beantwoord

Waarom moet er +60 min gewacht op Utrecht als men met de trein tussen 0:00 en 05:00 Schiphol wil bereiken?

• 29 maart 2019
  • 5 reacties
  • 313 Bekeken

Ik heb met klantenservice rond 01:35 gebeld en meneer * als ik hem goed kon verstaan, kon me geen zinnig antwoord hierop gegeven. Uit pure onmacht heeft hij de telefoon neergelegd.
icon

Beste antwoord door Momo 29 maart 2019, 11:17

Aangezien TS om 1.35 gebeld heeft zal het gaan om het feit dat er 00.58 een trein gaat en dan pas weer om 2.11. De rest van de nacht gaat het nachtnet ieder uur.

Die van 00.58 stopt ook op Bijlmer-Arena en staat lang stil op Amsterdam Centraal, de latere trein niet.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
's Nachts liggen de vertrektijden gewoon een stuk verder uit elkaar, doordat de treinen gewoon veel rustiger zijn.

De treinen tussen Utrecht en Schiphol zijn van zondag tot en met donderdagnacht ook heel rustig. Weinig redenen om op dat traject extra treinen te gaan laten rijden en in het weekend zijn er al meer reismogelijkheden.

Dit is ook gewoon de dienstregeling, ik begrijp ook niet zo goed waarom u daar 's nachts de klantenservice voor belt totdat ze ophangen.
Reputatie 7
Badge +4
De medewerkers zijn goed getraind op onredelijke en lastige klanten. De instructie is dat er pas wordt opgehangen als de klant volstrekt niet voor rede vatbaar is. De naam van de medewerker noemen, evenals het taalgebruik, dient geen enkel redelijk nut, is niet correct en nergens voor nodig. Midden in de nacht bellen om onvrede te uiten en verhaal te halen over een bestaande dienstregeling, kan nooit enig effect hebben, dat is van te voren door iedereen te bedenken. De reisplanner geeft helder aan, het is een fact of life.

Een ieder mag zijn naam in vrede dragen,
Goedemorgen Kendof, welkom bij de NS Community.

Ik vind het jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met onze telefonische klantenservice. Het is niet de bedoeling dat medewerkers zomaar de verbinding verbreken. Wat Thom al zegt, de dienst regeling is vooraf al bekend, dus ter plaatse kunnen we daar niets aan veranderen.

Is er op dit moment nog iets waarmee ik je kan helpen?
Badge +3
De vraag is waar kwam je vandaan, hoe laat was je op Utrecht en hoe laat ging de trein naar Schiphol? Er heeft geen trein zomaar 60 minuten stil gestaan in Utrecht namelijk.

De treinen naar Schiphol reden om 0:58, 2:11 (+9), 3:11 (+12) en 4:11 (+3½).

Om 1:11 is er inderdaad geen trein dus als je rond 1:00 in Utrecht aankomt moet je inderdaad meer dan een uur wachten.

Waarom? Omdat het bijzonder weinig zin heeft om na de trein van 0:58 er nog geen kwartier later nog een te laten rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Aangezien TS om 1.35 gebeld heeft zal het gaan om het feit dat er 00.58 een trein gaat en dan pas weer om 2.11. De rest van de nacht gaat het nachtnet ieder uur.

Die van 00.58 stopt ook op Bijlmer-Arena en staat lang stil op Amsterdam Centraal, de latere trein niet.

Reageer