Waarom pest NS kritische beroepen?

• 26 maart 2020
  • 3 reacties
  • 189 Bekeken

Als kritische beroeper in de gezondheidszorg reis ik dagelijks naar mijn werk.  Normaliter doe ik  er 1:20 uur over. Nu zit ik ruim boven 2 uur reistijd. Geen probleem want patiëntenzorg is belangrijk.

Echter, veel verbindingen zijn uitgevallen, de aansluitingen zijn erbarmelijk met wachttijden van een half uur en de intercities zijn vervangen door sprinters, waardoor toiletten en stroomvoorziening ontbreken. 

Al met al kom ik tot de conclusie dat het respect voor de Helden van NL  niet in de service van de NS terug te vinden is.    

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Beetje jammer dit bericht.

Je vergeet dat NS zelf ook in die beroepsgroep valt en net als de zorg kampt met een flinke uitval van personeel.

Daar is al rekening mee gehouden toen deze dienstregeling is gemaakt. Ja het duurt langer, maar je komt wél op je bestemming.

Dat er foutjes in de dienstregeling zitten is niet zo heel gek als je bedenkt dat deze meestal al een jaar van te voren bedacht wordt, waar ie nu in een flits inelkaar gezet is.

Men is nog steeds bezig met het finetunen van de regeling, maar ook de planners moeten thuis werken en dan wordt dit allemaal een heel stuk moeilijker te realiseren. Juist van ‘collega kritische medewerkers’ had ik een stukje begrip verwacht…..

Reputatie 7
Badge +4

Als kritische beroeper in de gezondheidszorg reis ik dagelijks naar mijn werk.  Normaliter doe ik  er 1:20 uur over. Nu zit ik ruim boven 2 uur reistijd. Geen probleem want patiëntenzorg is belangrijk.

Echter, veel verbindingen zijn uitgevallen, de aansluitingen zijn erbarmelijk met wachttijden van een half uur en de intercities zijn vervangen door sprinters, waardoor toiletten en stroomvoorziening ontbreken. 

Al met al kom ik tot de conclusie dat het respect voor de Helden van NL  niet in de service van de NS terug te vinden is.    

Ik vraag me af of dit wel iets met een conclusie te maken heeft. Net als u riskeren de NS-medewerkers hun gezondheid om de boel draaiende te houden. Het gaat niet allemaal gladjes, maar er is geen sprake van u dwars zitten. 

Er moet veel geïmproviseerd worden en het kan in deze omstandigheden niet het geoliede uurwerk zijn wat mensen gewend waren. Het is voor iedereen aanpassen.

Ik begrijp de toon van uw reactie niet goed. Alle mensen in de vitale beroepen worden met onverwachte omstandigheden geconfronteerd. Dat zal ook in uw professionele organisatie het geval zijn.

Badge

:thinking::open_mouth::disappointed_relieved:   Zo jammer

Reageer