beantwoord

waarom rijd er in het weekend geen nachttrein meer tussen Rotterdam en Dordrecht?

  • 9 July 2022
  • 6 reacties
  • 849 Bekeken

Wanneer gaat de nachttrein tussen Dordrecht en Rotterdam weer rijden. Begint nu wel vervelend te worden dat hij niet meer rijdt

icon

Beste antwoord door Tamzin 10 July 2022, 15:07

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Remon, welkom op de NS Community. 

Mijn excuses voor het ongemak. Welke trein mis je dan steeds? Naast werkzaamheden en minder treinen door een tekort aan beschikbaar personeel zou alles moeten gaan volgens de dienstregeling. Werkzaamheden zijn gelukkig tijdelijk en het tekort in beschikbaar personeel is helaas niet iets waarvan ik kan inschatten wanneer dat verholpen is.

Reputatie 4

Wanneer gaat de nachttrein tussen Dordrecht en Rotterdam weer rijden. Begint nu wel vervelend te worden dat hij niet meer rijdt

volgens reed nooit nachtrein er rijden wel nachtbus van qbuzz vanaf rotterdam centraal 

Badge +3

Als ik kijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/bijzondere-trajecten/nachttreinen.html dan staat Dordrecht er niet tussen.

Er rijdt (alleen in het weekend) wel een late intercity tussen Rotterdam en Eindhoven (21400), die ook stopt in Dordrecht.

Vertrek uit Rotterdam om 1:02 en vanuit Dordrecht naar Rotterdam kan je nog om 1:39 en 2:39

Er reden vroeger op vrijdag en zaterdag tot ongeveer 03.30 uur nog nachttreinen vanaf Utrecht en Rotterdam naar Eindhoven v.v. Die zijn een aantal jaren geleden afgeschaft omdat ze verliesgevend waren en de Provincie Brabant de verliezen niet langer voor zijn rekening wilde nemen. Die treinen zullen dus nooit meer teruggekomen.

Badge +3

Those were the days inderdaad, maar da’s al heel lang geleden.

Er hebben ooit ook nog (Arriva?) nachtbussen gereden tussen Utrecht en Eindhoven (€12 per rit meen ik) maar die zijn er ook al lang niet meer.

Als je tegenwoordig van Amsterdam naar Eindhoven wilt na een concert o.i.d. dan moet je om 0:23 vertrekken (aankomst om 1:47 met de genoemde 21400 vanuit Utrecht).

Of anders ruim 4 uur (op zondag 5 uur) wachten, of bivakkeren op Schiphol Plaza en dan eerste gelegenheid via Rotterdam (aankomst in Eindhoven 7:15).

Wanneer gaat de nachttrein tussen Dordrecht en Rotterdam weer rijden. Begint nu wel vervelend te worden dat hij niet meer rijdt

volgens reed nooit nachtrein er rijden wel nachtbus van qbuzz vanaf rotterdam centraal 

Helaas rijdt Qbuzz op dit moment nog geen nachtbussen...

Reageer