorde omgedraaid wordt.
Dus als er in Leiden wordt gemeld dat het achterste stel als sneltrein naar Vlissingen gaat waarom is het dan in Roosendaal juist het achterste wat stoptrein wordt? Heeft iemand zich opeens bedacht?
Reputatie 6
Heeft iemand zich opeens bedacht?

@Momo Dat kan inderdaad, door allerlei oorzaken tussen Leiden en Roosendaal kan er een wijziging ontstaan in de materieel inzet.
Natuurlijk kan er ook gewoon een misverstandje zijn bij diegene welke omroept in de trein en dat dit later wordt hersteld.
Reputatie 4
Jammer dat je de info als "waardeloos" ervaart.
Echter dit soort info kan je eenvoudig vinden in de reisplanner, typ je trein in van Roosendaal naar Vlissingen, aldaar is het treinstelnummer te zien en kan je zelf bekijken of je goed zit.

Wat een rare redenering. Als je net moe van een lange reis terug komt verwacht ik dat de treinomroepen gewoon kloppen als ze elke keer wat anders zeggen is dat gewoon waardeloos.
Reputatie 4
Wat is dat nou voor geselecteerd antwoord daar heb ik toch niks aan. NS moet gewoon beter zijn best gaan doen om helder en duidelijk te gaan communiceren.
Hoi Melvinhage,

Mijn excuses, ik zal het beste antwoord gaan resetten. Normaliter kan je op de borden in de trein zien, vlak voordat deze gaat splitsen, welke trein waar heen gaat. Ik heb hier meerdere klachten over vernomen op andere kanalen en zal ook jouw feedback gebruiken om het probleem aan te kaarten.

Ik meende dat Jeroen in een ander topic een uitleg had gegevens hoe deze splitsing werkt op station Roosendaal, helaas kan ik deze zo niet vinden.
Reputatie 4
Ja op Roosendaal kon je wel zien welke trein deel als IC verder ging zeg maar. Het zou handiger zijn als je dat op eerdere stations zoals Rotterdam centraal kan zien.
Eens! Ik zet het door, super bedankt voor je feedback.

Reageer