beantwoord

Waarom reed ritnummer 12250 uit Roosendaal niet

• 27 februari 2018
  • 24 reacties
  • 425 Bekeken

Reputatie 4
Wat was de reden dat ritnummer 12250 uit Roosendaal met als vertrektijd 17.33 niet reed? Ik zag op de app dat dit treinstel bij Heemstede-Aerdenhout niet verder was gaan rijden.

Kan iemand mij de exacte oorzaak geven?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 27 februari 2018, 21:29

Hallo johnnyvtz1990,

Ik heb even navraag voor je gedaan en deze trein heeft gewoon het volledige traject op tijd gereden. Waarschijnlijk is er een probleem geweest met het systeem voor radiocommunicatie, omdat deze trein drie keer van treinnummer is veranderd. Startte in Amsterdam als treinnummer 2250, werd in Leiden treinnummer 302250 en in Roosendaal 12250 naar Vlissingen. In de reisinformatie wordt dit weergegeven als extra treinen en treinen die niet rijden, dus ik snap de verwarring.
Bekijk origineel

24 reacties

Hallo johnnyvtz1990,

Ik heb even navraag voor je gedaan en deze trein heeft gewoon het volledige traject op tijd gereden. Waarschijnlijk is er een probleem geweest met het systeem voor radiocommunicatie, omdat deze trein drie keer van treinnummer is veranderd. Startte in Amsterdam als treinnummer 2250, werd in Leiden treinnummer 302250 en in Roosendaal 12250 naar Vlissingen. In de reisinformatie wordt dit weergegeven als extra treinen en treinen die niet rijden, dus ik snap de verwarring.
Reputatie 7
Badge +3
Is dat een veelvoorkomend probleem of wordt er gegoocheld met treinnummers? Ik zie er zo vandaag nog 2 met het zelfde euvel.

Zo werd vandaag de 2259 na HS de 302259, met dezelfde 2 treinstellen.
En eenzelfde iets met de 2461 die na Leiden doorging als 302461, ook weer gewoon met hetzelfde stel.
Dit leidt tot verwarring want trein 1 rijdt dan volgens de reisinfo en schermen niet verder dan ... maar hé er gaat een extra trein.

Heb het zelf wel eens meegemaakt dat een trein die al een behoorlijke vertraging had niet verder zou gaan dan HS, maar eenmaal onderweg toch verder bleek te reden, maar dan met een 30-nummer om uiteindelijk toch ingekort te worden tot Haarlem ipv eindbestemming Amsterdam Centraal.

Maar deze 3 voorbeelden van vandaag hadden geen of hooguit een paar minuten vertraging.
Reputatie 7
Badge
Is dat een veelvoorkomend probleem of wordt er gegoocheld met treinnummers? Ik zie er zo vandaag nog 2 met het zelfde euvel. Maar deze 3 voorbeelden van vandaag hadden geen of hooguit een paar minuten vertraging.
treinen onderweg opheffen, vervangen door ander nummer en/of stations laten overslaan is een manier om de stipheidsscore op meetstations op te krikken. Maar zoals je schrijft lijkt dat bij deze voorbeelden niet aan de hand, als de cijfers kloppen. Heb je al vergeleken met treinposities?. Data manipulatie is een populair vak op de (bedrijfs)technische opleidingen 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Voor de (30)2259 krijg je dan onderstaand Heeft dan zo te zien wel Laan van NOI overgeslagen.
Verder tot HS paar minuutjes in de plus, maar zelf heb ik bijna iedere dag een 2200 naar huis, maar dan om 17.24 en zo'n vertraging komt vaker voor zonder dat men gaat omnummeren.

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2259/2018-02-27T15:54:00+0100
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/302259/2018-02-27T15:01:00+0100

Treinen consistent in alle ketens hetzelfde nummer geven is soms een Zeer Ingewikkeld Proces helaas 😞 Door alle incidentnummers zie ik het bos soms ook niet meer.
Reputatie 7
Badge +3
En als jij het al niet meer ziet.....

Is dat bos er uberhaupt nog wel? Is daar niet intussen een noodkapvergunnig voor?
https://www.leidschdagblad.nl/leiden-en-regio/prorail-kapt-bomen-bij-station-lammenschans
Reputatie 4
Hallo johnnyvtz1990,

Hier staat dat hij niet heeft gereden.* Ik weet niet bij wie je navraag hebt gedaan maar ik zou het toch maar is beter onderzoeken. Ik ben er expres vroeger naar huis door gegaan. Ik ga af op de reisplanner en er stond duidelijk dat rit 12250 vertrektijd 17.33 uit Roosendaal niet reed. Ik moest in Roosendaal op de trein stappen en hier staat duidelijk dat hij niet reed. Ik vind dit wel schandalig hoe jullie met reisinformatie omgaan.

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/12250/2018-02-27T17:33:00+0100
Badge +3
Hij heeft wél gereden, maar met een ander nummer, zie https://www.ovtijden.com/arnu/rl/302250/2018-02-27T16:15:00+0100
Zouden ze hem in Leiden al gesplitst hebben, i.p.v. in Roosendaal en het voorste deel alvast doorgestuurd hebben naar Bergen op Zoom :?
Reputatie 7
Badge +3
Degene die jij geeft Robert is de gewone stoptrein naar Vlissingen die als 302250 reed.
Het gaat johnnyvtz1990 om de spitsintercity 12250.

De info daarover spreekt elkaar tegen. Kijk je naar de tijden op Roosendaal dan heeft ' ie gewoon gereden, maar kijk je bij de trein zelf dan staat er bij Roosendaal " Rijdt vandaag niet" maar rijdt dan wel de rest van het traject.

Reputatie 7
Badge +3
En nu doet OVtijden het niet meer, 504 Gateway Time-out

Henk, hij is stuk :(
Zijn het weer de Russische hackers of is dit de wraak van Rian?
Pff, vreemd. Lijkt wel hardwarefalen van die machine ofzo... Zal hem ff een klap geven.
Reputatie 7
Badge +3
Dank u. Slaan helpt blijkbaar...
Bij computers soms wel, voor de rest zou ik het niet aanraden 🙂
Reputatie 4
@Johnnyvtz1990
Deze trein reed gewoon, ik zat er zelf in.
Reputatie 4
Degene die jij geeft Robert is de gewone stoptrein naar Vlissingen die als 302250 reed.
Het gaat johnnyvtz1990 om de spitsintercity 12250.

De info daarover spreekt elkaar tegen. Kijk je naar de tijden op Roosendaal dan heeft ' ie gewoon gereden, maar kijk je bij de trein zelf dan staat er bij Roosendaal " Rijdt vandaag niet" maar rijdt dan wel de rest van het traject.

Precies die bedoel ik.
Reputatie 4
@Johnnyvtz1990
Deze trein reed gewoon, ik zat er zelf in.

Bedankt. Ik zou nou wel is de reden willen weten hoe het dan kwam dat er stond dat hij niet reed.
Reputatie 4
Dat is vreemd, want ik ben in Dordrecht in deze trein gestapt en meegereisd tot aan Middelburg.
Bedankt voor alle toevoegingen.

@johnnyvtz1990 De reden heb ik in mijn reactie aangegeven, dit komt doordat de treinnummers zijn aangepast. In dit geval bestaat één rit uit drie verschillende treinnummers en dit is niet mogelijk om correct weer te geven in de reisinformatie.
Badge +3
Dat is vreemd, want ik ben in Dordrecht in deze trein gestapt en meegereisd tot aan Middelburg.
Dan ben ik wel benieuwd of dat de 'snelle' intercity was, of dat je ook Rilland-Bath en zo hebt mogen aanschouwen?
@johnnyvtz1990 De reden heb ik in mijn reactie aangegeven, dit komt doordat de treinnummers zijn aangepast. In dit geval bestaat één rit uit drie verschillende treinnummers en dit is niet mogelijk om correct weer te geven in de reisinformatie.
Juist wel, en dat is ook helemaal top gegaan, het systeem detecteert het ritbeeld van de vervangende rit. Het wordt pas spannend wanneer je 3 verschillende treinnummers krijgt, iets wat in de praktijk eigenlijk niet voor hoort te komen.
Reputatie 4
@Robert B
Het verwarrende was dat op station Dordrecht op de zijkant van de trein en in de trein "Roosendaal" als eindbestemming stond vermeld. Maar op station Roosendaal werd de trein gewoon gesplitst en ging het voorste treinstel verder als snelle intercity naar Vlissingen en was ik om 18.14 uur in Middelburg.
Reputatie 6
Badge +1
OVtijden klopt gewoon. Deze trein heeft gewoon met twee stellen VIRM van Amsterdam naar Vlissingen gereden, waarbij één deel in Roosendaal de 12250 is geworden. Dat onderweg een ander treinnummer is gekozen doet niet ter zake, de trein van 17.33u uit Roosendaal heeft gewoon gereden.
https://www.ovtijden.com/avtdag/RSD/20180227.
Reputatie 7
Badge +3
Maar de info spreekt elkaar tegen wanneer je de trein zelf bekijkt, dan staat er bij de trein van 17.33 " Rijdt vandaag niet". De rest van het traject naar Vlissingen weer wel.
Lijkt wel alsof men eerst besloten had dat 'ie niet zou rijden maar uiteindelijk toch maar wel en dat niet aangepast is in de reisinformatie.

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/12250/2018-02-27T17:33:00+0100

Als deze info ook zo in de reisplanner stond (en misschien ook op de CTA in Roosendaal), dan denk je als reiziger dat deze niet gaat.
Twee verschillende informatieketens, de een kan iets beter overweg met afwijkende treinnummers en doet daar (tot op zekere hoogte) ook vrij aardige detectie op, zodat je er als reiziger niks van merkt. De andere keten spuugt een hoop (foutieve) informatie uit en geeft daarna de hoop op.

Reageer