beantwoord

Waarom klopt de reisplanner app vandaag ook van geen kant?

• 30 januari 2019
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 4
Dat NS vandaag een aangepaste dienstregeling rijdt vanwege die enorme sneeuwval is tot daar aan toe. Maar de communicatie is “Check de reisplanner om te zien welke trein er rijdt”.

Vanochtend. Ik moet van Gouda naar Amersfoort. Reisplanner meldt slechts 1 trein per uur. Ik van huis uit een tweet verstuurd. Webcare team meldt na 10 minuten “er rijden meer treinen”. Helaas de eerste optie door alle onduidelijkheid gemist.

Vanmiddag. Ik moet van Gouda naar Arnhem. Ook deze zorgvuldig gecheckt in de reisplanner. Vertrek 12.59 in Gouda, aankomst 13.59 in Arnhem. Onderweg overstappen in Utrecht. Zit ik in Utrecht in de trein 13.24 richting Nijmegen. “Om onbekende reden zal deze trein niet vertrekken. Raadpleeg voor meer info de reisplanner”.

ja sorry hoor. Onnodig de dienstregeling aanpassen, kan gebeuren. En de rejsplanner is in potentie een goed communicatiemiddel. MAAR ZORG DAN DAT DE INFO IN DIE REISPLANNER KLOPT!

Waarom is op dit soort dagen de communicatie vanuit NS altijd zo’n puinhoop?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 30 januari 2019, 14:52

Ik heb vandaag meerdere berichten voorbij zien komen, ook op sociale media, waarin vergelijkbare zaken werden aangegeven, Arie_H. We hebben dit inmiddels aangekaart bij de collega's die de reisplanner bij moeten werken. Helaas is niet duidelijk waarom dit niet gelukt is voordat we vandaag gingen rijden.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb vandaag meerdere berichten voorbij zien komen, ook op sociale media, waarin vergelijkbare zaken werden aangegeven, Arie_H. We hebben dit inmiddels aangekaart bij de collega's die de reisplanner bij moeten werken. Helaas is niet duidelijk waarom dit niet gelukt is voordat we vandaag gingen rijden.
Reputatie 6
Waarom maken jullie exact dezelfde fouten als vorige week? NS leert niet van gemaakte fouten? Of moet er eerst maanden over vergaderd worden?
Reputatie 5
Ik zeur niet zo gauw, maar ik vind toch wel dat het rijden met een aangepaste dienstregeling zo onderhand belachelijke vormen gaat aannemen. Hier in Arnhem was het tot de avond kurkdroog en nu vallen er een paar vlokjes. Ik heb de winter van 1979 meegemaakt met zware sneeuwval en je kon schaatsen op straat en toen was het onder die omstandigheden niet zo’n grote paniek als nu 40 jaar later. Wat kunnen we tegenwoordig toch weinig hebben. Als het woord sneeuw in het weerbericht voorkomt wordt de dienstregeling aangepast. Aanstaande vrijdag dus weer.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom maken jullie exact dezelfde fouten als vorige week? NS leert niet van gemaakte fouten? Of moet er eerst maanden over vergaderd worden?
Ik neem aan dat men in de planner een vast pakket aan wijzigingen doorvoert bij een winterdienst. Als daar fouten in zitten gaat het dus ook iedere keer fout.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zeur niet zo gauw, maar ik vind toch wel dat het rijden met een aangepaste dienstregeling zo onderhand belachelijke vormen gaat aannemen. Hier in Arnhem was het tot de avond kurkdroog en nu vallen er een paar vlokjes. Ik heb de winter van 1979 meegemaakt met zware sneeuwval en je kon schaatsen op straat en toen was het onder die omstandigheden niet zo’n grote paniek als nu 40 jaar later. Wat kunnen we tegenwoordig toch weinig hebben. Als het woord sneeuw in het weerbericht voorkomt wordt de dienstregeling aangepast. Aanstaande vrijdag dus weer.
Klopt, maar dat is een probleem in de hele maatschappij. Van alles en nog wat wordt tegenwoordig een drama gemaakt met draaiboeken, protocollen, alarmcodes en noodplannen.

Reageer