beantwoord

waarom moet ik met mijn koffer op amsterdam sloterdijk van het hoofdgebouw naar spoor 9/10 lopen? waardeloos!!

• 28 september 2019
  • 10 reacties
  • 477 Bekeken

Ik reis regelmatig met de trein Van en naar Schiphol. Nu is de dienstregeling opeens aangepast en moet ik op station Sloterdijk een heel eind lopen (7 minuten en trap op/af) van spoor 8 om mijn volgende trein te halen op spoor 10. Wie heeft dit bedacht? Dat is toch geen doen met koffers?? Ik kom regelmatig op dit station, maar vakantiegangers snappen er denk ik niks van. En tot overmaat van ramp zit er nu 19 minuten tussen! Nu doe ik er een uur over. Plus nog lopen van en naar huis. Met de auto die ik hier een half uur over, totaal van deur tot deur. Bevordert het gebruik van de trein niet zeg maar. Niet echt handig NS!
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 september 2019, 00:30

Dit heeft alles te maken met de afstelling van de reisplanner. Om 11.48 uur vertrekt een sprinter van spoor 11. Deze is gemakkelijk haalbaar als de trein uit Zandvoort op tijd op Sloterdijk aankomt. Volgens NS-regels is deze overstap niet haalbaar en vandaar dat je wordt geleid naar spoor 10. Dus gewoon even doorlopen met koffer naar spoor 11 en je hebt een hele snelle overstap.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik gok even dat je vanuit de richting Haarlem komt?
Daar zie ik in de planner nergens een overstap van 19 minuten op Sloterdijk, maar maximaal 15.

De overstap op Sloterdijk kan niet anders dan van laag naar hoog, dat snap je hopelijk zelf ook.
Mocht je heel veel moeilijkheden hebben om op Sloterdijk over te stappen, zie ik in de planner ook gewoon reizen via Amsterdam Centraal staan, maar ook dan moet je van 1 of 2 naar 13/14/15.
Ik reis regelmatig met de trein Van en naar Schiphol. Nu is de dienstregeling opeens aangepast en moet ik op station Sloterdijk een heel eind lopen (7 minuten en trap op/af) van spoor 8 om mijn volgende trein te halen op spoor 10. Wie heeft dit bedacht? Dat is toch geen doen met koffers?? Ik kom regelmatig op dit station, maar vakantiegangers snappen er denk ik niks van. En tot overmaat van ramp zit er nu 19 minuten tussen! Nu doe ik er een uur over. Plus nog lopen van en naar huis. Met de auto die ik hier een half uur over, totaal van deur tot deur. Bevordert het gebruik van de trein niet zeg maar. Niet echt handig NS!

Misschien handig om je reis even hier weer te geven, dan kan er specifiek op worden ingegaan.
Badge
Dit weekend zijn er op Sloterdijk wijzigingen vanwege werkzaamheden voorbij Zaandam, heeft het daar niet mee te maken??
Ik reis vanuit zandvoort naar Schiphol.

Ik gok even dat je vanuit de richting Haarlem komt?
Daar zie ik in de planner nergens een overstap van 19 minuten op Sloterdijk, maar maximaal 15.

De overstap op Sloterdijk kan niet anders dan van laag naar hoog, dat snap je hopelijk zelf ook.
Mocht je heel veel moeilijkheden hebben om op Sloterdijk over te stappen, zie ik in de planner ook gewoon reizen via Amsterdam Centraal staan, maar ook dan moet je van 1 of 2 naar 13/14/15.

Via Amsterdam centraal duurt het nog langer, ik reis vanuit zandvoort en zoals hieronder gepost is de overstap toch echt 19 minuten. Maar bedankt voor de input.

Dit heeft alles te maken met de afstelling van de reisplanner. Om 11.48 uur vertrekt een sprinter van spoor 11. Deze is gemakkelijk haalbaar als de trein uit Zandvoort op tijd op Sloterdijk aankomt. Volgens NS-regels is deze overstap niet haalbaar en vandaar dat je wordt geleid naar spoor 10. Dus gewoon even doorlopen met koffer naar spoor 11 en je hebt een hele snelle overstap.
Top! Dank je wel. Voorheen was die verbinding iets ruimer genomen en wel zichtbaar in de reisplanner. Fijn!
Reputatie 6
De reisplanner geeft inderdaad de snelst mogelijke overstap weer om op Schiphol te komen. De Sprinter uit Zandvoort komt bijvoorbeeld om :15 aan. Iemand anders heeft de aansluitende Sprinter van :18 al genoemd, al rekent de reisplanner dit niet als een overstap omdat niet minimaal vier minuten is. Maar als de trein op tijd is en je stapt strategisch in zodat je bij de trap van spoor 8 uitkomt, is die over het algemeen wel te halen. De optie in de reisplanner van :34 vertrekt inderdaad van spoor 10, maar daarna is er weer een mogelijkheid vanaf spoor 11 om :38. :38 op spoor 11 is wat makkelijker als je geen haast hebt.
bedankt voor de uitleg ☺️ Voorheen zat er geloof ik 8 minuten tussen. Perfect. Liep ik zo van spoor 8, 2 roltrappen omhoog, naar spoor 12. Maar dan ga ik nu gewoon doorstappen 😅.
Reputatie 7
Badge +3
Zo te zien was er dit weekend vanwege de werkzaamheden die Jeroen noemde ook het één en ander aangepast in Zandvoort qua dienstregeling. Dit weekend vertrek Zandvoort .20 en .50 ipv .04 en .34 van de 5400.
Dat kan dan ook meegespeeld hebben.
Reputatie 4
Inderdaad, de series Zandvoort-Amsterdam en Alkmaar-Uitgeest-Haarlem-Amsterdam waren omgeruild qua tijd. Hiervan was zoals gebruikelijk maar weer eens compleet niets terug te vinden in de werkzaamheden informatie, in de app of op de stations.

Reageer