beantwoord

Waarom 3 minuten langer tussen bovenkarspel en sloterdijk

• 30 januari 2017
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

De verbinding was al slechter geworden want de aansluitingen zijn bijna niet te halen en vandaag staat dat jullie nog 3 minuten langer onderweg zijn en de aansluitingen nog slechter zijn.
Hier mijn voorbeeld, vorige week trein 7.01 bovenkarspel naar sloterdijk en om 745 aankomst.
Vandaag 7.01 vertrek en 7.48 aankomst.
Dit is structureel 3 minuten langer zonder verandering. Dat kan toch niet normaal zijn.
De verbinding bovenkarspel schiphol is nu structureel meer dan 15 minuten langer. Dit is toch geen omgang met uw klanten
icon

Beste antwoord door VIRM 30 januari 2017, 21:49

Ik heb begrepen dat er tot iets van 13 februari werkzaamheden aan de Hemtunnel zijn, waardoor er slechts twee sporen in de tunnel beschikbaar zijn in plaats van de gebruikelijke drie.
richting Amsterdam zit de IC uit Enkhuizen vlak achter de IC uit Den Helder. Omgekeerd zit de IC naar Enkhuizen vlak voor de IC naar Den Helder. Aangezien ze door die werkzaamheden dezelfde tunnelbuis moeten gebruiken, zijn de tijden wat verschoven van de IC van/naar Enkhuizen, aangezien de treinen natuurlijk afstand moeten houden.
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag Ericn, welkom op het forum.

Ik zie inderdaad dat de trein er deze en aankomende maandag 3 minuten langer over doet. Ik probeer uit te zoeken waar dit precies door komt, en of dit tijdelijk is. Zodra ik meer weet kom ik bij je terug.
Hi Chiel, dit zou ik zeer opprijs stellen omdat het nu nog slechter geworden is om ├╝berhaupt nog met de trein te gaan
Reputatie 6
Ik heb begrepen dat er tot iets van 13 februari werkzaamheden aan de Hemtunnel zijn, waardoor er slechts twee sporen in de tunnel beschikbaar zijn in plaats van de gebruikelijke drie.
richting Amsterdam zit de IC uit Enkhuizen vlak achter de IC uit Den Helder. Omgekeerd zit de IC naar Enkhuizen vlak voor de IC naar Den Helder. Aangezien ze door die werkzaamheden dezelfde tunnelbuis moeten gebruiken, zijn de tijden wat verschoven van de IC van/naar Enkhuizen, aangezien de treinen natuurlijk afstand moeten houden.
Goedemiddag Ericn,

ik ben het even nagegaan, en het klopt inderdaad wat VIRM zegt. Door werkzaamheden aan de Hemtunnel doen sommige treinen er een paar minuten langer over. Deze werkzaamheden lopen tot 13 februari, dan gaan de reistijden gewoon weer terug naar wat je gewend bent.
Super bedankt. Jammer dat het alleen weer niet gecommuniceerd wordt met de klant

Reageer