beantwoord

Waarom kan je online geen klacht indienen?

• 7 december 2017
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een klacht over hoe de NS samenwerkt. Ik nam vandaag de trein vanaf Muiderpoort naar Amsterdam Centraal om vanaf daar naar mijn bestemming te gaan (Meppel). Ik kon deze trein ook pakken vanaf Muiderpoort maar deze was al vertrokken op het moment toen mijn bus aankwam omdat die vertraging had. Toen had ik als alternatief om dus via Amsterdam Centraal te reizen en deze zou dan om 18:37 aankomen op spoor 13A en om 18:38 zou mijn trein vanaf spoor 13B vertrekken. Dit had ik kunnen redden maar omdat, zoals gewoonlijk, ook deze trein te laat aankwam op Centraal had ik mijn trein weer gemist. Ik vind dat als een trein 1-2 minuten te laat aankomt dan treinen die vlak erna vertrekken moeten wachten. Heel veel mensen missen hierdoor hun trein omdat de communicatie bij NS niet goed is. Hierdoor ben ik nu meer dan een uur langer onderweg, dit vind ik niet kunnen.
icon

Beste antwoord door Denice NS 7 december 2017, 19:38

Welkom op het Serviceforum, Elle.

Helaas is treinen laten wachten makkelijk gezegd dan gedaan. Laten wij een trein wachten dan kan er een domino-effect ontstaan wat betreft vertraging. De trein die we laten wachten loopt zo vertraging op. En de treinen die moeten wachten op de vertraagde trein lopen ook weer vertraging op. Om dit te voorkomen is er vooraf reeds afgesproken hoe lang een trein mag wachten. Hier kan je overigens een stuk tekst en uitleg vinden. Ik begrijp dat het voor jou als reiziger heel nadelig uitpakt op dat moment echter laten we treinen te lang wachten dan duperen we nog meer reizigers.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het Serviceforum, Elle.

Helaas is treinen laten wachten makkelijk gezegd dan gedaan. Laten wij een trein wachten dan kan er een domino-effect ontstaan wat betreft vertraging. De trein die we laten wachten loopt zo vertraging op. En de treinen die moeten wachten op de vertraagde trein lopen ook weer vertraging op. Om dit te voorkomen is er vooraf reeds afgesproken hoe lang een trein mag wachten. Hier kan je overigens een stuk tekst en uitleg vinden. Ik begrijp dat het voor jou als reiziger heel nadelig uitpakt op dat moment echter laten we treinen te lang wachten dan duperen we nog meer reizigers.
Reputatie 4
Een overstap in de reisplanner is minimaal 2 minuten, en dan ook alleen maar als de trein aan de overzijde van het perron staat. De overstap zal dus niet getoond worden in de reisplanner, omdat het alleen lukt als je trein op tijd aankomt, en je een sprintje trekt. Je kan dus niet verlangen dat een trein gaat wachten op een andere trein als dit helemaal geen overstap betreft. Overigens was de extra reistijd hierdoor toch een half uur ipv meer dan een uur?
Reputatie 4
Voor de meeste mensen is omreizen via Amsterdam Centraal om van Muiderpoort naar Meppel te komen geen optie, vanwege het terugsteekverbod: je mag op je route niet twee keer langs hetzelfde station reizen (Antennetrajecten uitgezonderd). Slechts indien je beschikt over een vrijreizenabonnement (bv. Studentenreisproduct) is dit toegestaan. Voor dit selecte groepje mensen gaat de conducteur van de IC Amsterdam-Almere Centrum niet wachten met fluiten als de Sprinter Hoofddorp/Den Haag Centraal met vertraging binnenkomt. Het is een zeer onlogische route en zoals gezegd is een overstap van een minuut volgens de reisplanner geen overstap.

Reageer